hey nå... jeg har i de sidste 2 år puslet med et projekt, det første lange stykke tid med at få det tænkt igennem, og selv have styr på den røde tråd. derefter langt tid på at få det ned på papir, så andre kunne følge mine ideer. det lykkedes så tilsidst... jeg har herefter introduceret ideen for 4 personer, hver med deres nødvendige kompetance, for at kunne virkeliggøre ideen. jeg vil sige at jeg har været mere end almindelig heldig, at finde en programmør, som kan lave dette, og vil det.. ordsproget er, intet er umuligt, der umulige er bare lidt sværere... programmøren er vanvittig dygtig, civilingeniør og bruges idag som problemknuser rundt om i verdenen. jeg har en ide, som efter hans udsagn vil tage imellem 1 og 1½år, at færdiggøre. derefter overtager de andre kompetancer, for at finpudse indholdet. jeg kan selvfølgelig ikke her fortælle om ideen, og en hemmeligholdelsesaftale er første skridt, i vores eventuelle samarbejde. jeg selv er ikke fint uddannet, men havde potentialet for det, (skulle ha hørt på min mor....!) jeg er idemand, investor og den kreativt tænkende. -jeg ser mig selv som den startende direktør i selskabet, men ikke den varende, så snart vi kan finde den rette, skal jeg erstattes af erfaring, ambition og alderdom. da vi udvikler det hele i open source, har vi ikke brug for investorer i den forstand, de medvirkende har accepteret en aftale om aflønning, afhængig af succesen.. det betyder at de 125.000 som jeg har, vil være nok til at dække advokat, server og det løse, for at vi kan starte op. når vi er færdige, har vi en ide, som vil revolutionere, der er 2 muligheder, enten bliver det til ingenting, eller det bliver til alt. det er så kompliceret, at hvis andre vil give os konkurrence, og samtidig være nytænkende kontra vores ideer..... så skal de fandme stå tidligt op... ikke at det er umuligt, - det umulige er bare lidt sværere... :-) et problem er, at alt dette laves i fritiden.. - jeg laver dette indlæg, ikke fordi vi har brug for investorer, vi har det hele, - men fordi jeg gerne vil undersøge mulighederne for det. Investeringen jeg måske kunne tænke mig, skal alene bruges til at købe udviklertid, det vil sige stiftelse af selskab, og derefter udbetaling af løn, under udviklingen. simpelthen for at købe programmøren fri fra hans nuværende arbejde. En eventuel investering skal bruges til at frikøbe 2 pæne lønninger, i den tid udviklingen nu vil tage. vi har pænt styr på brugerne, og har en ide om hvordan vi når dem, og tror den holder.. men, vi vil også i investeringen have et overskud til reklamer, såfremt vi vælger at bruge investor. det jeg vil vide fra dig, hvis du er interesseret i at høre mere, - er hvor mange penge du kunne ønske at investere, og hvor stor en del af selskabet du har i tankerne at du vil eje. jeg overvejer kun fordele og ulemper ved at afkorte udviklingstiden, så en stor del af firmaet vil aldrig komme på tale...! skriv et svar her, og skriv dine kontaktinfo, så vil jeg måske vende tilbage til dig. du får selvfølgelig fuld mulighed for at teste rigtigheden af de ting jeg har nævnt her. ingen problemer... |
hey
nogen der har nogle kommentarer, eller andre forslag til hvad man bør gøre i vores situation?
vi har det hele, og en rigtig god plan for udviklingen, samt en fornuftig tidshorisont.
generalt, ævl og bævl, nogen der har forslag til hvad vi bør gøre, eller ideer til hvordan i selv ville tackle situationen?
vi har jo det lille problem, at vores projekt er så fremskreden, at vi ikke kan tillade at åbne en stor plads for en investor,
er det det der gør interessen lille, eller er det bare med til at motivere yderligere?