Hej Et "lille" spørgsmål: Hvis ud havde et site hvor designet er mindre pænt (vil ikke kalde det grimt, men det er heller ikke pænt og på ingen måde updated), men hvor der heller ikke var arbejdet med at optimere tekst på knapper, landingpages osv, hvor ville du starte? Ville du starte med at få lavet et helt nyt design, og når det var på plads, eller ville du tage den i omvendt rækkefølge? Der er tilknyttet Google Analytics på sitet, men man har ALDRIG foretaget splittests eller på anden måde arbejdet med konverteringsoptimering af sitet i dets nuværende form. Jeg tror dog på, at der bare ved at blive arbejder med tekster og måske små detaljer i designet, kunne opnås en del flere kunder (abonnenter), mens det er mere usikkert om et helt design i sig selv ville kunne gøre det. Og det vil alt andet lige også være meget sværere, hvis ikke umuligt, at måle. Hvad siger I? |
Hej Martin.
En god start ville være at begynde på tekster, da du mener de kan gøre en forskel. Også fordi teksterne kan du jo bruge på et evt. nyt design senere hen.
Yderligere kunne du starte med at lave konverteringsoptimering på nogle af de vigtigste punkter, såsom fokus knapper, købsflow m.m.
Dog skal du også stille dig selv det spørgsmål om designet passer til køber, og om selve opsætningen er optimal i forhold til målgruppen(Fx. ældre mennesker)
Først og fremmest bør du starte med at arbejde med google analytics, og opsætte dette til at kunne måle konverteringer i alle tænktlige måder.
Og så er det jo bare at komme igang med at prøve dig frem. Gerne ved hjælp af split tests så du får et indblik i om dine ændringer virker.
Håber det kunne bruges.
Vh.
Casper