Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Titel - hvad skal jeg kalde mig???

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i tvivl om hvad jeg egentlig skal kalde mig. Min virksomhed har eksisteret i 8 år, så det er vel ved at være på tide at jeg sætter én eller anden titel på min signatur, så folk kan se hvilken rolle jeg egentlig spiller i virksomheden. Jeg har et ApS med kun en ansat, så "blæksprutte" eller "idemager" vil egentlig være meget rammende, men jeg vil gerne signalere at jeg er indehaver af virksomheden. Jeg synes at "Direktør" er for højtravende og "indehaver" for kedeligt - men hvad pokker kalder i andre jer???

Gode ideer modtages med stor glæde

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:36
I Kjers Kommunikation kalder jeg mig kreativ direktør. Der er godt nok ikke andre direktører end mig, men jeg er kreativ.
I mine blade kalder jeg mig ansvarshavende redaktør og nogle gange indehaver - på visitkortet står der bare redaktør.

I begyndelsen havde jeg det heller ikke så nemt med ordet direktør. Mit indre billede af en direktør var en fedladen herre i et lidt for lille jakkesæt og med et slips, der holdt dobbelthagerne på plads, så cigaren havde noget at hvile på - og sådan ville jeg ikke se mig selv. Alligevel overvandt jeg mig til at bruge ordet direktør om mig selv, fordi det hendledte mit eget fokus på, at det er mig, der styrer min virksomhed. I forbindelse med redesign af min hjemmeside - ja ja, det er et stykke tid siden - tilføjede jeg ordet "kreativ", fordi det i høj grad er min kreativitet, der er til salg i min virksomhed.

mvh direktør

Hans Stokholm Kjer

Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 12:46
Kreativ direktør - det synes jeg er godt! Det giver indtryk af at man har fingrene helt nede i bolledejen og ikke bare sidder på et kontor og ryger cigar. Og det er jo det vi er - kreative, iderige og engagerede. Det giver mening både i min selvforståelse og i det signal jeg ønsker at sende. Jeg er helt enig med dig i at Direktør-titlen også leder ens eget fokus hen på det ansvar man har som indehaver, hmmm - det vil jeg lige tygge lidt på, jeg har aldrig haft den vinkel på før!

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 12:48
Jeg har egentlig ikke noget svar på dit spørgsmål ang. titel, men en lille joke

(håber ikke at det gør noget)

Hansen kommer op til chefen som spørger: ''Hvad kan jeg så gøre for Dem Hansen?''

Joh, siger Hansen: ''Nu har jeg arbejdet på lageret i 23 år, må jeg så ikke godt kalde mig for

lagerchef ?'' ''Tjah, det kan der vel ikke være noget i vejen for'' siger chefen.

Hansen bukker og takker, og i det han er på vej ud af døren råber chefen:

''Hansen forresten, sig lige til alle de andre, at det må de også godt kalde sig''

Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 12:59
 Hæ-hæ, det er lige nøjagtig derfor jeg aldrig har fået taget mig sammen til at føje en titel på mit visitkort! Hvis titlen ikke siger noget om mig som virksomhedsejer og det fokus jeg har, er den værdiløs. Meeen, NU må det være på tide at definere hvad jeg egentlig er for en størrelse - foreløbig er jeg Kreativ Direktør - er der nogen som har flere indput, så kom ud af busken og gør mig klogere.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:04
jeg synes faktisk at indehaver er okay.

Hvis du bruger titlen kreativ direktør, så regner jeg med at hvis jeg har spørgsmål til salg eller økonomi, så skal jeg har fat i salgsdirektøren eller økonomidirektøren.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:06
Jeg kalder mig selv "Medstifter".

Det giver pondus, uden at være krukket.

Dbh Martin

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:07
Dato: 25-06-2007 13:03:41 Forfatter: Brian Nielsen
Hvis du bruger titlen kreativ direktør, så regner jeg med at hvis jeg har spørgsmål til salg eller økonomi, så skal jeg har fat i salgsdirektøren eller økonomidirektøren.

Min erfaring med det problem er, at det skaber en glimrende stemning, når man siger: "Ja - det er også mig."
mvh Hans

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:15
Dato: 25-06-2007 13:06:01 Forfatter: Martin Thorborg
Jeg kalder mig selv ''Medstifter''.

Den kan jeg faktisk godt lide.

"Partner" ligger tæt på og er også fint!

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:19
Dato: 25-06-2007 13:06:01 Forfatter: Martin Thorborg
Jeg kalder mig selv ''Medstifter''.

... og hvad er man så i en designvirksomhed? - Tegnestifter?

- jeg er i øvrigt enig i din analyse af titlen "medstifter".

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)