Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eKvittering søger testpiloter

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, du kan altid kigge på netbanken. Men ved reklamationssager, af et defekt produkt du har købt, står du stærkere med kvitteringen.

Husk, der er ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar

eKvittering
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 17:49
Mads

har i ikke været i kontakt med forbrugerstyrelsen eller lignende ??

Tilmeldt 21. May 07
Skrevet kl. 20:16
Jo, vi har været igennem hele maskineriet og fået et grønt lys.
eKvittering
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 20:39

okay så er det nok ikke den samme problemstilling..

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:28
Hej!

Jeg synes eKvittering lyder som en rigtig god ide, med internationalt potentiale.

Når nu søgefunktionen kommer, så sørg for grundigt at oplyse folk om, at de lige skal tjekke, at de butikker, de handler i, er medtaget.

Hvis dette bliver en succes på landsplan, kan jeg ikke se hvorfor servicen ikke skulle være tilgængelig for andre landre, som sagt.

Selv kender jeg til et par nyhedssites relateret til IT, altså sites, der formidler nyheder indenfor dette. Når eKvittering går i luften, tror jeg det ville være en ret god ide at gøre opmærksom på dette ved hjælp af sådanne sites... Måske kunne du kontakte fx Comon.dk? Hvis budskabet, det vil sige din forretning, får bare lidt PR gennem disse kanaler, er der god chance for at komme godt fra start.

Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:16
Utrolig god idé!!!

jeg er med som tester :-)

Men har svært ved at forstå at det kan være lovligt, at I kan se hvad folk køber... Kan godt forstå hvis folk føler det er en krænkelse af privatlivets fred.Jeg tror i skal være forberedt på at der kan komme nogle negative kommentare i medierne (hvis det bliver stort) angående dette.

Men alt i alt mener jeg at det er en super god ide! Personligt vil jeg have en slags forsikring for at jeg er den eneste der nogensinde har mulighed for at se hvilke køb jeg har gjort!

I den forbindelse vil en offentlig kontrolmyndighed hjælpe mig meget i forhold til min troværdighed med jeres koncept, her tænker jeg især på behandlingen/sikringen af mine private oplysninger...

Hvordan har i tænkt jer at sikre at oplysningerne ikke kan udnyttes eller stjæles? Og hvordan er vi som forbrugere sikret imod at I sælger oplysningerne???

Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:40
Idéen synes jeg virker god, men er behovet der?

Jeg må nu sige at det ikke er den store foskel kvitteringen gør. Rent praktisk kan du bare bede din bank udskrive datanummeret for indkøbet via netbank, så får du alle oplysninger om hvem hvad og hvor du har købt - derefter går du ned i butikken og Vupti.

Det jeres produkt egentlig gør er jo bare at undgå denne "tur i banken", er det nok? For jeg går ud fra at det tager længere tid at tilmelde sig og finde alle butikkerne man handler i, på jeres hjemmeside, end det gør at ringe til sin bank.

Ikke for at skyde jeres idé helt ned; De eneste tilfælde af reklamation sker ved køb af langvarige forbrugsgoder, det vil sige at det kun er en mini brøkdel af kvitteringerne kunderne reelt set har behov for at gemme. Resten er jo dagligvare og dem er der jo ingen grund til at gemme kvittering på, dér tjekker man bare sin Netbank, hvis man er i tvivl.

De få ting jeg lige er kommet op med her synes jeg i skulle tage til efterretning så i ved hvad i skal fortælle kunderne når de selv spørger ind til det hele.

Undskyld jeg er så hård ved idéen, men på den anden side så er det jo spild af tid og kræfter hvis det hele går ned.

Hilsen Michael

Tilmeldt 21. May 07
Skrevet kl. 14:08
Hej Michael B  

Vi prioritere sikkerheden højt, og tager alle forholdsregler for sikre brugerens oplysninger på bedst mulig måde. Dette vil sige, at vi har et eksternt firma der løbende kontrollere at vi gør tingene rigtigt, og ikke sætter en finger forkert. Ydermere er vi kontrolleret og godkendt af datatilsynet, således at vi ikke krænker eksisternede lovgivning i henhold til persondataloven. Disse foranstaltninger er alle et lovkrav, men vi forsøger løbende at sikre os udover loven.

Tak for kritikken.

eKvittering
Tilmeldt 21. May 07
Skrevet kl. 14:16
Hej Michael Jensen.

Mig bekendt kan man ikke se HVAD du har købt i den pågældende butik, du kan udelukkende se transaktionsoplysningern såsom dato, tid, beløb og sted. Desuden mener jeg, at du kun kan søge et år tilbage i netbankens data''er, hvilket er uheldigt ved reklamationssager hvor produktet går i stykker efter et år. Vi mener, og har undersøgt ved analyse, at vores produkt har stor berettigelse idet det sætter forbrugeren stærkere i en række situationer.
Så hvis du eksakt kan huske købsdato, og det ikke er et år siden købet, behøver du ikke ekvittering - men vi håber du kigger forbi alligevel

Tak for kommentaren..

eKvittering
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:07
Det var så lidt

Nordea de gemmer det i 5 år (Det er dog korrekt at du i netbank kun kan gå et år tilbage, men du kan bare bede om adgang til de sidste 4 år så får man det). Og butikkerne gemmer deres bon-ruller i tilsvarende 5 år. Dvs. du kan bare finde transaktionen, derefter i butikken. Hvis man ikke kan huske købsdatoen kan man bare bede banken søge på datanummeret til virksomheden du har købt ind hos, og så har du transaktionen.

Synes idéen lyder god som tidligere nævnt og sparer da en for megen besvær går jeg ud fra, men om der er behov for det, dét er spørgsmålet.

Kan 100% se behovet for virksomhederne. Og muligvis kan det komme til at jeg tilmelder som virk., men som almen forbruger ved jeg dog ikke.

Scanner i de bon-ruller butikken selv gemmer eller hvordan kommer det til at fungere?

NB: Det er lidt træls at PBS allerede har slogannet "det nemmeste i verden".

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)