JOMA Company søger folk der kan .....Læs mere her |

MVH
JOMA Company søger folk der kan .....Læs mere her |
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|
![]() MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Hej Lasse! Tak for roserne - filialen i DK er: Forever Living Products Postboks 142, Jernbanegade 75-77 5500 Middelfart - og ja der er folk der passer logistikken for Dk. |
Man starter jo sin egen forretning - men er det juridisk set også at betegne som en forretning man kan sælge hvis af åre måske finder det interessant at engagere sig i andre forretningsmuligheder. Det er jo væsentligt at man som Forever Living ikke må være repræsenteret i andre netværksforretning så vidt jeg er orienteret. Er klar over at ens forretning kan overgå til familiemedlemmer ved dødsfald - men lad os antage jeg opbygger en forretning der omsætter for 20 millioner om året - kan jeg så sælge MIN forretning til anden part, som overtager forretningen. I så fald det ikke er tilladt eller kan lade sig gøre, så er man jo faktisk trælbundet - i den forstand at man jo så netop ikke har en værdi af sin forretning hvis man ønsker at gå ind i andre projekter... MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Ja det var da en sjov tanke læser ikke selv sådanne ting igennem. Er forever living ikke aloe vera. hvor der "forventes" man køber for xx antal kr om mdr. selv. og hvis så alle ens uderforhandlere og deres underforhandlere også bruger xx antal kr. om mdr ja så tjener man.. Det er mit indblik i det Jens |
Det er forretning som alt andet - omsætning, salg, køb osv. skal der jo til for at lave en forretning, ergo tjene penge... men det er ikke en forklaring på Forever jeg er ude i, Jens - og kan ikke rigtig se hvad du vil med kommentaren. Som mit spørgsmål angiver har det karakter af nogle andre mere praktiske ting på sigt. MVH |
Hej Lasse! Jeg har forstået at du bla. er forhandler af FLP-produkter - er dette korrekt? Nåee men - derfor kan dit spørgsmål jo godt være relevant! Hvis du har en butik med en omsætning på 20 mil. kr. - ja så ville jeg nok slet ikke sælge den ! Men hvis nu - ja så ville en civiløkonom vurdere på den indre værdi - hvad er der af værdier i virksomheden - hvad er "Godwill" i virksomheden - men når det kommer til "Network Marketing" ja så er det - som du burde vide - kun i stand at sælge din godwill! Som FLP-forhandler kan du også udvikle din forretning i andre produktområder - men du kan ikke "sælge" din organisation (down line) da disse personer jo driver deres egen forretning. Hvad du kan sælge er Godwill - dvs. din egen omsætning og dine kunder - kræver dog at disse følger med den nye ejer! Så nej - du er ikke bundet til noget som helst - du har din frihed til det du ønsker - men de personer som du har anbefalet og optegnet som forhandlere er ikke dine ansatte der kunne følge med i et salg - de er deres egene - og det er her at de etiske regler som jeg er sikker på du er bekendt med tages i brug. Men hvorfor spørger du? |
Forstår din forklaring så langt at hvis jeg ønsker at sælge min Forever forretning, så er forhandlerne i min organisation ikke at betragte som ansatte. Men, vi er vel enige om at den kundeportefølje - og deraf omsætning - man har i sin Forever forretning repræsentere en værdi. En potentiel salgsværdi; med andre ord, at man sælger sin kunde- og omsætningsportefølje til den anden, som dermed tjener sin investering hjem via bonus fra porteføljen (som dermed også består af en lang række forhandlere, som er linket til dig, din forretning). Såfremt man rent faktisk ikke kan sælge sin forretning - den forretning man skaber - mener jeg jo i bund og grund det begynder at blive lidt lumpent, når man så taler om at man bygger sin egen forretning. Når en forretning man opbygger ikke kan anses som en potentiel salgbar asset, så er det jo i bund og grund blot et spørgsmål om et forhold, som vist mest minder om et arbejde; at man bliver betalt så længe man er der - men vælger man nye veje, så mister man sin forretning, den forretning man har skabt - ens asset; ens værdi, i det den ikke kan sælges - man faktisk i følge reglerne skal termineres... Jeg rejser ikke spørgsmålet for at være kritisk, men snarere for at kortlægge om ikke man i allerhøjeste grad bør være opmærksom på et sådan forhold... MVH |
Hej Lasse! Debat er jo fremmende for forståelsen - men jeg syntes du blander tingene sammen - du tænker for meget i at Network Marketing alene går ud på at etableret en organisation under sig (downline) - men du glemmer helt, at der er en god mulighed for at bygge sin virksomhed ALENE på afsætning af vare - og så er der jo frit slag i mulighederne - du må ikke glemme at de du får med i din organisation "ikke er ansatte" der ved salg af din virksomhed følger med ! |
Ok, så lad os tage i det du pointere - det gør faktisk mit spørgsmål lettere: |