Hvad er de første ting man bør have på plads inden man går igang med at importere, sælge etc.? Her tænker jeg selv på bl.a. bankkonto. Jeg bør vel gå ned i banken og få oprettet en konto til min (mini)virksomhed?! har i nogle råd til hvad der er smart at have på plads inden selve forretningen begynder? |
De første trin ved opstart af virksomhed
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Under alle omstændigheder er et cvr-nr og en bankkonto et rigtigt godt sted at starte, men ellers kommer det an på dit ambitionsniveau og din virksomheds art. Du skal hurtigt få styr på: Telefonnummer (et særskilt nummer, så du altid ved at der bliver ringet til firmatelefonen) Domæne til web og e-mail Forretningsadresse (lokaler?) |
Jeg sidder selv i samme båd som dig lige nu. Har lige ansøgt ved pbs, fik at vide hos webshop udbyder at der er 4-6 ugers ventetid, så selv om jeg ikke klar til at åbne endnu har lige søgt. En kontoplan er god at få strikket sammen så den passer til dig, med nogle varer numrer der giver plads til udvidelse. (råd jeg lige selv har fået her) Din konto i banken skal som hovedregel være en nemkonto og det kan den ikke være uden et cvr nummer. Tænk over hvem dine kunder er, så du ikke spilder tid og penge på den forkerte markedsføring. Lav et budget så startsomk. ikke overrasker dig. Det er også vigtigt med et bogføringsprogram selv bruger jeg summasummarum. Med venlig hilsen Mette |
Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)