|
Jeg får besøg af en engelsk talende person, som tiltaler mig Mr. Paul????? Han fortæller, at han lige har afsluttet en messe i Herning, og i den forbindelse har han lidt varer tilovers. Dette vil han sælge for present price???, ellers skal han betale told og moms for at få det med hjem. That´s something for the ladies!!! Siger han. Efter en masse snak om afgifter mm, kommer han endelig til sagen. Han har en del køkkensæt tilovers, deriblandt knivsæt af mærket Solingen. En kontrol af varen viser hurtigt, at der ikke står Solingen på noget af det. Dette bortforklaren den engelsk talende personage med, at de fremstiller under andet navn til export???? Da jeg fortæller ham, at Solingen ALDRIG fremstiller under andet navn, får han travlt med at tilbyde mig det til vennepris. Da han endelig forstår, at jeg mener, at han er en svindler, får han travlt med komme væk. Bilnummeret meldes til det lokale politi, som kommenterer anmeldelsen med: "Nå, er de nu igang igen". De vil forsøge at få fat i ham, men siger samtidig, at han nok gemmer sig i et par dage, hvorefter han forsvinder ud af landet. Så pas på, det kan jo være, at han kontakter DIG. |
Afsluttet messe!!!!
|
Jeg blev for 14 dage siden stoppet af en italiener, som ikke kunne finde vejen til Billund lufthavn, så han ville have mig til at vise det på et kort, så jeg stoppede jo selvfølgelig (Var i bil, da han stoppede mig) for at vise manden vejen til lufthavnen. Efter jeg havde fortalt ham vejen, som han så ud til at kende på forhånd, begyndte han at introducere sig selv, og fortælle at han kom fra Italien, og var designer for Armani, fed nok tænkte jeg... Så gav han mig sit visitkort som dog så lidt "nederen" ud af en Armani designer at være. Efterfølgende fortalte han at han havde været på messe her i Danmark i en masse forskellige byer, samt nogle modeshows, som bonus havde Armani givet ham noget tøj, men han måtte ikke flyve med mere end ét sæt, ellers skulle der betales moms, så han ville som en vennetjeneste sælge mig et Armani jakkesæt, samt 3 Armani jakker, for 500$ selvom butiksprisen var 15.000... Hmm suspekt tænkte jeg så og takkede nej, selvom det så ægte nok ud.. Dog spurgte jeg ind til R.G.A som stod på tøjet, og han sagde det var en ny linje fra Armani. Har dog senere søgt på nettet og har fundet ud af at det betyder "Replica Georgio Armani". Så godt jeg ikke hoppede på den Han havde også travlt med at bevise at han virkelig var international sælger, for han viste mig sit pas, og en masse airport stempler, og at bilen var en udlejningsbil... |
|
Nej, hvor sjovt, vi (kæresten og mig) har mødt begge.. "Italieneren" var i en bil på tankstation i Kolding - Han bad min kæreste om hjælp til at finde ud af, hvordan benzinstanderen virkede og som tak for hjælpen, kunne min kæreste få lov til at købe nogle jakkesæt han havde i bilen rigtigt billigt, da det var nogen der var til overs fra en messe og det var for dyrt at have med hjem i flyet eller noget i den stil.. Kniv-sælgeren har 2 gange været oppe og holde på parkeringspladsen foran vores virksomhed, hvor der også ligger 8-10 andre virksomheder i samme bygning og så går han rundt til alle sammen.. Sidste gang var de 2 og de kørte i en hollandsk, lidt ældre audi. Vi har også en del gange haft et par polakker forbi, som er meget interesseret i at komme ind til den smed og den bilmekaniker der ligger ved siden af os og pudsigt nok var der indbrud samme aften efter sidste gang de var her. De plejer at sige at de køber skrot, fx gamle biler, og reparere/sælger dem i Polen.. |
|
Vi har også en del gange haft et par polakker forbi, som er meget interesseret i at komme ind til den smed og den bilmekaniker der ligger ved siden af os og pudsigt nok var der indbrud samme aften efter sidste gang de var her. De plejer at sige at de køber skrot, fx gamle biler, og reparere/sælger dem i Polen.. [/QUOTE] Altså, ikke indbrud hos os, men hos mekanikeren.. |
Ham havde jeg fornøjelsen af ved Bauhaus i Glostrup ... samme fremgangsmetode med "hvordan kommer jeg til KBH´s lufthavn ... har lige været på messe, har lidt overskudslager ... meget billig, for du har jo en virksomhed med italiensk navn - Andando" - har streamer på bilen ![]() Jeg nåede aldrig så langt til at se hans tøj før jeg havde afvist ham og var på vej hjem til "gør-det-selv" projektet ![]() |
Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)
|
Første gang var i nærheden af Kastrup lufthavn. Anden gang i Lyngby da jeg arbejde som postbud. Tredie gang da jeg arbejde på en hotel i England, det var også den sjoveste gang da jeg stoppet ham med det samme og fortalte ham at jeg godt viste at han skulle betale moms hvis han skulle tage sig tøj med tilbage til Italien. Han smilte bare og satte sig ind i sin bil igen. Lad mig lige slå fast at jeg ikke købte noget ;) |
|
Jeg blev vinket ind af een i københavn. Han havde lige været til tøjmesse i Bella Centret ;o) Nu var det bare lige sådan, at jeg tidligere på året havde været på messen, så jeg sagde til ham, at der ikke var tøjmesse på det tidspunkt. Han vævede lidt og spurgte så, om jeg ville købe nogle Hugo Boss jakker. Jeg så dem og sagde til ham at jeg ikke gad at købe kopitøj og så skiltes vi fredeligt.... Min gamle syge far (blodprop og alzheimer) blev bøffet for 6.000 af samme type i Charlottenlund. Han troede at han havde gjort et godt køb. Det er sgu til at tude over..... Nå, men de idioter findes overalt og det bliver mere og mere og mere.........det er jo det rene slaraffenland for svindlere fra andre lande. |
Nu kan det snart være nok..... ;o)
![]() |
Nu kan det snart være nok..... ;o)
|
Så er der 1 mindre af de fyre, det næste stykke tid |
Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)
Bliv gratis medlem