Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Østeuropæisk Rengøringshjælp

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i en del år drevet firma i metalbranchen, som jeg dog har været heldig at få solgt. Men nu render jeg med for meget tid på hænderne og lysten til at starte igen har meldt sig.

Jeg tænker på rengørings branchen, men efter at have talt med diverse andre små selvstændige indenfor branchen er jeg gået væk fra at tænke på den ordinære rengørings branche.

I stedet for er jeg begyndt at tænke på hvad hader folk at bruge tid på, og hvad har mange ikke rigtig tid til.. Det slog mig, så husrengøring. Vi har selv her i huset selv en gammel kone der kommer 6 timer om ugen til 200 kr. i timen.

Det at man skal betale 200 kr. i timen for at hun kommer og støvsuger, vasker tøj og vinduer er jo også en sum som ikke er blevet mindre de sidste par år. Hvis man så i stedet for kunne få østeuropæiske kvinder til at gøre det, så var der jo mulighed for kunne sænke den sum.

Har derfor været i Østeuropa for at se på mulighederne for at kunne få folk til Danmark og arbejde med husrengøring. Der var utolig mange folk som var villige til at tage til DK og arbejde selv til en lavere sum.

Overvejelserne er så at de skal være på hjemlands overenskomst mens de arbejder i Dk, så det også kan lade sig gøre for den alm. middelklasse at kunne hyre hjælp( Hvis dette kan lade sig gøre, undersøger stadig muligheden)

Men mine spørgsmål og underspørgsmål er så til mine meddebatører:

1. Østeuropæisk Rengøringshjælp er det noget  i personligt kunne overveje at hyre til at rengøre jeres hjem mens i var på jobbet, hvis nøgleudlevering var sat i "firmaregi"??

1.1 Hvis, ja hvilket prisniveau vil i mene i vil betale? 100-175?

1.2 Hvis, nej hvad er grunden til at i siger sådan? 

2. Nogle der ved om man kan hyre dem til hjemlands overenskomst mens de arbejder i DK?

2.2 Nogle der ved de overordnede linjer om der er begrænsning på deres ophold mens de er i job?

2.3 Evt. tror i på problemer med dansk fagforening, hvis man kunne få sådan noget op at stå?

Har aldrig før tænkt på at hyre folk i udlandet så er helt blank på dette, så håber nogle måske kan smide nogle overordnet linjer.

mvh

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 14:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

renje08:
1. Østeuropæisk Rengøringshjælp er det noget  i personligt kunne overveje at hyre til at rengøre jeres hjem mens i var på jobbet, hvis nøgleudlevering var sat i "firmaregi"??

Aldrig - om jeg så blev betalt for det - - eller rettere, ikke før der ikke er ledige landsmænd/kvinder at finde + udenlandske borgere behandles (det jeg synes er) værdigt.

renje08:
1.2 Hvis, nej hvad er grunden til at i siger sådan? 

Ansvarsfølelse i.f.t. såvel danske borgere som de udlændinge, som "importeres".

renje08:

2. Nogle der ved om man kan hyre dem til hjemlands overenskomst mens de arbejder i DK?

2.2 Nogle der ved de overordnede linjer om der er begrænsning på deres ophold mens de er i job?

2.3 Evt. tror i på problemer med dansk fagforening, hvis man kunne få sådan noget op at stå?

Har aldrig før tænkt på at hyre folk i udlandet så er helt blank på dette, så håber nogle måske kan smide nogle overordnet linjer.

For at være på den sikre side, ville jeg spørge sagklogskaben - - og - - i mellemtiden kunne du jo spørge Parterapeuten herinde, hun er en erfaren dame indenfor den branche du nævner.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

1. Aldrig nogen sinde. Jeg vil personligt hellere betale lidt mere for en Dansker, end at risikere en lusket østarbejder der har lidt for lange fingre. Jo bevares, det sker Danskerne har det også, men det ses bare for ofte med folk fra østen. Specielt Polen og Rumænien.

1.1. Arbejder man i Danmark er der nogen faste minimums lønninger indenfor alle brancher. Dem skal du følge, ellers risikere du Kontant hakker dig i nakken ;)

1.2. Som nævnt ovenfor, så er der alt ALT for mange østeuropæer der misbruger Schengen til at høste lidt nemme tyvekoster. Hvis du ansætter en af den type (uden du ved det, for ellers ville du jo ikke ansætte), kan du sagtens risikere at rengørings assistenten ribber stedet når chancen er der.

2. Det tror jeg ikke du skal regne med. Men jeg er ikke sikker.

2.2. Pas.

2.3. Igen, pas.

Lidt negativt indlæg fra min side af, men det er desværre sådan som tingene ser ud. Min kærestes søster og manden blev for leden ribbet af en Østeuropæisk bande om natten.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:53

Inden du går igang og ser på diverse regelsæt m.m.

Skal du også sætte dig i de kommende kunders sted m.m. - kunne du selv tænke dig set ? Er der forskellige barrierer. ? Sproget f.eks. ?

Oplevelser med udenlandsk arbejdskraft kan du rundt på nettet læse mange steder om, som f.eks. her  

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:16

Nogle gange, så tror jeg at det er for at skabe en debat på Amino at sådanne indlæg bliver oprettet.

Noget i stil med når aviserne har 'Agurketid'

Jeg tager forhåbentlig fejl .................. eller hvad ?

/John

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 15:42

John J:

Nogle gange, så tror jeg at det er for at skabe en debat på Amino at sådanne indlæg bliver oprettet.

Noget i stil med når aviserne har 'Agurketid'

Jeg tager forhåbentlig fejl .................. eller hvad ?

Efter jeg havde svaret, gik jeg ind og så på trådstarters profil, som viser sig at være helt anonym og oprettet i dag. Jeg er tilbøjelig til, at have samme tanke som du.

Trådstarter kan vel opklare dette spørgsmål?

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:54

Lone Ginnerup:
Trådstarter kan vel opklare dette spørgsmål?

Der er åbenbart ikke kommet nogen ud af busken endnu Tongue Tied

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)