Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke shipping firmaer bruger i ?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige for at tjekke at jeg har 100% styr på det.

1. Jeg får min kontakt i Nepal til at sende pakke som en ganske normal pakke fra posthuset eller et lignende sted.
Oven på papkassen har min kontakt klistret fakturaen med nøjagtig angivelse af indhold og beløb til brug for indfortoldningen. SE-nummeret fremgår desuden af fakturaen.

2. Pakken bliver sendt til min privatadresse men bliver snuppet i tolden.

3. Postdk kontakter mig, de får tarifnummeret og jeg betaler lidt moms etc. og får pakken udleveret.

4. Varen importeret!

er det så enkelt som ovenstående, eller er der flere led i kæden?

Er det korrekt forstået at Postdk laver infortoldningen fordi pakken bliver sendt som ''registreret post'' ? hvad er mulighederne udover registreret post? troede en pakke var en pakke.

Mvh Søren

Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Med registreret post mener jeg blot en pakke, som man går på posthuset og sender - som almindelig pakke.  Aller pakker får en trackingkode, så man kan spore den gennem systemet.  Nøjagtig ligesom hvis du sender en pakke fra et dansk posthus.

Jeg har enkelte gange fået en pakke fra Nepal og Indien via posten og i de tilfælde har posten i tolden beslaglagt min pakke indtil jeg kunne oplyse nærmere omkring indhold.  Jeg har så givet nødvendige oplysninger, indfortoldning er gået problemfrit og jeg har fået tilsendt min pakke.

Kender ikke til alle reglerne, men vil da foreslå dig at forhøre dig hos Told & Skat med eventuelle tvivlspørgsmål - de er altid meget venlige og hjælper gerne.

Hilsen fra Jannie

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)