Hej alle Aminoer :) Jeg er ved at starte op en tjeneste der skal matche konsulentydelser med eventuelle behov i fysioterapiklinikker. Min rolle er at jeg skal være bindeleddet som sørger for at konsulent og klinikken kommer sammen. Scenario: Klinik x sin omsætning går ned. Jeg snakker med ledelsen på klinikken og afdækker problem 1,2 og 3. Jeg tager så kontakt med konsulenten/konsulenterne der har viden om hvordan man kan løse problem 1,2 og 3 og arrangerer et møde mellem klinkken og konsulenten/konsulenterne. Problemet er at jeg ikke har nogen erfaring inden for at fungere som bindeleddet i sådan en process. Jeg føler dog selv og får også bekræftet af venner og familie at jeg er dygtig til at se muligheder i stedet for begrænsninger - en egenskab jeg mener er vigtig for en person der skal være bindeleddet. Videre er jeg meget positiv og udadvendt. Af uddannelse har jeg fuldført gymnasiet, og har om 3 måneder færdig med min professionsbachelor i fysioterapi. Synes I at jeg mangler noget vigtig viden eller synes I det er bare for mig at give den gas? Jeg bliver også meget glad for ideer til hvordan mit koncept kan forbedres :) God søndag! Vh. Magnus Birkrem |
Magnus Birkrem:Problemet er at jeg ikke har nogen erfaring inden for at fungere som bindeleddet i sådan en process.
Du behøver vel ikke at sælge dig selv som bindeled.
Når du har afdækket problem 1, 2 og 3, så fortæller du kunden, at du sætter den/de rigtige konsulenter på opgaven. Om de så er interne eller eksterne konsulenter, kan vel i princippet være lige meget?
Du kan selvfølgelig godt fortælle kunden, at du muligvis benytter dig af eksterne konsulenter til opgaven - men det er jo i princippet irrelevant for kunden.
Der hvor "bindeleds-problematikken" så kan opstå, kan være når du skal forhandle honorar med de eksterne konsulenter - men det er jo i princippet bare at få udfærdiget en standard-kontrakt.