Hej Min bror har haft en rigtig mærkelig oplevelse med en større dansk hosting udbyder som bliver rost meget også her på siden, men da jeg vil overholde forbuddet imod at hænge firmaer ud her på siden. Men historien starter med at han modtager den her mail fra dem. <mail> Vi har observeret at dit Pro hotel ganske enkelt ikke kan følge med mere, vi er nødt til at begrænse dine recourser ellers dør serveren fuldstændig. <mail slut> Hans webhotel begynder så derefter at køre meget langsom og uacceptabelt i forhold til at at han betaler 1200kr om året for hotellet. Han tager derefter kontakt til dem og vil opsige hans hotel da den efter deres ændring ikke kan bruges mere. Derefter modtager han den her mails fra dem. <mail> Problemet er jo ikke dit Pro 1 hotel som sådan, problemet er at du er vokset ud af Pro hotellet, hvilket jeg ser som noget positivt for dig og dit firma, det er da rart at firmaet vokser, men det kræver jo ind imellem at man er nødt til samtidig at kigge på de "værktøjer" man bruger i sit firma, i dit tilfælde din hosting og den er bare blevet for lille til dit voksende forbrug, sådan er det og sådan skal det jo være hvis man driver et firma med vokseværk som du tilsyneladende gør, igen set med mine øjne må det da være positivt. <mail slut> Jeg syntes det er en meget mærkelig måde at håndtere sagen på og kan ikke forstå hvorfor han skal bøde for at deres server skal skrues ned. Men at de så derefter vælger ikke at vil udbetale hans tilgodehavende det er jo helt til grin og der strider da vist også noget jura imod det (det er ikke min stærke side) Det skal lige siges at han har købt det som privat person. |
Såfremt man har købt et webhotel der giver vis antal ressourcer - og man som udbyder vælger at skrue ned for ressourcerne grundet af overbelastning, vil jeg da mene kunden har sin ret til at få det antal penge tilbage, som der er skruet ned for hosting, indtil hosting perioden er udløbet.
Dvs, skruer man 50% ned for krafterne, og der er 6 måneder tilbage af ens webhotel, ville 25% 'erstatning' som minimum da give mening.
Såfremt det ikke er kundens eget valg at få skruet ned / eller stoppe med at bruge servicen inden perioden er ovre.