Hej, pga, jeg har fået nyt arbejde, og meget mindre tid, så bliver jeg nød til at sælge min webshop. Det piner mig virkeligt, men der er vist ingen vej udenom. Det handler om forbrugskunst.dk - En webshop med alternative og trendy former for brugskunst. Først det negative: Jeg startede shoppen i Maj, med planen om at stille og roligt opbygge et varelager og rankings hos Google. Altså der er ikke gjort den store reklame for siden, og har endnu ikke kørt det store adwords. Det har så medført at omsætningen endnu ikke rigtig er blevet til noget vildt. Kun omkring 22.000 kroner. Jeg forstiller mig de fleste som vil købe en shop, de går efter omsætning som et vigtigt parametre, og så vil i nok ikke finde denne salgstråd særlig interessant :-) Besøgsmæssigt så sker der hellere ikke det vilde endnu, der er kun 20-30 besøgende om dagen. Der er lavet linkbuilding til shoppen, men er endnu ikke kommet op på de rigtig sjove placeringer. Det positive: Jeg tror virkelig på shoppen har et stort potentiale, kan man ranke godt på de vigtigste søgeord, kombineret med adwords, facebook, mm, så det tror jeg siden kunne blive rigtig fornuftig. Mit mål har hele tiden været at først tage siden seriøst når de ramte først julesalg, og især her tror jeg der er god omsætning at hente. Der er en Facebook gruppe med over 2000 fans, altså rigtige fans, ikke folk fra Indien, og jeg har fået udviklet et check out system, som burde være rigtig effektivt. Facts: Varerlager med en værdi på ca. 86000 kroner - altså salgsværdi - indkøbsprisen er ca. 35000 kroner. Kører Prestashop, og det spiller. Og så medfølger der en del embalage / papkasser, keyhangers, osv. Navnet forbrugskunst.dk skiller lidt vandene, men hvis du ikke syntes det er cool, så kan det let ændres og redirectes til nyt domæne. Jeg tænker på en pris på 48000 kroner, plus moms. Det er en super pakke for dig som enten vil starte en webshop, men gerne vil slippe for at skulle hen og få fremstillet website, mm. Og hvor der er lavet en del forarbejde mhs til SEO. Eller for folk som har en eller flere andre webshops, og som gerne vil udvide. Smid en PM, eller skriv til info@forbrugskunst.dk, hvis du er interesseret. Mvh Jesper |
Og: Varelageret står i Odense, og skal afhentes der. Ellers betaler køber for forsendelse.