Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af bil som kombineret firma/privat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg håber nogle kan hjælpe mig

Jeg overvejer at købe en bil på gule plader og vil for at slippe for misundelsesafgiften, have den som kombineret firma/privat bil. Dvs. altså betale momsen men slippe for de 5040,- i blærerøvsafgift :)

Kan man gøre det uden så at skulle føre kørebog og blive personlig beskattet af bilen ? Er det nemmere blot at blande den unden om firmaet når kørselsbehovet erhvervsmæssigt er begrænset og måske kun er 10% ?

Mvh. Christer Holte

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:21
Ved blandet privat og erhvervsmæssig kørsel kan du slippe med den halve afgift, men skat vil nok gerne se et kørselsregnskab så.

Ved at købe den som firmabil vil du blive beskattet af fri bil, og det må du selv regne på om kan betale sig i din situation.

Personligt ville jeg købe bilen privat og så udbetale kørepenge efter statens takster når jeg kører for firmaet, hvilket jeg også gør i dag.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:59
Om man skal have den som fri bil eller holde den udenfor og oppebære skattefri godtgørelser afhænger af mange forhold. Bilens pris, hvor meget man kører, om man er omfattet af den såkaldte 60 dages regel etc.

I din situation hvor den erhvervsmæssige kørsel er begrænset afhænger det af hvor meget du kører privat. Kører du meget er det alt andet lige en fordel for du vil ikke kunne få meget godtgørelse med minimal erhvervsmæssig kørsel.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)