Hej Aminoer ![]() Jeg er arbejder på en ny hjemmeside, men er stødt på et mindre problem.....domænenavnet er taget ![]() Så er det jeg vil finde et nærliggende domænenavn (2 ord delt med bindestreg) som indeholder sidens primære søgeord, jeg er bare i tvivl om i hvilken rækkefølge jeg skal placerer ordene. Er det bedst at mit søgeord er først placeret i domænenavnet, eller spiller det ingen rolle ??? hvilket af nedenstående eksempler tror DU vil være bedst set i forhold til google optimering |
SEO mht. domænenavn
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
Hej Mikkel Det skal så lige siges at det primære søgeord er et 2 delt søgeord, og jeg vil selvfølgelig også have domænenavnet uden bindestreg, og så lave en 301 redirect til domænet med bindestreger. Jeg synes selv at navnet er let at huske og stave...men det synes man vel altid selv... |
Se f.eks. på sommerhusudlejningsområdet - søg på sommerhus i Google. Her vil du se at Cofman.com ligger øverst, fulgt af Dancenter.dk, Sologstrand.dk og Feriepartner.dk - gode solide brands - og ikke EN ENESTE af dem har dette søgeord i domænet! Og de har iøvrigt ligget der længe :) |
Jeg er enig med Mikkel, og synes at du bør satse på at finde et godt navn, i stedet for at fokusere på nøgleord i domænet. Men når det så er sagt, så kan man foranlediges til at tro at nøgleord i domænet i mange tilfælde spiller en stor rolle. Det er ganske rigtigt ikke tilfældet med ordet sommerhus, men eksempelvis ferie, billig ferie og camping giver helt andre resultater i skrivende stund. Og det gør sex, sjov, poker og spil også. Alle disse nøgleord er meget fremtrædende i adresserne på søgeresultaterne. Men jeg har så også oplevet at "nøgleords domæner" pludselig bliver tomahawked tilbage på en 50+ plads, efter at have indtaget 1. pladsen i meget lang tid. Så nøgleord i teksten på siden vil sandsynligvis give et bedre resultat i sidste ende. Venligst Hans |
Søgeord i domænenavnet vil gavne mht. SEO, men kun lidt. Det er én blandt hundreder parametre og ikke blandt de vigtigste. For at svare på dit spørgsmål: Mit bud er, at det er ret ligegyldigt mht. SEO hvor søgeordet står i domænenavnet. Mit råd: Glem SEO ifm. domænenavnet. Tænk på dig selv og dine besøgende istedet. Vælg et domænenavn der er kort, mundret og éntydigt. Nogle vælger et domænenavn med virksomhedens navn eller hvad virksomheden fremstiller. Nogle sørger for at domænenavnet ikke er forbundet til hverken virksomhedsnavn eller produkter, i fald domænet skal dække andet eller mere på et senere tidspunkt. Under alle omstændigheder synes jeg du skal vælge et navn du selv synes om. |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)