Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forfærdeligt populære e-bøger ..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

E-bøger er blevet forfærdeligt populære - En sund udvikling og bidrager til at fremme væksten, synes jeg.

Men har i nogensinde købt en e-bog?
Eller har i kun læst alle de gratis e-bøger der findes?

Hvis i er en af dem, der har købt en e-bog, hvad synes i om kvaliteten? 
Og så kunne det være spændende at vide hvilken i har brugt penge på.. 

Måske vi kan få en spændende debat i gang her.  

Har du nogensinde købt en e-bog?

De populære e-bøger

• Ja (43,5%)
  • Nej (56,5%)
  • Totalt antal stemmer: 23

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 10:02

Jeg købte engang Think & Grow Rich af Napolen Hill til 24$. Følte mig exceptionelt dum, da jeg fandt ud af, den kunne hentes gratis andetsteds. >.<

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 10:17

Jeg har ikke noget mod at købe de mange billige e-bøger, som findes i USA. Selv i USA koster en e-bog fra de store forlag ofte mere end den samme bog på paperback. Det er jo helt absurd.

Det samme ser man i Danmark, hvor e-bøger koster kassen, og jeg tror, at forlagsbranchen bliver "straffet" på samme måde, som musikindustrien blev det. Eller jeg tror ikke, at det sker i samme grad, da musikindustrien sendte mange over på piratsider, hvis de ikke gad have en fysisk CD. Det samme gør sig ikke gældende med e-bøger, da f.eks. Amazon allerede har lavet en glimrende platform for e-bøger.

Min konklusion: E-bøger er sgu for dyre, og det bliver forlag nødt til at finde en løsning på. Som forbruger føler jeg simpelthen, at jeg køber en e-bog til overpris, selvom jeg da godt ved, at bogen har kostet forlagene mange penge, men det kan jeg ikke rigtig bruge til noget. De må jo bare stoppe med at producere på samme måde, som de altid har gjort.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 10:36

Hans Jonas Hansen:
Det samme ser man i Danmark, hvor e-bøger koster kassen, og jeg tror, at forlagsbranchen bliver "straffet" på samme måde, som musikindustrien blev det. Eller jeg tror ikke, at det sker i samme grad, da musikindustrien sendte mange over på piratsider, hvis de ikke gad have en fysisk CD. Det samme gør sig ikke gældende med e-bøger, da f.eks. Amazon allerede har lavet en glimrende platform for e-bøger.

Hvad angår piratsider er dette jo stærkt en ulempe for e-bøgerne! 

Dog synes jeg e-bøgerne giver langt større muligheder for nye forfattere, der har noget på hjertet. Det er der jo mange der benytter sig af i dag, hvor de laver en simpel e-bog i et pdf.-format, som egentlig nok bare er skrevet i word. Priserne i disse tilfælde kan være meget lave for god og indhold af høj kvalitet.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 13:07

Andre der har købt e-bøger?

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 14:14

Køber 90% af mine bøger som e-bøger efter anskaffelse af iPad. Alene besparelsen i reolplads er et godt argument + instant delivery.

Nu køber jeg overvejende e-bøger på amazon hvor jeg absolut syntes der er value for money - det samme syntes jeg ikke helt der gælder for mange af de info produkter der sælges.
Har set e-bøger med sparsom indhold rask væk prissættes med værdi på kr 400-1000 (og så ofte sælges med en eller anden discount så det virker som et tilbud).
Største learning point var da jeg betalte 197$ for en e-bog der kom meget anbefalet hvor værdien af indhold var .... skal vi sige $20, for nogle måneder senere at købe anden e-bog om samme emne til $27 og som jeg dengang gladelig ville have betale 300$ for, spækket med guldkorn på stort set hver eneste side.

Se iøvrigt denne kurve der sammenligner kindle e-book salg med fysisk bogsalg hos Amazon http://techcrunch.com/2012/09/06/mene-mene/ "Kindle book sales surpassed hardcover sales in 2010 and surpassed physical book sales in 2011."

En fysisk bog får snart samme status som en LP (for dem der kan huske hvordan sådan en ser ud)

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 14:20

Hans Jonas Hansen:
Det samme ser man i Danmark, hvor e-bøger koster kassen, og jeg tror, at forlagsbranchen bliver "straffet" på samme måde, som musikindustrien blev det.

Enig, forlagene kæmper en tabt kamp.  Jeg er selv ved at skrive på e-bog og det bliver via http://corp.vook.com/pricing/ uden dyrt forlag som mellemled den udgives. 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 63
Fra  Nord Freelance Skrevet kl. 14:28

Jeg har investeret i e-bøger af flere slags og omgange. Lige p.t. synes jeg, som de andre også beskriver at det virker alt for dyrt i mange tilfælde, men der er helt sikkert uanede mængder af potentiale i e-bogen.

Jeg må dog erklære mig uenig med at den fysiske bog er som LP'en om nogle år - i mange situationer er en fysisk bog stadig at foretrække, hvis jeg bliver spurgt. Jeg har to dejlige børn og ville finde det meget underligt at læse dem en godnat e-bog.

Jeg tror i stedet at det bevirker på sigt, at de trykte bøger bliver meget mere æstetiske, bedre kvalitet og måske oveni købet eksklusive - netop fordi e-bogen bliver et lettilgængeligt allemandseje.

Hvem kan i virkeligheden vide sig sikre på, at det ikke er den trykte bog, der bliver dyr og eftertragtet, når e-bogen er rodfæstet?

Ann

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 09:20

Kim Hjortholm:
Køber 90% af mine bøger som e-bøger efter anskaffelse af iPad. Alene besparelsen i reolplads er et godt argument + instant delivery.

Du har helt ret Kim, og mange har nok samme mening som dig (deriblandt mig selv)

Det hænger nok også meget sammen med at jo mere aktive og "travle" mennesker vi bliver i både hverdag og weekend, des mindre tillader vi os selv at rive en time ud af kalenderen til udelukkende brug på at læse en bog. Derfor er Ipad'en så genial - så kan ventetiden udnyttes i bus/tog/reklamepauser i TV/under morgenmaden osv.

E-bøgerne er geniale sammen med alle de nye enheder til at komme online!

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:33

Synes idéen om e-bøger er god nok :) Men er ikke typen der læser og når jeg endelig skal læse vil jeg sgu have den i hånden og den føleses tror jeg mange har :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)