Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må en Pantefoged tage ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle Aminoer,

Jeg skriver dette fordi jeg står med et lidt vanskeligt valg - skal jeg følge rådene omkring at patentbeskytte min opfindelse også udenfor DK? Jeg tror på min opfindelse og har også fået mange positive og konkrete tilbagemeldinger på ideen. Økonomisk er jeg næsten blanket af og er i tvivl om jeg skal gældsætte mig i en grad, der hvis nu der går noget galt medfører et skrækscenarium om at så vil pantefogeden en skønne dag stå i døren - må han tage mine computere som jeg har dyre tegneprogrammer og meget andet liggende på . Jeg driver selvstændig virksomhed under navnet INNOACTIVE (www.innoactive.dk) og som det kører nu kan jeg godt få det til at løbe rundt.

Jeg er måske også blevet "overforsigtig" for jeg har på grund af nogle dårlige valg af firmaer, jeg kom vadende ind i med store blå øjne men som ihverttilfælde sled mig ned, så måtte jeg i psykiatrisk behandling. Der er sket meget og jeg har også prøvet at blive udskrevet imod min vilje til en bænk på banegården, syg, ruineret og hjemløs- det var mindre sjovt især fordi det var i vinterhalvåret ;-).

Hvis der er nogle der kan komme med nogle gode råd omkring hvordan man sikrer sig, at mine computere kan de ikke tage da markedsføringen af min opfindelse skal foregå via internettet og jeg skal også bruge dem til at lave tegninger på, så vil jeg da meget gerne høre om det - ellers vil jeg ønske jer en hyggelig Skt. Hans Aften.

Med venlig hilsen : Jesper Boesen Nielsen

jeboni@mail.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis computer samt software er ejet af dig personligt og du ikke har trukket det fra m.v. tager de det med garanti ikke. IT udstyr forældes så hurtigt, at det betragtes som havende ringe værdi efter meget kort tid. Det skal nærmest ikke været pakket ud, hvis det skal repræsentere en værdi. Kreditorer må i øvrigt kun tage udlæg i almindeligt indbo. Hvis du ikke ejer B&O anlæg eller malerisamlinger er der ingen fare for at de tager udlæg i det.
Jeg har selv arbejdet i fogedretten, men er i tvivl om effekter i en enkeltmandsvirksomhed. Mit umiddelbare gæt er dog, at der ikke er nogen grænse for, hvad man må foretage udlæg i, hvis effekterne er ejet af virksomheden.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)