Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt med butik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Jeg står i den situation, at være blevet så heldig at få mit brand i en butik.
Butikkens ejer har jeg lavet den aftale med at han ikke skal have nogen udgift på min varer, så det ligger på hylden hos ham for min regning.

Eftersom jeg har fået lov til dette, så vil jeg gerne have styr på hvad jeg skal være opmærksom på, eventuelt en kontrakt mellem os, som måske kan hentes ned fra nettet (?) og hvordan den nemmeste måde er, når der kommer salg i varen.
Eftersom han har ekspeditionsarbejdet, så vil jeg kun have mine omkostninger og eventuelt 40% af indtægten.

Hvordan får jeg dette stablet flot og professionelt op, så ingen af os kommer i tvivl?

Mvh
Andi

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 23:23

Forside :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:57

du kan jo søge efter div om kommisionssalg - men jeg tror du skal involvere en advokat i en kontrakt der passer præcis til jer.

Du kan jo givet selv formulere hvordan delingen af fortjenesten skal være, men der er jo meget andet - hvordan holder i regnskab med de varer der ligger som din ejendom i hans butik? Hvor tit afregnes, hvad med det han ikke sælger, kan han kræve det skal blive liggende eller kan du efter xx dage/uger/måneder kræve varene tilbage, hvad med ting der stjæles fra butikken, dit tab eller hans tab, garanti - tager han den eller skal du erstatte ting kunder kunne ha garantikrav om. (jeg vil mene butikken har hele forpligtelsen mod kunden i alle fald)

Dækker hans forsikring det (formentlig men skal måske checkes)

Du skal ikke tage alt det som noget negativt, for det er det ikke, du skal bare tænke på, at en sådan kontrakt kan indeholde ganske mange punkter så jeg ville være nervøs ved en standard. Det er muligt I selv kan skære den til, men - der kan jo komme en jurist forbi her med et link?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:19

Prøv at søge efter en skabelon til en aftale om kommisionssalg. Kan eksempelvis købes i blanketkiosken.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 22:49

Tusinde tak :-)
Jeg vil sætte næsen den vej

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)