Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke shipping firmaer bruger i ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal have sendt noget fra Nepal, men er lidt i tvivl om hvilket firma jeg skal bruge til forsendelsen.

Er DHL den bedste og sikre løsning eller kan man sagtens finde billigere og lige så sikre alternativer ?

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 15:33
jeg bruger UPS

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:43
vi bruger TNT til de oversøiske småpakker...

Er det større mængder, så klarer vores speditør det for os!

Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 16:22
DHL er fint, hvis du skal bruge varerne hurtigt og vægten ikke er for høj.  De klarer også din indfortoldning, så det er både nemt og bekvemt.

Skal du hjemtage et større parti, så gør brug af luftfragt.  Det tager lidt længere tid, men er sikkert nok og meget billigere.  Foreslår at du kontakter en speditør, som kan registrere og indfortolde forsendelsen ved ankomst til København og derefter levere til dig.  Jeg har selv brugt Airland International i Kastrup og været særdeles tilfreds med deres service.

God vind

Jannie

Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 16:27
Er lige blevet moms og -importreg.

Har nu tænkt mig at bestille en meget lille ordre første gang, for at se hvad der bliver lagt på i tolden om det slipper igennem osv.

Dermed bliver pakken ikke meget tungere end 3 kg. og fylder omkr. 20*20*20 cm.

Forhørte mig hos DHL via mail om prisen på en sådan pakke. Lidt over 3000 kr. hvilket jo er fuldstændigt sindssygt for varer der måske er 500 kr. værd. Da jeg selv var i landet kostede det heller ikke nær så meget.

Hvad tror i en pakke som den jeg beskriver ovenover vil koste fra Indien/Nepal ? og hvordan ville i få den sendt ? -Jeg kan sagtens vente et par uger på pakken, og det er ikke rigtigt noget der kan gå i stykker. Så det jeg leder efter er billigt men sikkert...

Tilmeldt 12. Mar 07
Skrevet kl. 16:37
Told & Skat plejer at være rigtig flinke til at hjælpe med at finde frem til korrekt tarifnummer og dermed oplyse hvorvidt der skal tillægges told på specielle varer.  Da jeg importerede pashminasjaler fra Nepal, fulgte altid GSP certificat og så vidt jeg husker, var de derfor fritaget for told.  Jeg kender ikke reglerne, men forhører mig altid hos Told & Skat.

Hvis værdien af din pakke kun beløber sig til kr. 500,- kan du jo vælge at få den sendt med registreret post.  Det koster næsten ingenting, men tager hurtigt en 10-14 dage.  Når pakken kommer vil du blive kontaktet af Post Danmarks toldafdeling.  I den forbindelse er det vigtigt, at du kender tarifnummeret, så glider papirarbejdet let der.

Hilsen fra Jannie

Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 16:45
Så jeg kan sådan set bare få min kontakt i Nepal til at sende varen som en pakke hvis værdien ikke overstiger et vist beløb som er på?!

Tilmeldt 12. Mar 07
Skrevet kl. 16:53
Din pakke skal naturligvis følges af korrekt faktura med nøjagtig angivelse af indhold og beløb til brug for indfortoldning.  Du skal bede din leverandør om at få oplyst trackingnummer på pakken, så du har en mulighed for at efterlyse den, hvis den skulle blive væk.

Jeg aner ikke om de er grænser for, hvor stor værdi sådanne pakker må have - mit forslag til dig var baseret på, at det set i lyset af pakken lave værdi, ville være tåbeligt at betale kr. 3.000 for at få den leveret med DHL.  Vær forresten opmærksom på, at Post Danmark beregner sig et mindre gebyr for at lave din indfortoldning.

Hvis din leverandør er registreret exportør i Nepal og har etableret business med hyppige forsendelser, har han måske en aftale med DHL eller andre d.v.s. store rabatter på den normale prisliste.

Hilsen fra Jannie

Tilmeldt 12. Mar 07
Skrevet kl. 16:56
Ups, glemte at skrive, at der er vigtigt at dit SE-nummer fremgår af faktura og på selve pakken.  Dermed undgår du forlænget behandlingstid i deres indfortoldningsafd.

Hilsen fra Jannie

Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 16:57
Super info Jannie.. tak for hjælpen!
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)