Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mode applikation til mobil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.
Jeg har fået en ide, og kunne egentligt godt tænke mig, at høre hvad mere erfarne indenfor feltet siger til den. Idéen omhandler kort sagt om en iPhone applikation til modeverdenen, og andre mode interesserede, bare for at folk ikke læser forgæves!

Der har i det sidst år floreret en trend blandt bloggere og andre mode interesserede hvor de tager et billede af dem selv, og uploader til forskellige services fx. Wordpress, Twitter, Facebook, Tumblr og så videre. Det jeg gerne vil er, at tage den trend og opgradere den. Lige nu er der utrolig mange bloggere der glemmer at skrive hvor de har købt deres overfede trøje, eller hvor man finder solbrillerNE. Så min ide er, at du via en applikation tager et billede af dig selv, og når du er tilfreds går videre til 'næste step', her bliver du præsenteret for dit billede i fuldskærm størrelse. Nu kommer det sjove. Du skal så 'klikke' på de forskellige stykker tøj, for eksempel den overfede trøje, så klikker du ved brystet hvor den dækker godt, og et felt popper op, hvor du kan skrive 'trøje fra Asos'. Når du har tilføjet dine forskellige noteworthy tøjdele, skal du så kunne dele det, og det skal ske nemt. Er det tumblr, wordpress, blogger eller en anden langt-indlægs form for service, så skal billedet uploades med en auto genereret beskrivelse, hvori der står hvad du lige har klikket. Er det twitter, facebook eller andre 'opdaterings' services, skal der bare postes et link til en ekstern side med billedet og beskrivelsen. Man skal så kunne finde og følge spændende folk, med en fed stil. Man skal også kunne søge på outfits efter farve, tøjdele og måske sæson(?).

Jeg ser også en mulig omsætning i det her. Jeg vil prøve og stille et eksempel op, som jeg forestiller mig at det kunne være.
Vi har Amalie, hun skal have anskaffet sig nogle bukser, men er helt lost på hvilke det skal være. Hun går ind og søger på applikationen, og finder et sindssygt fedt outfit, med de lækreste bukser fra Cheap Monday. Hun er nu sikker på, at hun skal have de her bukser fra CM, hun klikker sig ind på 'Bukser fra Cheap Monday' via applikationen, og finder 10 butikker. Hvilken en af de butikker skal præsenteres først? Det skal 'Girl Wear' i Horsens, fordi de har betalt x beløb for at komme først, og præsenteret lækkert. Amalie finder et par lækre Cheap Monday bukser på Girl Wears webshop, som hun køber.

Jeg mangler sikkert at give jer en masse info, og det vil jeg gerne, jeg kan bare ikke komme på hvad det skal være.

Hvad synes i om min idé? Lad mig endelig høre. Har jeg fat i noget af det gode, eller spilder jeg min tid. Jeg kunne især godt tænke mig at høre fra nogle fashion webshops.

Til slut vil jeg sige, at jeg fra kendte modebloggers som jeg kender, har modtaget positiv feedback på idéen og de kan godt forestille sig at bruge den.

Dbh Oluf.
Stolt Co-Founder af Preadly.
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skulle tro du har været inde i mit hoved. Har haft den præcis samme ide :P

Jeg synes helt sikkert bare du skal go for it.. Tror markedet er der for det. 

En tilføjelse som vi selv havde talt om var:

Oprette tøjdelene så den kommer med forslag når man "tagger" sin tøjdel. En algoritme der kan genkende tøjdele ud fra tekst/farve(nok ikke helt billig at lave). Men så kan man på den måde se hvordan andre har brugt den tøjdel.

F.eks. hvis jeg tager et billede af mit outfit, og klikker på mine busker for at tagge. Så kan det være jeg skriver "Busker fra G-star" så vil den komme med en liste med forslag(evt. med minibilleder også) til hvilke bukser det er. Så vælger jeg bukserne og klikker næste.

En anden bruger går så ind og ser mit outfit, og kan nu klikke på mine bukser. Side går så videre til en søgeside hvor der allerede er søgt på præcis de bukser og brugeren kan nu se hvordan andre har brugt lige præcis de bukser.

Og så kan man self. købe dem. Da man ved hvilke bukser det er, kan man endda linke direkte til bukserne i diverse webshops.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er ikke helt tosset!

Man kan iøvrigt nemt identificere tøjet ved at scanne stregkoden. Det gør eks. Amazon's iPhone app. Hvis man står med en bog man er interesseret i, kan man scanne stregkoden og straks se hvad den koster på Amazon. Og så kan man naturligvis straks bestille den.

Mvh Carsten


Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for feedback, Eye4Web!

Fed idé med model og mærke af bukserne, jeg tror bare det bliver svært. Men klart noget man kunne overveje.

Jeg ser mange muligheder i app'en personligt!

Dbh Oluf.
Stolt Co-Founder af Preadly.
Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsen

Tak, jeg synes også at ideen kunne virke som en vinder!

Jeg ved dog ikke hvor fedt jeg synes stregkode ideen er, det vil være unødvendigt for brugeren. Ideen er jo ikke at lave en app KUN for at folk kan købe bukser, men mere få inspiration, og derfra købe nogle fede bukser.

Men mange tak for input, klart noget jeg vil skrive op!

Dbh Oluf.
Stolt Co-Founder af Preadly.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)