Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter afholdt før start af ApS

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Først kommer her lige forløbet op til mit egentlige spørgsmål.

Jeg og to andre er ved at stifte vores første ApS omkring en IT service virksomhed. I den forbindelse stiftede vi tidligt et personligt ejetselskab i en af de andres navn, da vi mente, at det ville se mere seriøst ud, at vi havde et CVR nummer fra start. Vi er nu ved at stifte et ApS og har i den forbindelse et par spørgsmål omkring udgifter afholdt før eller op til stiftelsen.

Vi har haft forskellige udgifter indtil nu heriblandt til domæne-navne, nogle software services (SaaS programmer) og mest af alt til indflytning i et kontorfælleskab, hvor vi dagsdato har betalt 2 mdr. husleje i depositum + 2 mdr. husleje. Vi har brugt det udstedte CVR nummer i forbindelse med flere af disse handler, sådan at det optræder på vores faktura. Vi har dog afholdt alle udgifterne selv og ikke indberettet noget til SKAT (moms).

Vi vil meget gerne putte disse udgifter ind i under det nye ApS, sådan at vi kan dække udgifterne med startkapitalen. Vi påtænker at starte et nyt selskab i stedet for at omdanne det gamle, da det umiddelbart virker lettere.

Mit spørgsmål lyder derfor kan vi trække de udgifter, som vi har haft ind i det nye selskab, som er udstedt til det gamle firma/CVR.nr., hvis vi vælger at lukke det gamle firma og starte et nyt ApS? eller er vi nødt til at omdanne det personligt ejede selskab til et ApS for at vi kan gøre dette? eller har vi gjort det svært for at os selv i det hele taget at trække udgifterne ind i det nye selskab.

Håber I kan hjælpe os med at forstå, hvad vores muligheder er.

Med venlig hilsen,

Jesper

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)