Vi sad et par stykker og diskuterede hvad loven egentlig fortæller omkring dette emne. Jeg har ikke umiddelbart kunne finde nogle konkrete svar vha. Google, kun steder hvor man kan købe telefoner. Hvordan er man lovmæssigt stillet i forhold til fx returret, hvis man laver et køb/salg eller en varebestilling via telefon? Svarer det til at købe på internettet, i en fysisk butik eller er der lavet et specifikt regelsæt til køb/salg via telefonisk kontakt? Lad os antage at jeg ringer til en erhvervsdrivende som har en fysisk butik, hvor denne ikke har valgt at tilbyde returret. Lad os for eksemplet skyld sige, at samme erhvervsdrivende også har en webshop under samme navn/telefonnummer. Her gælder den lovmæssige 14-dages returret naturligvis. Hvis jeg ringer til denne erhvervsdrivende og bestiller en vare, hvordan man er så stillet hvis jeg fx fortryder mit køb efter en uge? Jeg håber nogle er klogere end undertegnede og kan kaste lys over sagen. Jeg synes det kunne være rart at vide hvordan man står, både som køber og som sælger, i sådan en situation. På forhånd tak for eventuelle svar. |
Hvis du får varen tilsendt er det et postordre køb, og så har du 14 dages returret.