Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg iværksætter?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bettina.

Jeg har læst lidt af guruen og læser videre i lind strøm, alt imens jeg fortsat downloader.

Jeg er obs på at guruen ikke mener at professionel markedsføring er altoverskyggende og vejen frem, men som du selv skriver skal jeg tænke utraditionelt og være bedre end mange.

Jeg har ingen illusioner om at blive dén bedste, men jeg vil gerne kunne skille mig ud.

Jeg har noteret mig at jeg ved opstart af E-butik, vil få de første besøgende ved en tilfældighed - men, når (den mulige) E-kunde så er kommet forbi min lille butik, skal der med det samme være basis for, at E-kunden fatter interesse.

Som sagt er jeg den diamentrale modsætning til en IT-nørd og har hårdt brug for, at nogle stabler en hjemmeside på benene for mig.

Jeg har flere i min omgangskreds som ville fryde og hygge sig ved at få opgaven - men det er bare ikke godt nok, for det de kan stable på benene vil ikke være nytænkende og bare en smule anderledes, og det har jeg brug for, hvis jeg skal give mig selv et godt udgangspunkt. 

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:54
Hej Bettina
"Jeg har valget mellem at købe ny bil eller starte E-butik :-)"
Du må da have en masse livserfaring du kan arbejde ud fra.
Prøv at skrive en liste med mindst 10 ting, som du er rigtig god til.
Og gå så ud og research markedet med dette som udgangspunkt.

Man kan analysere udelukkende ud fra et forretningsperspektiv;
men det er ikke nogen dårlig ting, hvis både viden og interesse også er med.
Det drejer sig om at finde produkter med en rimelig pris, en rimelig søgning og ikke for stor konkurence.

Og husk, at produkter ikke nødvendigvis behøver at være fysiske, det kan lige så godt være serviceydelser.
Mvh, Christian

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:02
Inden man bare går ud og vælger et produkt uden den store konkurrence skal man også tænke på om det er noget man ved noget om, kan man rådgive sine kunder når de kommer og spørger?
Gider man sætte sig ind i den branche man vælger at gå ind i?

Jeg vil sige man skal finde en blanding mellem ens egne interesser og så et område uden alt for meget konkurrence som Christian er inde på.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:03
Hej Christian.

Godt ord igen det var mest for at sende et signal om, hvad jeg skal bruge pengene på; ny bil eller E-butik.

Jeg er helt klar over, hvad mine styrkesider er og ikke mindst mine svage sider. Jeg har sikkert flere, som jeg først kender i situationen.

Jeg har produktsiden i orden og uden at skulle afsløre nærmere, har jeg fundet ét som ikke handles i DK, og 2 øvrige som har meget begrænset handel i DK, da der er tale om nyopstartede produktioner.

Jeg har ingen viden på området - ud over selv at være øko-tripper, mor og tøjinteresseret - men jeg er sikker på, at jeg ikke er den første der starter fra bunden af, når der skal etableres en virksomhed.

Netop da jeg har brug for at få mere viden, har jeg valgt at gå ind i dette debatforum.

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:39
Tak, Martin...

"Jeg har ingen viden på området - ud over selv at være øko-tripper, mor og tøjinteresseret - men jeg er sikker på, at jeg ikke er den første der starter fra bunden af, når der skal etableres en virksomhed."
Det er jo netop derfor jeg advarer så kraftigt mod at kaste dig ud i det, da risikoen for at miste det hele er så stor.

Jeg kan forstå, at du HAR taget beslutningen, så jeg vil så ønske dig held og lykke med projektet.
Jeg krydser fingre for dig.
Venlig hilsen,
Christian

Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:50
Kære Bettina,

Dybest set er jeg lidt uenig i de svar du har fået på dit ellers essentielle spørgsmål. Jeg er 100% på dit hold :-) Ja, selvfølgelig er du iværksætter. Ja, selvfølgelig skal du sælge økologisk børnetøj på nettet hvis du brænder for det!

På med skyklapperne, sømmet i bund, håret tilbage og ellers fuld fart frem...!! Der var masser af internet udbydere før Cybercity, masser af søgemaskiner før Google, masser af teleselskaber før Telmore, masser af banker før Saxobank osv osv!

Selvfølgelig vil du få hård konkurrence - men det vil du ligemeget hva'' du kaster dig ud hvis der er penge i det! Sådan er det jo i et kapitalistisk samfund; alle løber derhen hvor pengene er.

Stop flirteriet med bilen. Køb dit domæne og sæt dit økologiske site i luften :-) Mht. markedsføring af traditionelle kanaler, så JO, selvfølgelig kan det lade sig gøre. Martin Thorborg er blot en mand som lufter sine erfaringer i sine bøger; bevares han ved en masse, men der er også dele af bøgerne hvor jeg personligt har tænkt "Aaaaaarhh!, den er god med dig, Martin Thorborg!! Det var ligesom dengang du solgte mig et Gravis Ultrasound lydkort i din Cypercom butik og sagde det var verdens bedste" (det var det ikke, hahha).

Du ønskes al held og lykke med din nye shop :-)

/kobie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:38
Hej Bettina

Jeg har selv en del forretninger på nettet og min erfaring er at hverken revisor eller advokat giver dig en god eller fornuftig start.

Skynd dig at sætte dig ind i de almindelig nødvendige ting som bogføring og moms og spar du pengene til revisoren.

Hvad skal du med en advokat ????  Det kan godt være at du har en god grund til at have en advokat på men min erfaring er at alle de såkaldte eksperter bare suger penge ud af dit budget du kunne have brugt til at markedsfører dine produkter for.

Du er selvfølgelig nødt til at få nogen til at hjælpe dig med at få lavet et website med  din online shop - men pas på du ikke køber for dyrt.

Online handel er en forretningsform i vækst med masser af muligheder - men også her gælder det om at have konkurrence dygtige produkter, generelt lave omkostninger men brug  penge på markedsføring - og det at have en flot web site er ikke nok - det er som et udstillingsvindue men folk skal jo vide hvor det er - ikke :)

Fokusere på at have nogle gode produkter indkøbt til de rigtige priser og solgt til konkurrence dygtige priser - yd en god service - særg for at dine kunder ved hvem de handler med, hold dine omkostninger nede - brug dine pengeog tid  på markedsføring - arbejd hårdt og kreativt - tro på dig selv og dit projekt - vær vedholden og hav et par års tålmodighed,   så skal du nok nå dine mål :)

Held og lykke med det

Pipe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:03
Jeg klarer så sandelig også selv det med bogføring og moms. Det er nu meget enkelt, så blot man har lidt ordenssans og matematisk indsigt, er det en rigtig god måde selv at holde øje med, hvordan det egentlig går.

Mht advokat kender jeg en, der kan klare de ting, der måtte være, til meget billig penge. Det eneste, jeg har brugt advokat til, er salgs- og leveringsbetingelser.

For et år siden var der stadig noget i amtet, der hed noget med støtte til opstartende iværksættere. Er der ikke det endnu? Jeg fik en meget fin vejledning og støtte i, hvilken retning jeg skulle pege min forretning. Så vidt jeg ved, er der nu en klippekortsordning i Region Midtjylland.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:45
@trådstarter - du skal selvfølgelig kaste dig ud i det, når det er et emne du brænder for, men du skal ikke forvente at det bliver din pensionsordning, for der er mange om buddet - men det skal ikke afholde dig fra at have en lille hyggebiks. Hvis vi snakker pensionsordning tror jeg dog du får mere ud af at sætte pengene i en pensionspulje i Spar Nord eller Carnegie.

@Christian - du skriver på din side: "Jeg tumler stadig med at finde helt ind i kernen for, HVORFOR den ene efter den anden starter en Internet virksomhed uden at have foretaget en SÅ basal og simpel research af deres marked inden de går i gang; men jeg kan kun drage den konklusion, at

DET SKYLDES MANGLENDE VIDEN

Spørgsmål, der aldrig blev stillet, for man vidste ikke, hvor man skulle spørge."

Hvis man valgte ud fra den logik var der ingen der blev gift fordi skilsmisseprocenten er så høj. Hvis man lavede sin researcg ville man vide at risikoen for at blive skilt var så stor, at det var penge ud af vinduet at holde et smukt bryllup. Alligevel gør folk det, men det er ikke på grund af manglende viden Christian - det er fordi de gerne vil. Fordi de brænder for det og tror på det.

Måske har de shopkreatører, der starter en shop på et marked med alt for mange spillere, en vinkel på tingene som andre ikke har og som de gerne vil prøve af.

Al respekt for din store indsigt i markedsføring, så er mennesker noget mere komplekse end til at "de gør ting fordi de ikke ved bedre" :-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:29
Ja, du har ret Mette
Jeg føler også, at har jeg blot advaret om, at det IKKE bliver en dans på roser og at der findes en hel anden verden af lettere muligheder, så har jeg gjort min "borgerpligt".

Vælger folk som uerfarne i en branche så alligevel at gå ind i et hårdt konkurrencefyldt marked uden det store budget at stå imod med, ja, så tager jeg da hatten af for det drive og mod de udviser

Så Bettina er i sandhed en ægte iværksætter.
Venlig hilsen, Christian

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)