Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diæter til danskere på job i Norge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Lidt ud af det blå, har vi skulle stille 9 mand til at hjælpe med at løse en opgave i Norge, det er jo angstprovokerende nok i sig selv med alle de regler.. Pludselig slog det mig, hvordan håndterer vi, vikarernes ret til diæter ?

1) Er det ikke noget vikaren selv skal oplyse og derved få fradrag på sin selvangivelse ? - dvs at vi, som virksomhed, som sådan ikke har noget administrativt at se til på den konto ?

2) Hvis jeg har misforstået ovenstående, så skal jeg nok bruge lidt mere end blot et amino svar til hjælp, ihvertfald ved de første lønkørsler (vi kører med Danløn)

Jeg glæder mig til at se svarene  :)

/Jacob

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:40

Statsautoriseret revisor - København

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:20

JacobN:

1) Er det ikke noget vikaren selv skal oplyse og derved få fradrag på sin selvangivelse ? - dvs at vi, som virksomhed, som sådan ikke har noget administrativt at se til på den konto ?

Det kommer an på, om I dækker udlæg efter regning, eller om medarbejderen selv skal afholde alle omkostninger.

Hvis medarbejderen selv betaler sine udgifter til kost (småfornødenheder) og/eller/uden logi, så er det noget medarbejderen selv klarer via selvangivelsen.

Hvis I derimod dækker udlæg efter regning, eller vælger at give et tilskud til medarbejderens udgifter, så bliver det hele lidt mere langhåret - både for medarbejderens angivelse på selvangivelsen, og for jer, når I skal bogføre de relevante bilag.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)