Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sende infografikker ud - er det spam?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lavet nogle infografikker, som jeg vil tilbyde til ejere af nogle specifikke hjemmesider. Jeg havde tænkt mig at sende dem en mail og henvise til at de kan downloade de her infografikker på min hjemmeside og gratis bruge dem, hvis de lige laver et link til kilden. Men... vil det blive betragtet som ulovlig spam???

\Mikkel

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det kan du vist roligt regne med.

En tommelfingerregel: Hvis du er i tvivl om det er spam, så er det nok spam. :)

Om det så bliver opfattet som spam af modtagerne (forudsat at dine infografikker er relevante for dem, du sender dem til) og der derved kommer konsekvenser, er jeg noget mere tvivlende overfor.

Her er lidt læsestof omkring spam:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--hvad-er-det

http://da.wikipedia.org/wiki/Spam

Hvis du gerne vil have dine infografikker spredt, kan du evt. sende de relevante hjemmesideejere et brev med posten, hvor du forklarer hvordan de kan få fat i dig og din grafik.

Alternativt kan du også oprette en tråd herAmino i Jeg har et godt tilbud til dig.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 23:16

Mange tak for dit svar! Ja, det er jo nok spam. God ide med brevet, det vil jeg forsøge mig med!

Jeg tror desværre ikke at så mange på amino er interesserede i lige denne niche, så det er der ikke meget ide i.

\Mikkel

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:56

Hej Mikkel

Hvis du beslutter dig for at sende det ud som brev, så overvej at få trykt din infograf... det kunne have en god effekt.

Blot en ide

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 01:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bjarke Klüwer:

Ja, hvis du vel at mærke vil sælger noget nu eller senere, hvilket trådstarter ikke vil.

For at en henvendelse skal være spam, skal den ske "med henblik på afsætning af varer".

Trådstarter tilbyder derimod et arrangement, hvor der ingen penge er mellem parterne, og som de begge har fordel af. Det er jo heller ikke ulovligt at sende en mail og foreslå at udveksle links eller at en tømrer sender en maler en mail og spørger, om de ikke skal begynde at henvise kunder til hinanden.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:14

Jakob Bank:
For at en henvendelse skal være spam, skal den ske "med henblik på afsætning af varer".

som i dette tilfælde er et link

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:14

Jakob Bank:

Bjarke Klüwer:

Ja, hvis du vel at mærke vil sælger noget nu eller senere, hvilket trådstarter ikke vil.

Det behøver, som jeg forstår det, ikke være med henblik på salg.

Læs evt. §6 i Markedsføringsloven: http://www.markedsforingsloven.dk/markedsforingsjura/love/markedsforingsloven.html 

En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Om loven så er for usmidig ift. virkeligheden er så en anden sag.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 01:38

Deleuran:

Jakob Bank:

som i dette tilfælde er et link

Jeg føler mig meget overbevist om, at "afsætning" her bruges i betydningen "salg".

Bjarke Klüwer:

Jakob Bank:

Bjarke Klüwer:

Det behøver, som jeg forstår det, ikke være med henblik på salg.

Læs evt. §6 i Markedsføringsloven: http://www.markedsforingsloven.dk/markedsforingsjura/love/markedsforingsloven.html

En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Om loven så er for usmidig ift. virkeligheden er så en anden sag.

Der står jo bare, at man ikke må maile folk, hvis man har til hensigt nu eller senere at ville sælge dem skidt, kanel eller arbejdstimer.

Jeg er helt klar over, at loven bliver håndhævet ret ekstremt, men den potentielle forseelse skal vel trods alt være omfattet af loven, før loven kan finde anvendelse.

Folk får typisk fingrene i klemme i de situationer, hvor de mailer for at gøde markedet til fremtidigt salg - men det er der jo ikke tale om her.

Trådstarters situation er helt sammenlignelig med en kunster, der tilbyder et galleri at stille et maleri gratis til rådighed, hvis bare galleriet skriver kunstnerens kontaktoplysninger ved siden af.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 10:38

Det blev alligevel en ret interessant diskussion det her. Håber at nogen med juridisk viden vil komme med deres bud.

\Mikkel

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)