Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det tekniske i aflønning med "Honorar"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer!

Jeg står i den nærmeste fremtid og skal betale nogle privatpersoner for deres arbejde for mig.

Som jeg har forstået, så er det nemmeste at betale dem og derefter indberette på eindkomst(da dette er en pligt).

Men hvordan foregår dette rent teknisk?

Er dette rigtigt:

1. Jeg overfører beløbet fra firmakonto til personens konto.

2. Jeg indberetter overførelsen gennem Tast-selv med E-indkomst.

Skal personen have andet i form af lønseddel eller gør E-indkomst dette?
Skal jeg ikke have noget til mit regnskab eller er posteringen på firmakontoen nok?

Det skal gøres fra et I/S med virksomhedsordningen.

JG

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 19:45

Er der andet i forbindelse med dette, som vi skal være opmærksomme på?

JG

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46622
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06

du kan tage et screenshot fra e-indkomst, så kan du bruge det til lønseddel. Betal først lønnen når du har kørt E indkomst. Jeg går ud fra du vil køre det som A indkomst - at de har fungeret som lønmodtagere for dig, og så får du opkrævning på skatten - og du skal være opmærksom på ATP hvis det er timer nok til det + feriepenge til feriekonto

Det kan være du ser dem som honorar. Det er faktisk ikke noget du selv vælger men afhænger af, om de rent faktisk har været i alm lønmodtager arbejde, det kan du google en masse om f.eks http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530

hvis skat siden bedømmer at de var lønmodtagere og de ikke betaler B skat selv vil du kunne hænge på beløbet.

JEG ville ret klart tilmelde mig danløn (du skal printe en netsaftale fra Danløn og tage den ned til din bank) - så får du alle beregninger korrekt, hvis du bare vælger timeløn eller funktionær eller honorar, og du får lønsedler + lønnen trækkes fra din konto på dispositionsdagen og skat opkræves automatisk også

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 12:06

Du er guld værd for det her forum Cookie!

Cookie:
Jeg går ud fra du vil køre det som A indkomst - at de har fungeret som lønmodtagere for dig, og så får du opkrævning på skatten - og du skal være opmærksom på ATP hvis det er timer nok til det + feriepenge til feriekonto

Jeg havde faktisk regnet med, at det skulle foregå som b-indkomst. Så slipper vi jo også for en masse administration. 
Selve arbejdet for disse folk er som model. Derfor ser jeg det som b-indkomst. Der er jo intet fast, og det er jo kun når kunderne ønsker modellen til en opgave. Dvs, hyppigheden er meget svingende og ikke modellens primære erhverv.
ex. Modellen kan jo have to jobs på én måned, og så først have job igen efter 6 mdr.

Ved b-indkomst skal vi jo heller ikke tilbageholde skatten og det er modellens pligt at betale sin skat.

Men skal jeg bare:

1. Indberette til eindkomst.

2. Tage screenshot af dette, som skal sendes som lønseddel til modellen og bruges i mit regnskab.

3. Overfører beløbet til personen.

Mvh JG

Igen, du er guld værd for det her forum Cookie! Du hjælper virkelig mange mennesker hver dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46622
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39

tak. Ja det lyder også ganske honorarpræget, så den bør være OK. Du indberetter B indkomsten på personens cpr, bidragspligtig honorar som B indkomst, mener den hedder gruppe 5 i systemet, og du kan printe indberetning som screenshot og bruge som bilag til dit bogholderi og som lønseddel, og overføre beløbet til modellens konto
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 21:07

Igen, du er guld værd!

Mange tak for din tid og dine kompetente svar!

JG

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)