Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva' koster'n? - udvikling af app.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyderne ved hvad jeg mener!

Men jeg har brug for et kvalificeret skud på, hvad det økonomisk vil koste at lave en app som Foursquare. Nogenlunde de samme funktioner, så det er det mest præcise jeg umiddelbart kan skyde afsted, uden fingernemme app-udviklere sender mit forslag til løsning på markedet i morgen Smile

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du stiller kun halvdelen af spørgsmålet. Du burde have spurgt hvad koster sådan en app, server back-end'en og evt. adminsystem. Der ligger ofte en hel del arbejde i at lave en server back-end til apps af denne type.

Hav det i tankerne.

Mvh Carsten


Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du have ret i. Men det må så komme oveni.

Venligst

Brian Phillip

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Du burde have spurgt hvad koster sådan en app, server back-end'en og evt. adminsystem

Men nu hvor du deler det op, har du så en idé om hvordan økonomien er opdelt? Eksempelvis et projekt til et samlet beløb på 100.000,- Hvordan er procentdelen så fordelt på de tre områder?

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan laves på forskellige måder. Eks. kan app'en være omfattende, og back-end'en lille, eller omvendt. Hvad der er mest fordelagtig kan være svært at sige. Nu er jeg mest back-end udvikler, så jeg ser naturligvis en fordel i at lægge 70-80% af funktionerne der.

Umiddelbart tror jeg ikke du kommer langt for 100.000 kr. Ikke hvis det skal laves ordentligt. Men måske nogle af funktionere kan undlades i starten så du kan komme igang billigere.

Mvh Carsten


Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Opbygning af en app hvor det lyder urealistisk med 100.000,- undrer mig lidt.

Jeg mener at have hørt om løsninger, der koster væsentligt under dette beløb, der i mine øjne er en god sjat penge. Er der nogen herinde der sidder med priseksempler på specifikke apps, så jeg kan få et billede af hvad man rent faktisk kan få for pengene. Der må sidde nogle udviklere og følge med på Amino.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke er udvikler er det svært at få et billede af hvad du kan 'få for pengene' ved at sammenligne apps, da man uden erfaring ikke har overblikket over hvad løsningen kræver. Som der også bliver nævnt koster backenden mindst det samme som app'en - hvis ikke 3-4x mere i det her tilfælde - i hvert fald hvis du har en forventning om at den skal kunne skalere til bare en lille procentdel af den mængde brugere som foursquare har. Design og brugervenlighed til app'en er heller ikke billigt.

Herudover er der løbende drift og vedligeholdelse af servere/backend/app hvilket også bliver en dyr månedlig fornøjelse. Og hvis den både skal køre på iOS, Android og evt. Win8 bliver det endnu dyrere.

100.000 er alt for lavt hvis du bare skal have et rimeligt resultat. Jeg vil tro den kom til at koste mindst 500.000 for en skrabet version, og nok nærmere 1-2 mio. hvis du forventer et godt resultat. Der er sikkert nogen der vil sige at de kan gøre det billigere, men så bliver kvaliteten nok også derefter.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)