Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop med handel af computere og gadgets

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg solgte PC'ere for nogle år siden, og den mest solgte model tjente jeg 50 kr. på. Hvis ikke der blev lagt en stor nok ordre hos leverandøren, røg der 80 kr. på i fragtomkostninger. Dvs. jeg tabte 30 kr. på den handel. Og alligevel forsøgte kunderne at presse prisen ned.

Den eneste grund til at der alligevel var lidt penge i det var, at ofte købte kunderne flere af gangen, købte software og betalte for installation og opsætning. Man kæmper hele tiden mod Elgiganten, Bilka og andre steder, som altid kan sælge det billigere pga. deres volumen.

En anden udfordring er garanti. Lad os sige at en solgt PC har en defekt indenfor garantiperioden. Siden du har samlet den, skal du finde ud af hvad der er defekt, og få byttet den denne del hos din leverandør. Kunden ved typisk ikke hvilken del der er defekt, så de sender hele PC'en. Hvem skal betale for at få sendt PC'en til kunden når den er repareret? Det skal du. Hvad får du for det? Intet. Derfor ender denne PC sikkert som et tab, plus at du har brugt tid på den.

Du kan sandsynligvis ikke købe hardware ved grossister. De har typisk store krav til din virksomheds omsætning og økonomi som skal indfris før du får lov til at købe. Så hvis du starter med at købe gennem andre forretninger skal du enten opbygge varelager, eller være afhængig af deres varelager.

Det er ikke fordi jeg vil tage modet fra dig, jeg vil blot videregive nogle af mine egne erfaringer fra branchen. Det er nok et af de mest konkurrenceprægede markeder, hvor alle dumper prisen.

Der kan dog være et niche marked for eks. High End gamer PC'ere hvor kunderne typisk vil betale mere for en kraftig PC, som kører optimalt til krævende spil.

Mvh Carsten

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 02:46

Priser har jeg tænkt over:)

Men tak for rådet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:09

ferken:

Hvad skal jeg gøre hvis der bliver sendt en computer tilbage inden for de 14 dages fortrydelsesret, og jeg jo så kommer til at stå i minus?

Jeg går ud fra at du har noget startkapital. Hvis du kan skrabe 80.000 kr sammen, så stift et ApS. Med et ApS har du (din far) begrænset hæftelsen til de 80.000 kr.

Hvis i laver en personlig momsreg. hæfter din far for et evt. minus. Han kan dog trække det fra i skat.

ferken:
Er dette overhovedet en profitabel branche?

Nej. Der er meget konkurrence og meget lave avancer. Du kan tjene penge på et samlegebyr og service, men vær opmærksom på at du skal yde 2 års reklamationsret, så der kommer udgifter løbende.

Det bør også samle computerne i et antistatisk miljø. På en god dag indeholder du nok strøm til at aflive en ramkreds.

Jeg vil råde dig til at bruge noget tid på at lave en forretningsplan, så du får belyst lovgivning, konkurrence, risiko og muligheder.

Held og lykke med projektet.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 04:24

Ville starte med at sige nej... 

Grundet din alder.. (du har skole og alt at tænke på)

Udover det, syntes jeg det en fed ide, men måske en lidt for hård branche at starte ud i (nu kender jeg hverken din, eller forældres økonomi) men jeg ved, da jeg var 15, ku jeg ikke engang presse 2000kr. ud af min mor ;)

Som folk siger, 2års garanti, fejl, reperationer, osv osv, det kan dræbe din "virksomhed"..

Jeg ville nok genoverveje situationen og måske finde et andet "emne" ....

Måske; Kun computer-reperationer?
Altså du modtager pcen (de betaler til dig for fragten) også laver du den for... (X antal i timen) og du giver fragt retur? (eller de kan betale retur i dont know) ..

bare en ide, da jeg tænker du måske ikke sidder med 20-30000 i opstart af shop også 40-50000 i lager start? :)

MVH 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 8. Nov 11
Skrevet kl. 14:19

Mange tak for svaret!:)

Du har måske ret med det, og så kunne jeg så bruge computer-reparationer til at stifte et startkapital!:)

Jeg bukker og takker:) 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 15:54

ferken:

Du har måske ret med det, og så kunne jeg så bruge computer-reparationer til at stifte et startkapital!:)

Jeg bukker og takker:) 

Hvis du henviser til min kommentar, så var det så lidt :-)

PC reparationer i den lokale avis og sådan, evt få dig en side med dit arbejde mm.
Prisen i min lokale (Århus) avis, er ca 500-700kr PR time, du er så ung, at du kan gå noget ned i pris... efter min mening ville det være den perfekte måde at "outsmarte" dine konkurrenter :) 

Udover det, kan du jo som en ekstra ting tilbyde ældre eller pc handicappede at komme ud og give kurser på 1-2-3-4 timer og tag en time pris :-)

Mvh. Chris 

Tilmeldt 8. Nov 11
Skrevet kl. 15:56

Jeg har ikke brug for mere end 250kr pr. time, så det er helt fint for mig.

Og ja, det med kurser lyder som en meget god ide!:) 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 16:06

ferken:

Jeg har ikke brug for mere end 250kr pr. time, så det er helt fint for mig.

Og ja, det med kurser lyder som en meget god ide!:) 

Præcis det jeg tænkte 250kr lyder mere fristende som kunde end de 500 kr :-)

Ja, klø på med at "udvikle" en kursus del af det.. hvor du sætter det simpelt op på din side og diverse flyers, så folk hurtigt forstår at HER kan de få hjælp til at copy paste, eller hvad de nu ikke lige kan :-D

God vind! 

Tilmeldt 8. Nov 11
Skrevet kl. 16:09

Mange tak!:)

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 16:30

Det var så lidt :) håber alt går!

mvh 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)