Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan og hvornår indberetter man skat som mlm firma

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kære mlm Aminoer,

Er der nogen der ved hvordan man gør mht skat når man starter ny mlm virksomhed. Jeg tænker, hvordan finder man ud af hvad man gør i praksis f.eks. hvordan man indberetter osv. Hvordan indberetter man de bonusser man giver distributører? og hvordan og hvornår skal man betale skat? Tilbyder SKAT nogen hjælp eller skal man selv sørge for at sætte sig ind i reglerne?

Mvh
Jacob
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Marquez:
Er der nogen der ved hvordan man gør mht skat når man starter ny mlm virksomhed.

Det er selskabsformen der angiver, hvordan og hvornår der skal indberettes - altså om det er enkeltmandsvirksomhed, APS, A/S eller andet.

Tag fat i SKAT eller i en bogholder/revisor, så vil de kunne hjælpe.

 

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har oprettet CVR tilbyder skat et gratis møde, men der kan være ventetid. Ellers er det din egen pligt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Marquez:
Hej kære mlm Aminoer,

Er der nogen der ved hvordan man gør mht skat når man starter ny mlm virksomhed. Jeg tænker, hvordan finder man ud af hvad man gør i praksis f.eks. hvordan man indberetter osv. Hvordan indberetter man de bonusser man giver distributører? og hvordan og hvornår skal man betale skat? Tilbyder SKAT nogen hjælp eller skal man selv sørge for at sætte sig ind i reglerne?

Mvh
Jacob

Hej Jacob

Hvis du ikke gider vente på SKAT, så kan du jo også tale med nogle af "kollega'erne". Jeg ved at der er alt ligefra tidligere jurister hos SKAT til bogholdere og revisorer. Så hvis det var mig, ville jeg da finde hjælp i det netværk du nu er i eller ender i.

Mvh. Martin

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du køre dit partner skab som b-indkomst er det først når du er over 50000,- ca.

Er du startet med at arbejde eller skal jeg komme og vise dig hvordan vi hjælper dig.

53563072 Lars Nielsen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

@Martin og Lars

Som jeg forstår indlægget, så går spørgsmålet på at oprette et MLM-firma - ikke at starte som forhandler.

Og i så fald er det jo helt almindelige regnskabs-, skatte- og momsregler der skal læses op på.

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen.

Tak for jeres svar.. Martin, jeg tror du misforstod min brsked, men jeg har vidst også formuleret mig lidt dumt. Når jeg skriver jeg er ved at starte mlm forretning op, skal det forstås som da founderen af Nu Skin, var ved at starte mlm firma op. Jeg kommer til at være ham der udbetaler kommision til vores distributører, og det er der jeg ikke ved hvad jeg skal oplyse til skat?

Til Lars, vi er ikke startet endnu, vi går i luften om en månedstid, hvad er det du vil komme og hjælpe med, og hvad er dine talenter ud over at være reservetjener : ) ?

Mvh

Jacob
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan

Lige præcis... Men hvad oplyser jeg om mine distributører til skat?

Jeg har hørt at det er smart at starte et udlandsk firma, som står or provisions udbetalinger, da det ville mig spare mig for en fandens mængde papir arbejde? Passer det og er det lovligt?
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

@Martin og Lars

Som jeg forstår indlægget, så går spørgsmålet på at oprette et MLM-firma - ikke at starte som forhandler.

Og i så fald er det jo helt almindelige regnskabs-, skatte- og momsregler der skal læses op på.

Ahh ja, den havde jeg slet ikke opfattet. 

Ja Jacob den misforstod jeg da helt. Er det så et nyt dansk MLM firma du er ved at starte?

Jeg kunne da også godt tænke mig at vide hvordan det er Lars vil hjælpe, jeg opfatter klart hans indlæg som et rekrutteringsforsøg...Et lidt typisk indlæg fra nye på amino...

I bund og grund skal dit indlæg jo faktisk ikke være i MLM kategorien, og jeg tvivler på at der er særlig mange her der har ekspertise til at hjælpe dig. Der er dog 2 eksperter som har, Lasse Burholt og Anders Petersen (eller Pedersen).

Er dog nysgerrig, hvad får dig til at kaste dig ud i sådan et projekt, dit eget MLM firma?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Marquez:
Lige præcis... Men hvad oplyser jeg om mine distributører til skat?

Jeg har hørt at det er smart at starte et udlandsk firma, som står or provisions udbetalinger, da det ville mig spare mig for en fandens mængde papir arbejde? Passer det og er det lovligt?

Hej Jacob,

Jeg aner det ikke - jeg er bare forhandler. Smile

Men som Martin siger, så er det jo ikke et decideret MLM spørgsmål. Der gælder præcis de samme regler for et MLM-firma, som for alle andre firmaer.

Rigtig mange virksomheder tilbyder jo efterhånden partnerprogrammer, afilliate aftaler mv. - og dit setup vil jo komme til at ligne deres, med en blanding af lønudbetaling, bonus- og provisionudbetaling - så derfor: kontakt SKAT, da de med garanti har fået spørgsmålet før.

SKAT har lavet et 8 siders bindende svar til LR-forhandlere omkring hvordan man håndterer fradrag for vareprøver, kørselsafregning, betaling af værtindegaver mv. - så de kan garanteret også lokkes til at beskrive, hvordan man forholder sig som virksomhed. :-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)