Det er kun hvis man køber direkte af kunstneren. Når han "bare" er sælgeren, så kan køberen kun trække fra på lige fod med al anden udgift. Desværre. |
Præcis !!!
Derfor det skal laves rigtigt. !
Det er kun hvis man køber direkte af kunstneren. Når han "bare" er sælgeren, så kan køberen kun trække fra på lige fod med al anden udgift. Desværre. |
Præcis !!! |
Hej Alle Jeg vil lige se om jeg kan finde en revisor så jeg får gjort det helt rigtigt. Det kan være der er en til stede her på amino jeg kan købe lidt hjælp fra? Mvh Thomas |
Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk
Hej Martin Ok jeg må prøve at læse det igennem og se om jeg forstår hvad de skriver. :) Mvh Thomas |
Ellers er du selvfølgelig altid velkommen til at få hjælp med tolkningen af reglerne!
|
Hej Martin Hvad koster det at få dig til at hjælpe med udarbejdelse af det? Mvh Thomas |
Så skal jeg lige have dig til at specificere, hvad "udarbejdelse af det" indbefatter...
|
Hej Martin Det som jeg har brug for er at få at vide om dette er lovligt. 1. Jeg viderælger en kunstners værk for 1000 kr til kunden 2. Jeg tager 10% for at stille min indløsningsaftale til rådighed og bruger tid og penge på at annoncere for denne kunstner 3. Det vil sige at når værket er solgt og kunde er tilfreds og de 14 dages returet er overstået så sender jeg 900 til kustneren og beholder selv 100 kr. Det jeg er i tvivl om er hvordan dette skal stilles op, for hvis jeg skal betale 25% moms af de 1000 så kan det jo ikke lade sig gøre, så det jeg mangler at vide er om jeg kan sælge på vegne af kunstneren og derved nøjes med at tage 5% kunstnermoms af hele beløbet overfor kunden. og kun betale 25% af de 100 kr som er dem jeg kommer til at beholde. Ved ikke om det giver mening, er lidt svært at skrive ned.. Mvh Thomas |
Hej Thomas, Model 1 Hvis du sender 900 kr. videre til kunstneren, så ender du med et underskud på 100 kr. Model 2 Kommentarer A) Erhvervkunder - momsfradrag Læs mere om reglerne vedr. moms for kunstnere her: Hvis du sælger kunstværket til kunden, så kan du dermed tage en højere pris end de 1000 kr. (inkl. moms), og kunden betaler stadig samme pris, som hvis han havde købt direkte fra kunstneren til 1000 kr. (inkl. moms), da han jo fradrager momsen i regnskabet. B) Erhvervskunder - ikke momsfradrag (gaver, mv.) C) Privatkunder
|