Hej Bettina. Jeg har læst lidt af guruen og læser videre i lind strøm, alt imens jeg fortsat downloader. Jeg er obs på at guruen ikke mener at professionel markedsføring er altoverskyggende og vejen frem, men som du selv skriver skal jeg tænke utraditionelt og være bedre end mange. Jeg har ingen illusioner om at blive dén bedste, men jeg vil gerne kunne skille mig ud. Jeg har noteret mig at jeg ved opstart af E-butik, vil få de første besøgende ved en tilfældighed - men, når (den mulige) E-kunde så er kommet forbi min lille butik, skal der med det samme være basis for, at E-kunden fatter interesse. Som sagt er jeg den diamentrale modsætning til en IT-nørd og har hårdt brug for, at nogle stabler en hjemmeside på benene for mig. Jeg har flere i min omgangskreds som ville fryde og hygge sig ved at få opgaven - men det er bare ikke godt nok, for det de kan stable på benene vil ikke være nytænkende og bare en smule anderledes, og det har jeg brug for, hvis jeg skal give mig selv et godt udgangspunkt. |
Hej Bettina
"Jeg har valget mellem at købe ny bil eller starte E-butik :-)"
Du må da have en masse livserfaring du kan arbejde ud fra.
Prøv at skrive en liste med mindst 10 ting, som du er rigtig god til.
Og gå så ud og research markedet med dette som udgangspunkt.
Man kan analysere udelukkende ud fra et forretningsperspektiv;
men det er ikke nogen dårlig ting, hvis både viden og interesse også er med.
Det drejer sig om at finde produkter med en rimelig pris, en rimelig søgning og ikke for stor konkurence.
"Jeg har valget mellem at købe ny bil eller starte E-butik :-)"
Du må da have en masse livserfaring du kan arbejde ud fra.
Prøv at skrive en liste med mindst 10 ting, som du er rigtig god til.
Og gå så ud og research markedet med dette som udgangspunkt.
Man kan analysere udelukkende ud fra et forretningsperspektiv;
men det er ikke nogen dårlig ting, hvis både viden og interesse også er med.
Det drejer sig om at finde produkter med en rimelig pris, en rimelig søgning og ikke for stor konkurence.
Og husk, at produkter ikke nødvendigvis behøver at være fysiske, det kan lige så godt være serviceydelser.
Mvh, Christian
Mvh, Christian