Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af eksisterende APS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen fordel ved at købe et "tomt" ApS selskab. Det er kun selve selskabet. Der er inden værdier eller aktiver, det har der engang været, men nu vil vedkommende af med det og har tilbudt mig at købe det for 25.000 kr. Er det nogen som helst fordel? Jeg har ingen eksisterende virksomhed.

Jeg har allerede haft en del udlæg, ca. 50.000 kr som er betalt i privat regi, da jeg endnu ikke har startet virksomhed. Kan jeg hive disse bilag over i virksomheden, som jeg køber for 25.000 kr., og derved starte virksomheden med et underskud. Jeg må jo i alt fald kunne trække momsen fra, da det alt sammen er købt til at få virksomheden op og stå.

håber der er nogen som kan være behjælpelig.

Venlig Hilsen

Carsten

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:03
Du skal være meget forsigtig med at købe et "brugt" ApS. Selvom der tilsyneladende ikke er aktiver eller passiver, så kan der være forpligtelser, der vedrører tidligere kunder eller andre aftaler, ja der kan ligefrem være retssager på vej, som man ikke lige kan se nogen steder.
Selvom det er en du kender rigtigt godt så skal du bede om en friholdelseserklæring (og forvisse dig om at han/hun har midlerne, HVIS der skulle dukke noget op).

Hvis man følger momsreglerne stringent skal alle regninger være påført det korrekte firmanavn, ellers kan SKAT afvise momsfradraget.
Tilsvarende skal du være varsom med at begynde med at afholde udgifter, hvis du ikke er startet som erhvervsdrivende, SKAT kan kalde det hobby-virksomhed, og så er der ikke fradrag.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:38
Hold fingrene langt væk. Hvis der ikke er nogle aktiver eller passiver i selskabet er indskudskapitalen på de 125.000 vel ikke engang tilstede. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)