Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål - Linkjuice fra blog

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en masse content jeg skal have lagt ud på en blog(selvfølgelig lidt af gangen). Det hele har jeg skrevet på engelsk, men min webshop, som jeg har tænkt mig at linke til er på dansk.

Eftersom google godt kan lide links som kommer fra ligende content er mit spørgsmål:
Er det lige meget om det er på dansk eller engelsk?
Vil google give mere link "credit" såfremt blogsiden omhandlede danske ord istedet for engelske? Jeg mener hvis bloggen handler om "Books" men jeg sælger "Bøger" på webshoppen jeg linker til fra bloggen? Vil google være i i stand til at oversætte og give lige meget linkjuice?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:46

Hej Michael,

Skal jeg forstå det således at du ejer en blog og en webshop, og du ønsker at benytte bloggen til at skabe SEO-værdi til din webshop?

For det første ved Google med relativ stor sandsynlighed at du ejer begge sites. Det betyder at den værdi du giver "dig selv" ikke er særlig meget værd. Men det er selvfølgelig langt bedre at få links fra kilder på dansk, end på engelsk, hvis det er en dansk side du ønsker at få op i resultaterne. Husk dog på at en masse tekst i sig selv skaber ikke links som er meget værd. Links som er meget værd skabes af relevans, autoritet og at de rent faktisk bliver benyttet aktivt.

Held og lykke med det hele. Jeg håber at jeg besvarede dit spørgsmål.

Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 19:28

Den oprindelige ide var at tilføje dem til artikeldatabaser, men troede faktisk at bloggen ville give mere linkjuice. Er dette ikke tilfældet?

Jeg kunne godt tænke at høre om google ser igennem oversættelser. bla. også mht. author text. Nogle som har erfaring med dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53

michaeljm:
Den oprindelige ide var at tilføje dem til artikeldatabaser

Der er i dag meget få artikeldatabaser, som rent bliver ansat som en 'god side' af Google. Brug hellere tiden på noget andet ;o).

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 20:04

Spred dem over så mange blogs, artikeldatabaser, linkkataloger, fora mv. du kan. Det er vigtigt at have links fra alle mulige forskellige kilder. Desuden ser det også mystisk ud set fra Google's side hvis du kun har links fra top sites og ikke fra "almindelige" sites. Forstil dig at linksene skulle være opstået naturligt. Så ville der være en masse fra ganske almindelige sites med dårlig ranking og nogle enkelte fra top sites. Desuden er det bedre med et link fra 10 forskellige sites end 10 links fra samme site. Jo det ser også mystisk ud hvis alle links kommer fra hjemmesider på samme server, web hotel mv.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 14:36

michaeljm:

Den oprindelige ide var at tilføje dem til artikeldatabaser, men troede faktisk at bloggen ville give mere linkjuice. Er dette ikke tilfældet?

Jeg kunne godt tænke at høre om google ser igennem oversættelser. bla. også mht. author text. Nogle som har erfaring med dette?

Hvis du har nogle gode og nyttige artikler, så vil jeg beholde dem på siden og arbejde med intern linkbuilding (om det vil gavne dine bruger og hvordan det kommer til at fungere med flere sprog kan jeg ikke sige herfra hvor jeg sidder). Det vil give dig mere linkjuice end en blog. Men det skal selvfølgelig give mening for dine besøgende

Hvis du vurdere at det ikke er muligt at integrer artiklerne på siden så det giver mening for dine bruger, så vil jeg anbefale at du bruger artiklerne som gæsteindlæg på forskellige blogs. Det vil gavne din siden langt mere end hvis du opretter én blog.

Det her er selvfølgelig meget generel snak, og jeg blive nød til at have noget mere information hvis jeg skal give dig noget mere konkret. 

Skriv endelig til mig hvis du har nogle spørgsmål, så gør jeg mit for at hjælpe.

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 16:27

Gode råd de andre kommer med, men for at svare på dit oprindelige spørgsmål kan du godt linke fra en engelsk side til en dansk og stadig få meget værdi. Sørg dog for at gøre det som det rent faktisk ville blive gjort hvis det var en rigtig side.

Så ikke

"You can read a lot of great bøger on this website"

men hellere

"You can read a lot of great books at www.yoursite.com"

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 19:59

Philip:

Så ikke

"You can read a lot of great bøger on this website"

men hellere

"You can read a lot of great books at www.yoursite.com"

Hej Phillip,

Kan ikke rigtig se forstå det du mener... Ville det ikke være bedst at få anchor text på linket? F.esk.: 
"You can read a lot of great <u>books</u>..." og bruge 'books' som anchor text?
Eller ville det være bedst helt at undgå link i artiklen men i bunden af siden oprette en link som dette: "Læs mange <u>bøger</u>..."

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 21:43

Man kan sagtens linke med books hvis man vil de - der er bare mange dårlige eksempler på folk der sættet et keyword ind med et link et tilfældigt sted ude af content, og det er altså ikke godt - og det giver som udgangspunkt ikke mening med et dansk keyword i midten af en engelsk artikel

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)