Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lyver Amino eller er det Statoil og Q8?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg hoppede gladeligt med på vognen med at få rabat på de dyre diesel dråber.

Straks efter modtagelse af kortet smutter jeg hen på tanken og fylder dyret op, og kan se at dagens pris er under 11 kr. liter.

FEDT tænker jeg - så får jeg diesel under en tier, for Statoil har jo lovet mig en rabat på 98 øre pr. liter.

Så spoler vi en lille måned frem, og fakturaen fra Statoil dumper ind ad døren.

Nu står der at prisen var kr. 12.29 og at jeg havde fået en rabat på 1.40 pr. liter - ikke dårligt, men vent..

Jeg gemte den oprindelige kvittering hvor prisen tydeligt er på 10.89 pr. liter så hvor er det lige filmen knækker?

Længere nede i fakturaen står der listepris og pumpepris. Begreberne er nye for mig, så jeg gætter mig frem til at selv om man får rabat på 98 øre, så gælder det ikke på pumpeprisen, men kun på listeprisen, som i parantes kun bruges i dagtimerne, mens pumpeprisen ofte bruges i aften, nat og morgentimerne.

Bondefangeri - det er min mening.

En opfordring skal lyde herfra: Prøv nu lige at lave et "tilbud" der er gennemskueligt og troværdig. Et hvor man ikke skal læse om "særlige vilkår for opfyldelse af rabatten" eller hvor man skal kende forskel på en prisstruktur, der vilkårligt skifter med klokken.

Som jeg ser det har jeg ikke fået m,in rabat, og der er sikkert mange der er enige. Der er sikkert også mange der er uenige, men nu synes jeg vi skal have lidt fokus på gennemsigtighed og troværdighed.

Og så til den store: Lyver Amino? Nej det tror jeg ikke I gør med vilje, men sådan et "tilbud" bør være et ægte tilbud.

Fra Årre, Varde
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:20

Nu har jeg ikke nærlæst tilbuddene, men det har i mange år været således at rabatten på brændstof gives ud fra listeprisen. Skulle der så være kampagne på stationen og standerprisen er lavere end listepris-rabat, bliver det den gældende pris. 

Skulle listepris-rabat være lavere end standerpris er det så den gældende pris. 

Smile Hav en god dag!

Mange hilsner,

Morten Nielsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:40

Bare fordi det har været sådan i mange år er det stadigvis en lille smule vildledende synes jeg.

Hvis man rent faktisk fik rabat ville alle jo bruge benzinkort :-)

Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 18:00

Jeg holder med Ejvind her.

Der bliver ikke nævnt noget om dette nogen steder i det tilbud jeg har set.

Afventer og ser frem til at høre fra Amino teamet har at sige til dette.

Mvh Rune

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:01

Taxa'er får oftest også rabat, problemet er det er til listeprisen, hvilket gør det sjældent kan betale sig :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:04

Så det vel være et spørgsmål om at tilføje en linje på rabatsiden hvor der står hvad listepriser er?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 18:15

Boysen:
Så det vel være et spørgsmål om at tilføje en linje på rabatsiden hvor der står hvad listepriser er?

Er det ikke netop 'listeprisen', som skifter hver dag og dermed danner grundlag for prishop op og ned?

Et sted eller link til hvor disse listepriser kan ses hver dag vil være en god idé.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:21

yep jeg mente nu heller ikke en liste med priser, men en forklaring om hvad "listepriser" er, og selvf. et link dertil.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:54

langt de fleste rabatordninger med brændstof kører efter denne uigennemsigtige ordning, og gør at det meget sjældent kan betale sig, det vil i de fleste tilfælde bedre kunne betale sig at handle kontant, med den tankstation som for øjeblikket har den laveste standerpris.

At det er lovligt at lave disse vildledende markedsføringstricks er helt uforståeligt, for langt de fleste agerer nøjagtigt som trådstarter, og dermed scorer selskaberne lige nogle ekstra penge indtil det går op for kortholderen, at man er blevet taget godt og grundigt i røven.

Det burde være ulovligt at køre denne form for hvervning af kontokunder, på hvad vi alle mener er falske betingelser, for ingen normal dansker kender den daglige listepris, som kun kan findes ved ihærdig søgning, - blandt andet på nettet.

Mange kort-kunder bliver hængende, fordi det er dejligt nemt at udskyde betalingen af brændstoffet indtil den 1. i måneden.
Det skulle ikke undre mig, om selskaberne ikke samtidigt kører en meget stram rykker-procedure med høje gebyrer og renter, ved for sen betaling. Men det ved jeg heldigvis ikke, da jeg altid handler kontant, og altid ved den billigste station i byen...

Men en opfordring her fra, til at sende materialet til forbrugerombudsmanden

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 08:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Deleuran:
angt de fleste rabatordninger med brændstof kører efter denne uigennemsigtige ordning, og gør at det meget sjældent kan betale sig, det vil i de fleste tilfælde bedre kunne betale sig at handle kontant, med den tankstation som for øjeblikket har den laveste standerpris.

Du betaler så godt nok altid den laveste af disse to priser:

• Standerprisen
  • Listepris minus din rabat

Og derudover får du kredit. Så jeg har svært ved at se, at det skulle kunne svare sig at betale kontant...

Jeg beder Morten kigge på, om vi skal have kommunikeret det klarere.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)