Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Vi er tre fyre som er ved at starte en lille webshop op,men er lidt usikre omkring bogføring. Vi ved godt hvordan man bogfører osv men ....
Når vi har fået gang i det hele, hvad gør man med de forskellige konti? Hvornår skal momsen betales og får man automatisk de forskellige konti(moms,skat,varerlager,varesalg, omkostninger,øvrige omk. osv.?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 07:34

Moms hvert kvartal ud fra bogføringens momsafregning eller momskonti

Årsregnskab hvor resultat viser sig + balance udfyldes så i den udvidede selvangivelse men regnskabet sendes kun ind på anmodning, de har alle de tal der behøves for selve skatten i den udvidede selvangivelse.
Er det selskab type ApS skal der ske yderligere indberetning af regnskab og andet til selskabsstyrelsen, men mon ikke I skulle knytte en ekstern bogholder til jer eller bruge revisor til afslutning i så fald
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 07:44

Bogføringen afhænger i vid udstrækning om hvilket program i bruger. De fleste programmer kommer med en standard kontoplan, men alternativt skal i selv oprette de forskellige konti, som der er behov for.
Vedrørende moms, kan de fleste programmer igen håndtere dette, ved automatisk momstræk på de respektive konti. Man skal dog være opmærksom på, at det er sat korrekt op, ellers kan i risikere at afregne forkert moms!

Som cookie skriver, kunne det godt lyde som en god ide, at hyre en bogholder, revisor til som minimum at hjælpe jer med det 1. Kvt. Afregning.

Moms afregning afhænger af omsætning. Som udgangspunkt skal alle nystartede inberette og afregne kvartalsvis. Senere kan dette blive nedsat til halvårs afregning, eller op til månedlig afregning hvis omsætnings. Stiger. På dette link kan i følge frister for moms mv. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1868523

Statsautoriseret revisor - København

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 13:36

Hej Nedsab

Jeg kan tilbyde dig, at lave jeres kontoplan, samt vedlægge en "brugsanvisning" på, hvordan I klare jeres daglige bogføring udfra jeres givne oplysninger om behov.

Kontakt mig på via min hjemmeside eller på PM.

Mvh
Martin Johansen
AarhusRegnskab.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)