Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paperback bogsalg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette er et longshot, men er der tilfældigvis nogen på amino, som har erfaring med udgivelse af paperbacks?

Har undersøgt lidt af, hvad fx Amazon og Barnes+Noble kræver for, at man får lagt bøgerne ud på deres sites og det kan jo hjælpe på eksponeringen og salget.

En anden overvejelse er, at lade diverse Vanity Publishers stå for udgivelse i henholdsvis England, USA og Danmark. Men min erfaring siger mig, at der er uendelig meget juridisk som skal dækkes og forhandles.

Dansk eksempel på en sådan udgiver er www.forlagetbios.dk , men det typiske er opstartspriser på 40-60.000kr hvilket ikke er holdtbart for den kunde jeg snakker med pt.

Derfor - Nogen som har erfaringer?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:33
bog og sådanne udgivelser har været oppe herinde før... prøv søgefunktionen...
Tilmeldt 8. Jun 07
Skrevet kl. 14:17
All righty then - prøver lige den funktion endnu engang :)
Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:49
Hejsa,

Ja jeg har lidt indsigt i udgivelser! -men det er dog kun med danske titler, kender ikke meget til udenlandske!

Jeg ville tage kontakt til DBK, eller Nordisk Bogcenter. Hos disse to steder kan du relativ enkelt få dem til at står for lageret og distributionen af bøger i dk. Når de har deres bøger på listen, kan samtlige boghandlere finde og bestille bogen. Du skal således udenlukkende forkusere på markedsføringen!

Det er på ingen måde dyrt eller vanskeligt! -faktisk meget simpel!

Prøv dem!

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 20:28
Prøv at kaste et blik på www.bod.com
Jeg har ingen erfaring med dem, men er blevet dem anbefalet.
Venlig hilsen Brian

Tilmeldt 8. Jun 07
Skrevet kl. 00:43
Man har vel bare lidt et problem, hvis man benytter BOD.COM til den danske version af en bog, og så benytter et helt andet "print-on-demand" firma til den engelske version osv.

Så vidt jeg ved, så overdrages alle rettigheder til den enkelte POD''er (publish on demand) og hvis det er tilfældet, så har forfatteren ikke meget at spille med.

Andre som kan komme med bud?

Der findes jo fx lulu.com og andre i den dur, men spørgsmålet er, om der går ged i kontrakterne, de forskellige ISBN numre og en masse andre. Sidst men ikke mindst, så er frygten at alt hvad der bliver tryk hos POD-firmaer ender .... ja, i krogene rundt omkring på nettet og aldrig rigtig bliver til noget særligt.

Især fordi HVEM SOM HELST kan tage over til en POD og få trykt sit materiale.

Tilmeldt 8. Jun 07
Skrevet kl. 11:24
Hey Freebooter:

Hvem har anbefalet dig BOD og hvad har de sagt til dig? Send evt. pm :)

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 15:40
Dato: 11-07-2007 11:24:01
Forfatter: NicosiaLonghi.com
Hey Freebooter:

Hvem har anbefalet dig BOD og hvad har de sagt til dig? Send evt. pm :)

-Jeg var på et tidspunkt i marken for at finde en billig og nem måde at udgive et par bøger på og talte med en skribent fra "Digitale medier" som foreslog BOD. Han havde anbefalet dem før og resultatet var fint.
Jeg har fået tilsendt en informationsmappe med bestillingssedler, kontaktpersoner, forretningsbetingelser o.m.
Du kan på deres hjemmeside bestille en sådan og se om det er noget du kan bruge.
Jeg har ikke selv anvendt dem men har heller ikke smidt materialet fra dem ud.
BOD sørger (iflg deres informationsbrev) for optagelse i boggrossisternes kataloger, saxo.dk, bogguide.dk, amazon.de og/eller libri.de
Venlig hilsen Brian

Tilmeldt 8. Jun 07
Skrevet kl. 00:05
Hmm bare over en uge siden, at jeg sendte mail til dem 2x og har endnu ikke hørt noget. That doesn''t seem very cool ...

Jeg vil prøve at checke dem ud. Har du andre anbefalinger, nu hvor vi er igang? Især mht. det Engelske og Amerikanske markede?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)