Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en projektbeskrivelse indeholde?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Fra  Skak Design I/S Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med en projektbeskrivelse af et IT-koncept, en hjemmeside med forum, galleri, interaktion mellem brugere osv., meget simpelt faktisk.

Hvad skal en projektbeskrivelse til sådan et projekt indeholde? Mangler lige nogle guldkorn :)

Indtil videre har jeg linet følgende hovedpunkter op:

- Idébeskrivelse / Konceptet

- Markedsbeskrivelse

- Strategi og mål

- Organisations- / Ledelsesbeskrivelse

- Økonomiske nøgletal og statistikker

- Dokumentation og troværdighed

Jeg sætter pris på Jeres hjælp, på forhånd tak!

Mvh Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Det lyder som et super spændende projekt, og uden nu at vide, hvor dybt du er gået under de nævnte overskrifter, så ser det da fornuftigt ud.

Har du inkluderet risikostyring under din strategi eller et andet sted? At have nedfældet de væsentligste risici, der kan opstå i forbindelse med projektet og en handlingsplan for hver af dem, vil være en rigtig god idé. Og ikke mindst hvem der har ansvaret for at overvåge den enkelte risiko og igangsætte handlingsplanen.

Du har formentlig beskrevet slutproduktet, dets kvalitetskrav og godkendelseskriterier, men hvis det endnu er meget overordnet, så vil det være fornuftigt at lave en produktnedbrydning, hvor du får dannet dig et overblik over de vigtigste delprodukter, som projektet skal levere og deres indbyrdes afhængighedsforhold.

Håber du kan bruge mit input. Held og lykke med projektet!

Mvh. Julie

Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Fra  John Martinussen Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian

Du er godt på vej med de hovedpunkter du nævner.

Jeg kan se, at du i hvert fald mangler et punkt, der handler om, hvordan du vil skabe salg og trafik på din hjemmeside. Derudover bør du lave en fuld færdig forretningsplan, der blandt flere andre ting beskriver finansieringsforhold og indeholder opstartsbudget og driftsbudgetter, samt vækstplaner for perioden efter virksomheden er kommet i gang.

Held og lykke! Sig til, hvis vi skal arbejde sammen om udarbejdelse af forretningsplanen.

Mange hilsner

John

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal lægge stor vægt på følgende:

Hvor mange brugere skal der til for at holde dit site levende?
Er der potentielle bruger nok i det segment, som dit site retter sig imod?
Hvordan får du aktiveret en god del af de potentielle brugere?

Hvem skal investere eller annoncere?
Er der et marked for annoncering?
Hvad kan du tilbyde annoncører, som ingen andre kan tilbyde (adgang til dit segment, men er det nok?)

Plan B:
Hvordan minimerer du dit tab, hvis brugere eller annoncører svigter?
Kan du forøge segmentet?
Kan du øge salgsindsatsen?
Hvor galt skal det gå, før du væger at lukke projeket?

Venlig hilsen

Hans

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan høre under nogle af de ting du nævner, men det jeg har oplevet, at "folk" er meget fokuseret på:

Salg & Marketing: Hvordan vil du sælge dit produkt og få folk til at købe det? Her taler vi helt detaljeret. Hvordan vil du få din første kunde? - og de næste 50 kunder? Og hvordan skal det skalere derfra?

Break-even: Hvad skal der til for at dit site ikke kører med underskud (ink. løn til folk der ikke arbejder gratis (modsat dig selv og evt. partnere)). Hvad er henholdsvis faste og variable omkostninger?

Målsætning: Hvor mange kunder skal du have efter den første måned, 3 mdr, 6mdr, år, 2. år og 3. år? Hvordan ser markedet ud i forhold til de målsætninger efter dine bedste estimater.

 

 

Partner i www.telemetric.dk. Call-Tracking at Telemetric connects your online advertising with incoming calls to your company. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)