Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 x Aps + holding

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har idag en mindre virksomhed indenfor IT-udvikling.

Skal igang med et større projekt, sammen med to andre. Til dette projekt, skal der oprettes et ApS.

Vil der være en ide i at starte et Holdingsselskab (Aps), som ejer min andel i det fælles Aps?

Skal jeg ændre mit private firma til et Aps, som er ejet af holding selskabet?

Hvor stor værdi skal jeg bruge til dette formål? Skal der være 125k i holding + 125k til mit eget ApS og tilsidst ca. 45k til det fælles?

Mvh Jacob

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:41
hvis du forventer at tjene en del penge på projektet vil det være en god ide at lægge aps ind i et holding, da du kan overfører udbytte skattefrit og evt. sælge ejerandelen skattefrit efter 3 år.

du skal bruge 125 tkr. til holding, disse 125 tkr. kan så investeres i en andel af et aps og evt. omlægning til aps (så skal du bruge 45 tkr. + 125 tkr.)

Om du skal lægge dit nuværende firma ind i et aps der ejes af samme holding, kommer lidt an på risiko. Mange banker vil gerne have sikkerhed i holding og dette kan så ramme det andet aps, hvis der bliver problemer.

I kunne evt. lave et fælles holding der ejer det fælles aps.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:26
Jeg vil foreslå, at du gør som du selv skriver.
Du kan omdanne din nuværende virkomhed til et ApS, der kræves værdier eller kontanter på 125.000. Du skal ikke bruge yderligere 125.000 til holdingselskabet, idet værdien af ApS''et er nok. Hvis du herefter har fri likviditet i ApS''et kan du låne fra ApS til Holdingselskabet og herfra skyde penge i det nye (delejede ApS). Ellers må du via ekstraindskud eller lån (fra dig privat?) finansiere indskuddet i det nye, delejede ApS.

Men husk at der er skærpede revisionsregler i en holdingkonstruktion.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:32
Enig. Når du vælger at drive denne virksomhed i selskab vil det være logisk også at drive din bestående virksomhed i selskabsform.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)