Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag hvis man selv kører varer ud ??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Et spørgsmål til en revisor eller lign.

Jeg starter en online butik igennem dandomain. Hvis jeg nu vælger selv, at køre mine varer ud til kunder, der bor op til f.eks. 20 km fra min bopæl, vil jeg så kunne få km- penge fra staten ?? Det er en privat bil - altså ikke firmabil.

Kan se fordele i, at jeg f.eks. kun skal opkræve 30 kr. i fragt ved selv at køre ud f.eks. en gang om ugen - end f.eks. 65 kr. til dem der skal have en postpakke fra mig.

Tak for svar - godt nytår.

Stones

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:48
Jeg er ikke revisor, men når du bruger din private bil til transport mellem firmaet og en kunde, så skal firmaet selvfølgelig betale for at bruge bilen. Denne betaling udbetales af firmaet til dig.

Hvis du har et personligt ejet firma, skal denne betaling ikke udføres, da firmaet jo er dig - men firmaet kan trække beløbet fra som udgift.

Jeg kender ikke lige den præcise takst, men det kan sikkert ses på skat's hjemmeside.

Staten udbetaler ikke penge til transport, medmindre formålet er kørsel for staten.
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:53

Jeg er jo heller ikke revisor, men har du tænkt på det rent forretningsmæssige, at det ikke kan betale sig for dig at sidde i en bil 20 km frem og tilbage - sådan rent tidsmæssigt for en fragtudgift på kr. 30??

Dine kunder bør da hente selv eller betale fragten..

PS.: Blot et tip: har du erhvervskunder så sørg for at lave dine leveringsbetingelser således at de ikke har fortrydelsesret for det købte. så slipper du for det besvær. Det kan du gøre - kun - overfor erhvervskunder - ikke forbrugere.
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 16:54

Hej

Tak for svar - ja 20 km er nok ikke muligt - men har jo overvejet den service, at kunder der bor tæt på min bopæl, kan få sine varer leveret personligt af mig f.eks. en aften om ugen.

Nok ikke lønsomt i starten - men mener jo at man må være anderledes i sin forretningsmåde, for at få nogle kunder til at købe.

Tak for det gode tip om erhvervskunder - det var jeg ikke klar over.

Stones

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 11:10

Hej,

Du vil ikke - direkte - få "kørepenge" fra staten. Du kan imidlertid foretage fradrag i dit (skatte)regnskab for 3,30 pr. kørt km.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:59

Helt rigtigt  -  du kan tage fradrag i virksomhedens indkomst pr. kørt kilometer.  Hvis du har en bil, som er billig i afskrivning/drift, kan det ligefrem give overskud  §)

HUSK dog for guds skyld at føre regnskab med kørslen hver gang du er ude at køre  -  fx. ved at skrive kilometerstand ned ved kørsels begyndelse og kørselsslut samt adressen på der hvor du har kørt hen.

Mvh Taxman
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)