Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alt haves, og penge ikke nødvendigt....!!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
hey

nå... jeg har i de sidste 2 år puslet med et projekt, det første lange stykke tid med at få det tænkt igennem, og selv have styr på den røde tråd. derefter langt tid på at få det ned på papir, så andre kunne følge mine ideer. det lykkedes så tilsidst...

jeg har herefter introduceret ideen for 4 personer, hver med deres nødvendige kompetance, for at kunne virkeliggøre ideen.

jeg vil sige at jeg har været mere end almindelig heldig, at finde en programmør, som kan lave dette, og vil det..

ordsproget er, intet er umuligt, der umulige er bare lidt sværere...

programmøren er vanvittig dygtig, civilingeniør og bruges idag som problemknuser rundt om i verdenen.

jeg har en ide, som efter hans udsagn vil tage imellem 1 og 1½år, at færdiggøre. derefter overtager de andre kompetancer, for at finpudse indholdet.

jeg kan selvfølgelig ikke her fortælle om ideen, og en hemmeligholdelsesaftale er første skridt, i vores eventuelle samarbejde.

jeg selv er ikke fint uddannet, men havde potentialet for det, (skulle ha hørt på min mor....!)

jeg er idemand, investor og den kreativt tænkende. -jeg ser mig selv som den startende direktør i selskabet, men ikke den varende, så snart vi kan finde den rette, skal jeg erstattes af erfaring, ambition og alderdom.

da vi udvikler det hele i open source, har vi ikke brug for investorer i den forstand, de medvirkende har accepteret en aftale om aflønning, afhængig af succesen.. det betyder at de 125.000 som jeg har, vil være nok til at dække advokat, server og det løse, for at vi kan starte op.

når vi er færdige, har vi en ide, som vil revolutionere, der er 2 muligheder, enten bliver det til ingenting, eller det bliver til alt. det er så kompliceret, at hvis andre vil give os konkurrence, og samtidig være nytænkende kontra vores ideer..... så skal de fandme stå tidligt op...

ikke at det er umuligt, - det umulige er bare lidt sværere... :-)

et problem er, at alt dette laves i fritiden.. - jeg laver dette indlæg, ikke fordi vi har brug for investorer, vi har det hele, - men fordi jeg gerne vil undersøge mulighederne for det. Investeringen jeg måske kunne tænke mig, skal alene bruges til at købe udviklertid, det vil sige stiftelse af selskab, og derefter udbetaling af løn, under udviklingen. simpelthen for at købe programmøren fri fra hans nuværende arbejde.

En eventuel investering skal bruges til at frikøbe 2 pæne lønninger, i den tid udviklingen nu vil tage.

vi har pænt styr på brugerne, og har en ide om hvordan vi når dem, og tror den holder..

men, vi vil også i investeringen have et overskud til reklamer, såfremt vi vælger at bruge investor.

det jeg vil vide fra dig, hvis du er interesseret i at høre mere, - er hvor mange penge du kunne ønske at investere, og hvor stor en del af selskabet du har i tankerne at du vil eje. jeg overvejer kun fordele og ulemper ved at afkorte udviklingstiden, så en stor del af firmaet vil aldrig komme på tale...!

skriv et svar her, og skriv dine kontaktinfo, så vil jeg måske vende tilbage til dig.

du får selvfølgelig fuld mulighed for at teste rigtigheden af de ting jeg har nævnt her. ingen problemer...

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 19:52

hey

nogen der har nogle kommentarer, eller andre forslag til hvad man bør gøre i vores situation?

vi har det hele, og en rigtig god plan for udviklingen, samt en fornuftig tidshorisont.

generalt, ævl og bævl, nogen der har forslag til hvad vi bør gøre, eller ideer til hvordan i selv ville tackle situationen?

vi har jo det lille problem, at vores projekt er så fremskreden, at vi ikke kan tillade at åbne en stor plads for en investor,

er det det der gør interessen lille, eller er det bare med til at motivere yderligere?

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:22
Hej spender!

Lyder jo meget spændende - men jeg vil nok ikke investere 1/2 mio. i et projekt som jeg ikke kender indholdet af - måske en foretningplan ville hjælpe her så du kunne præsentere dit projekt uden dog at løfte sløret for hvad men at gøre det synligt for potentielle investorer hvordan man forveneter  forretningen vil udvikle sig over tid og hvilket afkast man må forvente! - tæk over det - !!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Har i overvejet at outsource udviklingen til et land som f.eks. Ukraine? I kan få en dygtig ukrainsk udvikler til omkring 18-20.000/måned (168 timer). Hvis din partner er erfaren og dygtig, så vil han kunne tjene 2-3 gange det beløb i danmark som lønmodtager. Betaler i topskat, så betaler skattevæsnet 63% af udgifterne til den ukrainske udvikler hvilket da er værd at tage med.

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 15:16

Hej John Sommer

det kan der selvfølgelig være noget om, man kan jo næsten skrive ligeså meget om dråben i havet, som havet selv.

det plan vi har på tegnebrættet omhandler en ting der bruges utrolig meget på internettet idag, vi har et koncept som absolut matcher alt eksisterende, og så har vi endda fået ret så meget nytænkning med, og heri ligger revolutionen, kombineret med et langt mere gennemtænkt koncept generelt.

vi mener at kunne skabe stor omsætning på konkurrencen i det der allerede findes idag, og iøvrigt vinde konkurrencen, da vi har tilføjet mange nye ting, som efterspørges. - samtidig har vi øje på flere helt nye markeder, hvor der er mulighed for en endnu større omsætning, tror faktisk at vi kan skabe en ny form for handel, på internettet.

et forsigtigt bud, vil være at vi har imellem 100 og 200.000 brugere indenfor de første 2-3 måneder, efter konceptet er kigget igennem, vil du heller ikke synes dette lyder urealistisk. det er kun Danmark der her er tale om.

vi vil tjene en lille procentdel, men jeg forventer at kunne genererer en omsætning på over 1 mia. indenfor de første 2 år.

jeg har ingen undersøgelser at bygge dette på, kun mange timers surfing på nettet, hvor jeg sammenligner os, med alt eksisterende.

vores side har potentiale for dette, og lykkedes første trin i vores plan, altså at vi får det antal medlemmer, og vi ellers formår at holde vores løfter til medlemmerne, så vil omsætningen nå mit mål.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 16:30
Hej Spender!

Lyder interessant - næstern for godt til at være ....men man kan aldrig vide.

Hvad er baggrunden til at du stiller dette spørgsmål:

det jeg vil vide fra dig, hvis du er interesseret i at høre mere, - er hvor mange penge du kunne ønske at investere, og hvor stor en del af selskabet du har i tankerne at du vil eje. jeg overvejer kun fordele og ulemper ved at afkorte udviklingstiden, så en stor del af firmaet vil aldrig komme på tale...!

Arbejder selv med afsætning, forretningsudvikling uddannelse og investeringer.

mvh john sommer

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 22:52

hej John Sommer

baggrunden.. he he, det er jo den jeg mangler, som jeg nævnte.. Jeg er meget kreativ, og kan forbedre alt.

men som før nævnt, så har jeg ingen diplomer at hænge på min ringe uddannelse. :-)

måske opfattes mit indlæg som amatøragtigt, og det er det også..

men jeg ønsker at have en føler ude, for at vide hvad der kan lade sig gøre, for at have noget konkret inden jeg henvender mig til mine partnere.

jeg vil ikke spilde nogens tid med ævl og bævl, førend jeg kan komme med noget konkret, der kan svares ja eller nej til.

min udvikler presses fra begge sider, der er et arbejde der skal passes.. (siger banken) så derfor bliver vores udvikling jo nødvendigvis fritidarbejde,

jeg kan se at vi stadig mangler meget, og jeg er meget utålmodig med at komme igang, forstået på den måde at jeg glæder mig til at e om skuden tager vand ind.. hvilket jo i sidste ende afhænger af kompetancen bag, og det er denne jeg gerne vil gøre mit for at styrke, så der kan fokuseres 100% på vores udvikling, så der bliver tale om fuldtidsarbejde, fremfor fritidsarbejde. og manden vil gerne....

så... baggrunden..... fordele og ulemper, - noget konkret at forholde sig til...

mit alternativ, var at låne de nødvendige penge i banken, og selv købe udvikleren fri, men det er ikke min kones alternativ, derfor ser jeg efter et andet alternativ, måske... - uden at gøre noget overilet, vil jeg gerne lige sondere terrænet..

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 23:07
Hej Spender!

Ok, ja naturligvis er der også her en risiko, men men !!!

Lad mig høre når der er ...... 

mvh john sommer

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 23:14

hej Casper Hornstrup

nej jeg har ikke tænkt på at outsource udviklingen.

der er så mange ting i det, der bl.a. skal følge dansk lovgivning, og jeg er simpelthen bange for at der vil gå for mange ting tabt i oversættelsen.

ikke at jeg ikke kan begå mig på engelsk, men der er så mange små finesser og finurligheder, så den danske udvikler er presset nok.

så tror ikke det vil være positivt for udviklingen, endvidere ville der være meget administrativ tungt, og vi skulle ha fat i en ukrainsk advokat, der kan give udvikleren mundkurv på, og jeg synes man mister lidt af overblikket, når dette projekt samtidig er et samspil imellem flere kompetancer.

og udover det... så har jeg den bedste mand.... det er kun tid vi mangler..

men tak for inputtet

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 23:16

Hej John Sommer

nu er det næsten mig der skal bede dig om en forklaring, kan den uddybes lidt?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)