Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kro/værelsesudlejning

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Tak for dit svar.
Jeg respekterer salvfølgelig at det er sådan du har det. Jeg har det bare stik modsat. Jeg synes det er det traditionelle man falder over alle vegne, og jeg gider altså ikke rigtig den der med flæskesteg og frikadeller. Konceptet kan umuligt blive noget med traditionel dansk mad

Det eneste der kan forblive traditionelt er stemningen i lokalerne, kroen som helhed.

Den der med madpakken har fået plads på sedlen - tak for dén!

Mvh

Carsten O.

Tilmeldt 20. Nov 05
Skrevet kl. 21:35
Hej Mette.

Tak for dit svar.
Vi er helt enige, der er forskel på en kro og et vandrerhjem - eller det skal der være om ikke andet. Når man vælger kroen er det for stemningen.
Det sted vi drøfter er sådan et der virkelig trænger til en indsats. Det er lige nøjagtig et smagsforladt sted der bærer præg af at have været brugt som krostue for længe.

Den der med frikadellerne tænder jeg ikke helt på, men du kommer med noget godt alligevel - for du nævner at give det et "twist" i den moderigtige retning rent madmæssigt. Det kunne være økologi eller en fedtfattig drejning - og det er nok det skæve jeg leder efter...

Du nævner 8-10 ugers fuld udlejning. Er det sæsonudlejningen du her nævner? Kender du evt. til gennemsnitsbelæg over hele året? 

Pizza og grill er længe glemt - og frikadeller ligeså. Først værelserne siden koncept for restaurant/krostue/festlokaler.

Mvh
Carsten O.

Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:00
Har du tjekket Horesta''s hjemmeside www.horesta.dk? Der har de blandt andet noget der hedder "¨konomi og Statistik". Måske kunne du finde noget om bel¿gningsprocenter der.

Held og lykke med det!

Esben Kalhøj, Letland

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 22:37
Belægningsgraden er jo afhængig af placering, målgruppe og markedsføringsbudget!

Jeg kender Ålbæk gl. kro og de har fuldt belagt fra juni til august.(cirka 10 uger) Resten af året er der 10-50% fordi de er gode til at reklamere for, at man kan holde sine arrangementer dernede. Og det er på trods af at maden er mindre god - det skal du ikke sige at jeg har sagt ;-)

Lav et godt koncept med lækker mad og pæne værelser og meld dig til DTF-travel eller lignende - jeg ved at Hermen Bang i Frhavn har fået pænt med besøgende ved at melde sig til den service...

Og så udlov værelser i konkurrencer osv - inviter mig ned til en testweekend, så skal jeg skrive om stedet i lokalavisen :)

Tilmeldt 20. Nov 05
Skrevet kl. 11:10
Hej Esben.

Tak for linket. Vil nu lede lidt mere efter specifik statistik for kroerne.

Mvh

Carsten O.

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:46
Hej Carsten.

Det lyder spændende med dit projekt. Jeg har 13 års erfaring fra branchen og har selv købt og moderniseret en gammel kro. Så hvis du har spørgsmål eller har brug for noget sparring, så er du velkommen til at skrive en PM.

F.eks. samarbejdede vi med Larsen Hotel og Kroferie. Det gav mange overnattende gæster.

Tilmeldt 20. Nov 05
Skrevet kl. 11:53
Hej Mette.

Ja, belægningsgraden afhænger af placering og markedsføringsbudget. Men i starten er budgettet ikke højere end hvad lidt adwords annoncering, en pæn og velfungerende hjemmeside og et pænt skilt ud til vejen kan klare
Vores håb er et gennemsnitsbelæg på 20% set over hele året. Det vil give 730 udlejede nætter. En højsæson med 8 uger med fuldt tryk giver de 560 af dem.

Sidstnævnte markedsføringsmulighed er jo oplagt :)

Mvh
Carsten O.

Fra Københaven
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:08

Ja ja jeg er ny her men er i ikke lidt gameldags vis man bare vil leje lidt værelser ud er der da mange firmarer der leder efter gode pendeler forhold dre er allerede stører organiserede pendeler grupper i tyskland .

OK det indebærer at de danske pendeler skal kunne finde jer

held og lykke

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)