|
Jeg står overfor at købe ny telefon, valget står imellem HTC P3300 http://www.htc.com/product/03-product_p3300.htm og Nokia n95 http://www.nokia.dk/phones/n95/. Jeg har altid haft Nokia telefoner, og det spiller for mig, men har hørt om en del fejl i n95, bla. skulle batteri tiden og navigationen være ringe. Nogle erfaringer ? |
Erfaringer med Nokia n95 ?
|
GPS''en er lang tid om at få forbindelse, men når det sker, virker det glimrende. Den kommende firmware-opdatering skulle dog byde på en hel del forbedringer, da den introducerer Assisted GPS, der gør brug af mobilsendere til at bestemme positionen. Alt i alt er det dog en virkelig lækker telefon, som jeg absolut kan anbefale. Man bliver decideret afhængig af at kunne læse mails overalt og have en browser ved hånden altid. Rart! :) |
|
Passer med hvad jeg hørt, synes dog det lyder ok med den batteri tid, hvis du også har været flittig med kameraet ;-) Men super fed ja, og lækkert med mail og browser, når man er e-handlende. |
|
Hmm jeg er ikke tilfreds... det er en sløv ubrugelig telefon. læs bl.a. hvad jeg har skrevet her: http://kaz911.blogspot.com Jeg har udskiftet den med en HTC S710 (kan købes hos Zitech - og nej jeg er ikke forbundet med dem på nogen måde) En langt bedre telefon til den "internet" enablede :-) Den påstår ikke den er noget den ikke er - som N95 gør. kh Kasper Hardware freak... Spørg bare Thorborg :-) |
|
Et par hurtige kommentarer til dit blog-indlæg d. 19/04 omkring N95 - ikke for at tage telefonen i forsvar, men blot for at fortælle lidt om mine erfaringer med et par af punkterne. Ang. VOIP: Jeg har fået min N95 sat op til at gøre brug af Freecall.com, og det fungerer helt perfekt til opkald via Wifi. Så sent som i dag ringede jeg gratis til svigerfamilien i Sverige. Det fungerer altså ikke kun med Nokias Gizmo. Barcode Scanner: Applikationen giver faktisk fint mening - den kan bruges til at scanne særlige barcodes, der er udviklet til at kunne indeholde URL''er osv. Se f.eks.: http://www.jasonbradbury.com/jason_bradbury/2007/04/n95s_barcode_sc.html Hvor brugbart det så er, kan man altid diskutere. :) |
|
Well jeg fandt ud at den kun kunne læse specielle barcode. Det hjælper bare ikke når man er i retail markedet hvor man ikke har den slags barcodes - og heller ikke får dem før vi har RF-ID.. så skulle de nok have skrevet "special bar code reader..." og ikke markedsført det som en barcode reader. mht. til VOIP - ja - så virker det nogenlunde med nogle "portaler" men det kræver de har fx. stun-settings sendt via sign up besked - og det er det vel ca. 10-12% som kan nu. Med den nyeste firmware er det blevet lidt bedre - men stadig langt fra hvad jeg har på min S710 WM6 telefon. (hvor jeg også har en indbygget VPN klient - hvilket ikke eksisterer til S60 platformen - med mindre man er hacker og selv kan skrive scipts, generere certifikater og lave signed .sis files til Nokias VPN klient og telefonen - og derudover kører med en Cisco VPN koncentrator....) Telefonen kan stadig ikke læse std. x509 certifikater... hvilket er nødvendigt for at få roadsync til at virke med exchange server uden at skulle sige " ja jeg ved godt at certifikatet ikke er godkendt...." Så helt basale funktioner mangler - og en alt gejlet er der - men virker knap så godt. ... Nu skriver de at der kommer A-GPS i næste firmware - men jeg glæder mig til at se det....og om det sætter tiden til første fix ned :-) |
|
Jeg vil da også godt dele ud af mine erfaringer, selvom de ikke er specielt positive. På den negative side vil jeg starte med GPS''en. Den er tæt på hvad jeg vil kalde ubrugelig. Det tager ofte 3-5 minutter bare for at finde satelitterne, og glem alt om at bruge den i en bil. Dertil er den ganske enkelt for følsom med hensyn til placering. Der ud over syntes jeg at telefonen arbejder alt for langsomt (som Kasper skrev, så er det en sløv telefon) når man bruger de indbyggede applikationer. Jeg syntes heller ikke at den fysiske kvalitet af telefonen er overbevisende. Den er ganske enkelt for "lireløs" og man sidder ikke tilbage med indtrykket af sædvanligt "Nokia-kram". Desværre, for det er en dyr telefon. Skal jeg nævne noget positivt, så er det mulighed for WLAN-opkoblinger og det smarte i at kunne checke mails overalt. Desuden har jeg ikke haft problemer med batteritiden, men det er måske fordi jeg nærmest har opgivet den... ![]() |
|
Wow der gik godt nok teknik i den, men coolt med noget super know how :-) Jeg er gået væk fra N95, og lurer meget på HTC har fået dem anbefalet fra en del. HTC S710 ser ud til at leve op til mine behov (explorer, mail, tlf og kalender gerne via en exchange). Kan se at mobilsiden har testet HTC Touch med gode resultater, men kan ikke finde priser på den. |
|
hvis din exchange server ikke er sat op til push mail kan du evt. købe tlf. plus service til exchange hos Nemcomputer (www.nemcomputer.dk) Snak med Marketing direktøren - Ulrik Holm Nielsen :-) han har selv en S710 med Exchange Push. - 44 888 555. :-) |
|
|
Bliv gratis medlem