Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan overføres en IMAP konto i Outlook 2007

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en kunde, og han har en IMAP konto i outlook 2007, og han har cirka 3000 emails liggende, som han ikke så gerne vil miste. Hvordan overfører jeg hans email til vores server, for hvis jeg bare redelegerer domænet, og indskriver vores servernavn, så blver alle hans emails jo slettet, da IMAP jo synkroniserer med serveren.

Jeg kan oprette en POP3 konto til ham, men det vil jo ikke give ham fleksibiliteten ved en IMAP konto, så mit spørgsmål er vel, hvordan laver jeg lokal backup af en IMAP konto i Outlooke 2007, så jeg kan indskrive ny mailserver, og sikre mig at emails bliver indlæst på vores server.

VH Jesper

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:50

Hej Jesper,

I Outlook 2007 kan din kunde eksportere indholdet til en PST-fil.

Herefter redelegerer I til den nye server.

Når redelegeringen er gennemført, importerer I mailarkivet fra PST-filen til Outlook på den nye konto.

På den måde kan I sikre både mails og adressekartotek.

Du kan læse mere om håndtering af mailarkiv i PST-format i Outlook 2007 her.

Håber det hjælper. 

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:56

John Nielsen:

I Outlook 2007 kan din kunde eksportere indholdet til en PST-fil.

Herefter redelegerer I til den nye server.

Når redelegeringen er gennemført, importerer I mailarkivet fra PST-filen til Outlook på den nye konto.

Hej og Jesper,

John har helt ret, vejen frem er eksport og import til og fra PST.
Vi har en vejledning her, se under Hosted Exchange/outlook 2007, Import og Eksport af data.
http://www.solutio.dk/support/vejledninger/ 

Du kan også vælge at udføre tingene i "omvendt rækkefølge", altså redelegere først og når den så er slået igennem eksportere din IMAP til pst, lave en ny profil som du sætter op mod den nye server og så importere igen. På den måde mister du ikke de mails der måtte komme i perioden fra eksporten til redelegeringen slår igennem :-)

Stor hilsen
/Brian 

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 22:10

Okay, jeg troede bare ikke at IMAP anvendte pst filer på samme måde som en POP3 konto gør det, men jeg anvender jeres metode. Jeg er selvfølgelig nervøs for at der går noget galt, men jeg gør som i siger og krydser fingre.

VH Jesper

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Nissen:
Okay, jeg troede bare ikke at IMAP anvendte pst filer på samme måde som en POP3 konto gør det, men jeg anvender jeres metode. Jeg er selvfølgelig nervøs for at der går noget galt, men jeg gør som i siger og krydser fingre.

VH Jesper

Hej Jesper,

IMAP bruger arkivfilen som en lokal kopi af postkassens indhold.
POP3 henter indkomne mails, og kan sættes til at gemme en kopi på serveren.

For de fleste almindelige brugere har det i praksis samme resultat. 

Er du usikker ved det, skal jeg gerne hjælpe dig. :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:14

Jesper Nissen:
Jeg er selvfølgelig nervøs for at der går noget galt, men jeg gør som i siger og krydser fingre.

Det er gjort mange gange før, med succes :-)

Husk at lave Eksport/import, ikke bare tage fat i den aktive pst-fil - du skal eksportere til pst og importere fra den igen, så får du det hele med, både mails, kalender osv.

Held og lykke
/Brian 

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 22:36

Jesper Nissen:

Hej

Jeg har fået en kunde, og han har en IMAP konto i outlook 2007, og han har cirka 3000 emails liggende, som han ikke så gerne vil miste. Hvordan overfører jeg hans email til vores server, for hvis jeg bare redelegerer domænet, og indskriver vores servernavn, så blver alle hans emails jo slettet, da IMAP jo synkroniserer med serveren.

Hej Jesper.

Imapsync plejer at gøre tricket. Smile

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 21:01

Det går lige op for mig, at jeg skal lave en ny profil, når jeg har eksporteret pst fil, og redelegeret? Er det ikke nok bare at rette i mailservernavn, samt kodeord?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)