Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samle bookinger og udgifter under selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg sidder her og tænker over, om det ville kunne betale sig for mig at lave et selskab til mine DJ-bookinger. Nu skal I høre situationen og mine tanker.

Jeg er mere eller mindre fast DJ på min eget universitet, hvor vi holder fester og fredagsbarer osv. Dette vil jeg selvfølgelig have løn for. Derudover skal jeg ud i byen og leje lyd og lys - dette er selvfølgelig heller ikke gratis. Festudvalget er ved at give mig et budget til næste fest, og jeg tænker, at det måske ville være lettere, hvis de ansatte "mit firma" til at klare det hele. Fx kunne jeg udskrive en faktura på 4500,- for, at jeg klarer det hele. I og med at jeg handler igennem mit firma, kan jeg vel trække momsen fra, når jeg lejer udstyr og køber ting til firmaet. Lad os sige, at det koster mig 3000,- eksklusiv moms. Så står jeg vel tilbage med 1500,-, som jeg vel egentligt kan udbetale til mig selv som b-indkomst (som selvfølgelig opgives til Skat).

Desuden skal firmaet vel ikke moms-registreres eller CVR-registreres, hvis jeg tjener under 50.000 om året(?)

Hvad har I af tanker om dette? Vil det kunne lette tingene lidt for mig, og ville jeg kunne tjene lidt penge på det? Det skal nok lige siges, at jeg er meget ny med den her verden, men at jeg meget gerne vil lære, hvordan tingene hænger sammen. Derfor undskylder jeg selvfølgelig, hvis min ide er fuldstændig latterlig.

På forhånd, tak!

Venlig hilsen

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07

Hej.

Ingen spørgsmål er latterlige.

Hvad vil du med et selskab, når du bare kan lave en faktura via dit CPR.nr,?

Kan ikke se en fordel i det for dig.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11

Jesper Nørgaard:

I og med at jeg handler igennem mit firma, kan jeg vel trække momsen fra, når jeg lejer udstyr og køber ting til firmaet. Lad os sige, at det koster mig 3000,- eksklusiv moms. Så står jeg vel tilbage med 1500,-, som jeg vel egentligt kan udbetale til mig selv som b-indkomst (som selvfølgelig opgives til Skat).

Desuden skal firmaet vel ikke moms-registreres eller CVR-registreres, hvis jeg tjener under 50.000 om året(?)

Du kan jo kun trække moms fra hvis du er momsregistreret. Ingen momsregistrering så skal du regne i bruttopriser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18

Og du skal jo så fakturere universitetet eller hvem det måtte være de 4.500 kr plus moms,,og hvis de ikke kan får moms retur så er det måske ikke smart, men under alle omstændigheder, det med moms kræver cvr og momsregistrering, uanset omsætningsstørrelse

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:34

Hej Peter

Tak for dit svar. Det var selvfølgelig også en mulighed. Hvis jeg skal lave sådan en faktura, så synes jeg næsten lige så godt, at de kan sætte mig på lønningslisten og stå for resten af afregningen selv - altså at universitetet betaler faktura fra henholdsvis lydudlejning osv. Så kan jeg lige så godt arbejde på timebasis.

Mvh.

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45

Jesper Nørgaard:
Hvis jeg skal lave sådan en faktura, så synes jeg næsten lige så godt, at de kan sætte mig på lønningslisten og stå for resten af afregningen selv - altså at universitetet betaler faktura fra henholdsvis lydudlejning osv. Så kan jeg lige så godt arbejde på timebasis.
ja vist - hvis universitetet vil det og I kan lave aftaler om hvad du må aftale på deres vegne, er det da langt enklest. Så er det også dem der har ansvaret for udstyret, ellers skal du forsikre osv så vil de bare lønne dig for timerne, så lyder det som godt nok

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)