> Så vidt jeg ved, så er B til B salg på nettet ikke omfattet af krav om at kunne levere en vare tilbage. Er der nogen der kan bekræfte det? Bortset fra det, så er bogen leveret elektronisk og så bortfalder returretten uanset om det er b2b eller b2c. Det er på samme måde som computerprogrammer, cd''er og dvd''er hvor plomberingen ikke må være brudt hvis man vil returnere. Der er jo ingen der har en kinamands chance for at kontrollere hvor mange kopier der er taget af varen inden den bliver returneret ligesom man heller ikke kan kontrolere om varen bliver slettet fra computeren eller ej. |
Vi forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
- Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
- Nu ved jeg ikke hvad du sælger og hvordan du sælger. Men jeg ville passe på med at tage ejendomsforbehold i visse ting såsom biler, computers mv..
- Sælger du for eksempel en bil på kredit med ejendomsforbehold har køberen på et hvilket som helst tidspunkt ret til at levere tingen tilbage til dig og dermed frigøre sig fra sin gældsforpligtelse.
- Eksempel: Du sælger en computer til 25.000 på kredit med ejendomsforbehold - efter et år har kunden afbetalt 5000. Han kommer nu og aflevere PC''en til dig igen da du har ejendomsforbehold i den - han behøber nu ikke betale dig en krone mere. Du er nu den glade ejer af en et år gammel computer som du på en god dag kan sælges til måske 2000 kroner.
- Dine ''betingelser'' holder helt sikkert i retten - det er bare ikke sikkert de er så smarte.
- Mvh
- Jan
- cand.merc.jur