Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndterer jeg afbestilling af elektronisk leveret produkt

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
"En iværksætter bestiller E-Pusher"

Der burde vist nærmere stå "En snylter bestiller E-Pusher" :-)

 

Jeg oplever fra tid til anden lignende situationer, hvor kunder prøver at løbe fra regningen med dårlige undskyldninger. Man køber vel ikke et produkt uden at kende prisen...

 

Dumme kunder og skyldnere kan nemt ødelægge ens gode humør, så hvis man kan overkomme tabet bør man vel i princippet glemme sagen, så man ikke bruger sin positive energi på negative ting.

Omvendt er der altså også mange fjolser der fortjener at blive sat på plads, og lære at de ikke kan slippe afsted med deres småplattenslageri.

 

Hvis du er sikker på at han IKKE kan have overset prisen, så ville jeg uden tvivl fastholde, at han skal betale.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin



Når du nu rådgiver indenfor e-handel - så var det måske en ide at tage i mod online betaling med kreditkort :·)))))





Mange hilsener Helle


Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror, at det store grundlæggende problem er, at mindre erhvervsdrivende afgiver ordre og handler i firmanavn i den gode ret, at kunne fratrække omkostningen i deres firma - og det er også rigtigt at gøre det - det fleste glemmer bare, at købeloven ikke giver den samme beskyttelse for erhvervsdrivende som for privatpersoner.

 

Men man kan ikke få begge fordel - og det er der mange, som glemmer.

 

 

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin.





Kunne du ikke for egen og alle os andre Aminoer finde et 110% sikkert juridisk svar på spørgsmålet omkring fortrydelsesret (B2B) en gang for alle.





Jeg lancerer om få dage B2B website og der er nok mange andre end mig, som gerne vil have dette helt på plads.





Mener tidligere at have læst her på Amino fra advokat, at B2B salg ikke er omfattet af fortrydelsesretten på 14 dage - men er dette også gældende ved websalg/fjernsalg





Det vill naturligvis være rigtigt flot med dokumentation for et juridisk svar.
At der er mange, som tror, mener, synes er flot, men det holder bare ikke ude i den virkelige verden.
Ha`en god dag.
Bedste hilsner.









 



Peter
Danmarkshop.com

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Oplysninger kan findes her

 


 

Bekendtgørelse af lov om visse forbrugeraftaler


(Dørsalg mv., fjernsalg og løbende tjenesteydelser)

 

§ 1. Loven finder anvendelse på forbrugeraftaler og på erhvervsdrivendes henvendelser med henblik på indgåelse af sådanne aftaler.


Stk. 2. Som en forbrugeraftale betegnes en aftale, som en erhvervsdrivende indgår i sit erhverv, når den erhvervsdrivendes ydelse hovedsagelig er bestemt til ikke-erhvervsmæssig anvendelse for den anden part (forbrugeren) og den erhvervsdrivende vidste eller burde vide dette. Aftale om at udføre arbejde for en erhvervsdrivende anses dog ikke for en forbrugeraftale.

 

Såfremt varen/serviceydelsen skal anvendes til erhvervsmæssige formål - finder denne lov ikke anvendelse.

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nightfall.



Som jeg ser det er Lov om Forbrugeraftaler, Købeloven, Aftaleloven, incl. din henvisning, primært rettet mod en beskyttelse af os alm. forbrugere.
Så langt, så godt - men med hvilken lovhjemmel kan jeg under mine handelsbetingelser vedr. Fortyrdelsesret skrive følgende: Der ydes ingen fortrydelelsesret, under henvsning til ..................  Der er tale om B2B salg.



Fordi det ikke er nævnt nogen steder, i de love jeg har set, er det , i mine øjne, ikke ensbetydende med at det er lovligt.



Med venlig hilsen.



Peter
Danmarkshop.com

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 

Jamen du kan sådan set ikke skrive under henvisning til - for du kan ikke henvise til en lovgivning som ikke eksisterer - for det er jo i mangel af lovgivning om fjernsalg ved erhvervsalg at du ikke giver fortrydelsesret.

 

Du kan måske henvise til at Bekendtgørelse af lov om visse forbrugeraftaler, hvor i reglerne for fjernsalg er beskrevet, ikke finder anvendelse ved handler mellem erhvervsdrivende - og at returret derfor kun gives ved forbrugeraftaler/forbrugerkøb.

 

 

 

 

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu nærmer vi os - det er jo netop det jeg mener!


Vi kommer det nok ikke nærmere, hvis der ikke kommer en advokat ind over tråden.


Med venlig hilsen


Peter
Danmarkshop.com

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan sagtens tage en advokat ind over

 

Vi har testet følgende formulering i retten og den holder

 

SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE:

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.


  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
  • Vi forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt


    • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.



 


Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tvivler ikke på rigtigheden, men mangler blot lovhjemmelen.

Med advokat mente jeg en af de mange Amino advokater, som dagligt læser med her.

Ha`en god dag.

Peter
Danmarkshop.com

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)