Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depotjæger

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften folkens :)

Jeg har her på det sidste set en del programmer, på den kære Discorvery Channel, "Depotjægerne" hedder det, og jeg synes det er et super fedt koncept. Jeg har ikke rigtig hørt noget om det i DK.

Efterladte depoter, kommer på auktion, man har ca 1 min til at kigge i rummet, ikke rører eller noget. Og så kommer det ellers på auktion med det samme. Som gutterne i programmet siger, det er kun ca. 20% af rummene hvor de får profit. Men de finder virkelig nogle skatte en gang i mellem.

Fx. gir de 1500$ for et depot, og når tingene er solgt har de 10.000$.

Men er der nogen af jer der ved om der er sådan noget her i DK? Hvis ja, hvor? :)

Tak!

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Noget af det du ser er fake, du skal ikke tro på det hele. der er flere episoder der er isenesat.

mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe ja det kan da godt være.

Men det var bestemt ikke det mit spørgsmål gik ud på.

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Fra Århus
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Følger lige med :-)


Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft samme tanke.

Men tror ikke der er samme scenarie herhjemme. Tror heller ikke tingene får lov at stå så længe uden lejer betaler leje.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej men bare så du ik spiser det hele råt. Så ring til shurgard og spørg om de holder auktion over nogle af deres depoter.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Byskou:

Efterladte depoter, kommer på auktion, man har ca 1 min til at kigge i rummet, ikke rører eller noget. Og så kommer det ellers på auktion med det samme. Som gutterne i programmet siger, det er kun ca. 20% af rummene hvor de får profit. Men de finder virkelig nogle skatte en gang i mellem.

Fx. gir de 1500$ for et depot, og når tingene er solgt har de 10.000$.

Hej Jeppe,

Jeg mener at have læst på nogle af de større self storage steder, at hvis man ikke betaler, vil rummet efter noget tid blive bortauktioneret for at dække ind for den manglende leje. Du kan eventuelt prøve at kontakte dem og høre.

Jeg interesserer mig selv enormt meget for den verden og har også set depotjægerne og mange andre af den type programmer. Det er rigtigt at nogle er mere iscenesatte end andre, men så vidt jeg har kunne google mig frem til, er depotjægerne et af de mere "ægte" programmer. De er selvfølgelig klippet ned til at kunne indeholde nok spændende elementer, men selve købene er rigtige. Du kan vist endda også finde depotjægernes butikker på nettet.

Personligt synes jeg at de fleste er utiltalende i Depotjægerne, undtagen ham den gamle og det unge par (beklager, det er længe siden jeg har set det så kan ikke huske navnene hehe). Prøv også at se American Pickers, det er rigtig godt.

UNDSKYLD det var et sidespring. Det jeg egentlig lige ville sige, var at det kan godt være at de køber for $1500 og sælger for $10000, MEN du skal være opmærksom på at det du oftest hører i depotjægerne er, at de siger " og den her er lige $150 værd", ikke "jeg har lige solgt den for!". Der er altså en kæmpe forskel, for det er ikke sikkert at de overhovedet for solgt de ting de får ind. Meget af det kører de garanteret også på lossepladsen.

Som sagt er jeg selv helt vild med genbrug og alt det gamle ragelse, men hvis det er noget du vil igang med, skal du vide at det ikke bare er en dans på roser. Det er for det meste hårdt arbejde og til få penge.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy.

Tak for det rigtig fine svar.

Ja der er forskellige programmer med samme koncept.

Det jeg har set mest er med 2 gutter, den ene skallet og tatoos på hovedet. Synes de er super cool. Og i netop det program ser man nemlig de ting som de sælger, der netop gør at de får overskud.

Der er kører bla. også et lign. program på 3Puls pt, og der er det nemlig som du siger, at de mange gange siger "den er det og det værd", men man ser ikke det bliver solgt.

Men det er også mest fordi jeg synes det er super spændene og en rigtig fed måde at lave forretning på. Det tager nok mange år i branchen for man kan få profit, og desuden tror jeg det er svært i DK. Men vil da prøve at kontakte nogle af de depoter der nu er her hjemme :)

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 135
Fra  Cammilla Rysgaard Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Et alternativ kunne være "dødsbo". Det ser jeg da jævnligt annoncer for - altså at de opkøbes og tømmes.

/Cammilla

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Byskou:
Men det er også mest fordi jeg synes det er super spændene og en rigtig fed måde at lave forretning på. Det tager nok mange år i branchen for man kan få profit, og desuden tror jeg det er svært i DK. Men vil da prøve at kontakte nogle af de depoter der nu er her hjemme :)

Jeg er selv meget grøn i det, men det du kan gøre, hvis du vil prøve det af er, at grundigt rydde op hos dig selv, dine forældre og hvor du ellers kan få lov og så booke en stand på et loppemarked.

Det er jo en rigtig billig måde at komme igang på, for du skal ikke ud og købe et varelager - ikke nødvendigvis i hvert fald - så du får profit med det samme på det du sælger.

Hvis du så får blod på tanden, så kan du tage på et loppemarked med overskuddet fra dit salg og så begynde at købe ind og så ellers derudaf. Hvis du finder ud af det er sjovere i tv, så har du bare tjent nogle penge og er en oplevelse rigere.

Det er faktisk forbløffende nemt at få kontakter indenfor loppeverdenen. Jeg synes i hvert fald at de erfarne har været utroligt hjælpsomme med fif til hvad man kan og bør.

Med venlig hilsen

Tommy

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)