Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp hvad overser vi? (SEO-Optimering).

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge mennesker.
Håber i har tid og lyst til at hjælpe os lidt.

Vi vil gerne ligge højere på google / have flere besøg ligesom alle andre :-)
Men synes vi er gået lidt i stå, overser vi noget eller gør vi noget forkert?

http://produkt-guiden.dk

Som er bygget op i opensource systemet Magento.
Og vi prøver for så vidt muligt at benytte alle Magento's funktioner ifh. til SEO, håber vi.

Hvad gør / prøver vi i dag:
- Bruger lidt penge på Adwords, giver også pote.
- Skriver på diverse forummer (kun relevante).
- Skriver søgeord / tekst ind på vores side (Footer og på alle undersider).
- Har optimeret på Loadhastigheden (da Magento som std. er langsom).
- Interne links mellem siderne.
- Lavet en blog som henviser over til shoppen.
- Ekstern link opbygning (Linkkateloger osv.)
- Generel SEO arbejde eks. (www vs. non) (URL tekster) osv...

Vedr. produkt optimering / opdatering er dette en kæmpe udfordring for os da vi opdatere hele siden hver eneste nat med over 260.000 varer.
Men vi har selvfølgelig gjort noget, men langt fra nok, her tænker jeg på produkt beskrivelser m.m.

Vores formel med denne webshop er at få folk/kunder til at bruge "Guiden" http://produkt-guiden.dk/produkt-guiden
Står du f.eks. og mangler et nyt tastatur eller batteri til en bærbar computer, kan du slå din bærbar model op og se hvilke dele som passer præcis til din model. (Bare lige så I er med på ideen).

Mit spørgsmål er derfor, hvad skal vi gøre for at få mere trafik og selvfølgelig flere kunder???

På forhånd tak for jeres tid :-)

Dbh.
Mads Hvejsel

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 10:24

Hej Mads,

Hvis I har en hjemmeside med over 260.000 sider, som du omtaler, så skal der ikke meget til før at alle siderne kommer til at virke meget irrelevante for Google grundet mangel på linkjuice, relevans mv.

Mit råd er at du bruger nogle penge på at få en professionel til at udarbejde en SEO rapport over dit site, som kan fortælle dig mere præcist hvad du gør galt - samt hvad der muligvis skal til for at komme på rette spor.

Jeg håber at det kan hjælpe dig. God dag :-)

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har kigget ultra kort på shoppen, og jeg kan se at jeres title tags - i hvert fald i kategorier er autogenererede ud fra kategori hierarkiet. Dette kunne i godt gøre bedre ved at lave unikke titler for hver kategori og produkt (hvis det samme gør sig gældende her).

Derudover fandt jeg ikke en eneste kategoriside der indeholder brødtekst. Uden brødtekst bliver det vel nærmest umuligt at ranke godt på kategorisiderne.

Anyway. Det var blot efter at have brugt 2 minutter på at klikke rundt.

Kig evt. på linket i min signatur, hvor der er et link til en artikel jeg har skrevet vedr. Magento SEO. Måske kan du finde et par tips deri.

Rigtig god fornøjelse med shoppen.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:38

Henrik siger det meget godt: I mangler tekst.

Måske kan i ikke få tekst på alle jeres produkter, men så må i satse på at få trafik til kategorisiderne. Det kræver de bliver forsynet med unikke titler og beskrivelser, desuden skal i så sørge for at linkbuilde til dem.

På den måde vil Google(og brugerne) vide at ud af jeres 260.000 sider er der måske 30-60 sider som er mere relevante end andre. Det er så disse i må optimere til brugerne og lade brugerne klikke videre ned til produkterne herfra.

:: HDMI kabel ::

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 10:47

Hej igen.

Tak for de 2 hurtige svar :-)
@Henrik, du har da fuldstændig ret i at vi ingen brødtekst har under vores kategorisider og det er da en kæmpe fejl.
Jeg har bare aldrig tænkt på det var en mulighed, har kastet mig over det med det samme.
Mange Tak.

Andre må også gerne komme med deres kommentarer :)

Dbh.
Mads Hvejsel

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 10:49

Hej Mads,

Min tur... :)

- Din hjemmeside er indekseret med 361.000 sider, hvoraf lang hovedparten af dem har samme autogenererede meta desc?

Det anbefales at du lige får styr på dem...

- Din hjemmeside har for få indgående links! :) Du skal bruge flere "mange flere" indgående links.

Held og lykke med det :)

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 11:30

Hej Mehmet.

Det vil sige du mener jeg skal igang med at skrive meta beskrivelser til 361.000 sider? :-)
Eller hvordan løses det?

Vi skriver som sagt allerede nu på en del forskellige forummer som forhåbentlig giver nogle flere indgående links, og ellers er der vel kun linkkateloger tilbage?

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Fra  Pilanto Skrevet kl. 11:35

Foras og linkkataloger ville jeg holde mig fra hvis jeg var dig mht linkbuilding, da disse links betragtes som lav kvalitet. Ja måske er de endda mere skadelige end gavnlige efterhånden.

I hvert fald skal ovenstående som minimum kun bruges som supplement til din linkbuilding strategi, og må på ingen måde være det eneste du/i gør. Hvis det er tilfældet, så lad hellere være med at linkbuilde, og brug noget krudt på at lave gode unikke brødtekster på dit site, samt unikke title tags og meta beskrivelser på alle produkter og kategorisider.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:54

Henrik Andersen:

Foras og linkkataloger ville jeg holde mig fra hvis jeg var dig mht linkbuilding, da disse links betragtes som lav kvalitet. Ja måske er de endda mere skadelige end gavnlige efterhånden.

foras er jo også social medier facebook google plus , twitter , amino.dk med mere

der du skal passe er når du  gør er at  opretter 100 profiler og er ikke aktive de steder og vis alle 100 steder oveni er samme tekst kan det blive et stort minus , der er jo intet der i mod reglerne at bruge et foras vis man tænker sig om et social medie er et sted hvor der er mange aktive såsom amino.dk

google plus eget social medie er jo heller ikke ulovligt at bruge det er jo et stort sådan set et meget stort foras intet ulovligt ved det de fleste små er nok dem som betegner foras men det de er modstander af er du bare opretter dig du skal være aktive så jeg mener det giver  noget på facebook med mere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Fra  Pilanto Skrevet kl. 12:00

Mikael christiansen:

Henrik Andersen:

foras er jo også social medier facebook google plus , twitter , amino.dk med mere

der du skal passe er når du  gør er at  opretter 100 profiler og er ikke aktive de steder og vis alle 100 steder oveni er samme tekst kan det blive et stort minus , der er jo intet der i mod reglerne at bruge et foras vis man tænker sig om et social medie er et sted hvor der er mange aktive såsom amino.dk

Vi er ikke uenige Michael. Jeg tolkede det bare som om at traditionelle foras og linkkataloger er linkbuildingstrategien. Og hvis det er tilfældet, så mener jeg det er bedre at lade helt være. Smile

Men sociale medier spiller også en rolle, men min pointe var sådan set også bare at der bør blive fokuseret på godt indhold, frem for spammy links rundt omkring af lav kvalitet.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)