Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing af web udvikling og markedsføring

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have udviklet en internet portal og markedsført den. Jeg vil gerne have professionelle med fingeren på pulsen til at varetage det grafiske design, programmeringen, hosting og markedsføring.

Så hvad kan anbefales at gøre, lægge hele ansvaret hos en som kan tage sig af det hele evt via samarbejdspartnere og hvem skal man tage fat i, en grafisk designer, en web udvikler, et hosting firma eller et mediebureau ???

Evt personlige erfaringer med nogen som kan varetage disse eller nogle af disse opgaver er meget velkomne Yes

Star

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:15

Hej KayaKoto..

Det kommer lidt an på hvad det er du vil have udviklet (hvilken slags portal)

Har du lavet en udførlig projektbeskrivelse?, dette er en nødvendighed, ellers kan dit projekt hurtigt køre af sporet og enten ende med at blive frygteligt dyrt, eller helt dø...

Som udgangspunkt, ville jeg personligt ikke lægge mine æg i samme kurv (rent erfarings mæssigt)

Hvis du breder de forskellige dele ud til flere aktører, så kan en enkelt leverendør hurtigt udskiftes med en ny....

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 23:25

Det kan i mine øjne være vanskeligt at finde et firma der kan varetage alle de nævnte opgaver til en fornuftig pris og med en fornuftig kvalitet, så jeg vil råde dig til at gøre som Ralf siger og søge virksomheder til de individuelle opgaver. Så er det også nemmere at prioritere afhængigt af dit budget - hvis du f.eks. går ekstra meget op i det grafiske design, så kan du finde en større/bedre/dyrere leverandør af det.

Når det kommer til at finde den rigtige samarbejdspartner eller leverandør, er det vigtigt at du finder dem som du har let ved at formidle din vision til. Jo bedre en fornemmelse de får af din ide, jo nemmere er det for dig at arbejde sammen med det - og så er der større chance for du får det resultat du ønsker. 

Du skal selvfølgelig også huske at virksomhederne skal kunne arbejde sammen, da det hele jo gerne skal blive til en samlet løsning. Så mit bedste råd vil nok være at finde den virksomhed, inden for et af områderne, som tiltaler dig mest, og så høre hvilke folk de har gode erfaringer med at samarbejde med.

Du kan også vælge helt at undlade at finde en leverandør til en eller flere af dine opgaver til at begynde med og så starte med at få udviklet en "prototype" som du så kan arbejde videre ud fra når du har fundet ud af om dit projekt vil holde. Så vil tabet ikke være nær så meget hvis det skulle vise sig ikke at lykkedes - desuden kan du altid bygge på når du får nogle faste brugere. Pænere design, større host, mere funktionalitet og bedre kode, osv. 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Skrevet kl. 08:55

Tak for svar Ralf og Nikolaj.

Ja, jeg har lavet en projektbeskrivelse, men regner med at gøre den endelig udførlig i samarbejde med udvikleren. Det er en service / handelsportal, ingen grund til at gå detaljer her, det jeg ønsker er anbefalinger til hvordan man griber det an.

Jeg ved godt at de fleste virksomheder varetager et eller måske 2 områder, men der findes da også nogen som tager sig af det hele, de er måske de store aktører og det bliver så alt for dyrt på den måde ?

Men havde en fornemmelse af at de fleste enten grafikere, udviklere, mediefolk havde et setup med samarbejdspartnere og ville bare mene at det var en fordel at de samarbejder godt om et fælles mål, da jeg eller synes det kunne blive lidt rodet om jeg skulle gå til grafikeren og få lavet noget mock-up og så videre til udvikleren med filer osv, der skulle jo helst gerne være en rød tråd imellem disse opgaver og en del af markedsføringen er vel også baseret på hvordan det ser ud og præsenterer sig selv. Hosting'en er jo relativ nem at flytte rundt på og nok det man skal fokusere mindst på fra starten af. Men hvor skal man så starte henne, hos udvikleren og så derfra tilbage til grafikeren og videre ud til marketings eksperterne ???

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 09:44

Dele af tingene bør du helt bestemt slå sammen. F.eks. Design og udvikling af hjemmesiden. Derudover syntes jeg, som de andre skriver, at du skal fordele æggene. Fra starten af skal du fokusere på at få lavet din hjemmesiden færdig. Lad for guds skyld vær med at søsætte den(og markedsføre) før den er lavet helt færdigt og gennemtestet.

Så start med at finde en webbureau til at lave design/hjemmeside og lad dem samtidig vejlede dig i forhold til hosting. De kan sagtens se hvis din hjemmeside kræver en speciel host, dedikeret hardware, vhost eller noget tredje.

Samtidig med at hjemmesiden bliver udviklet kan du så kigge rundt efter host, og finde den der passer bedst, både pris- og kvalitetsmæssigt.

Når hjemmesiden er færdig(og gennemtestet) kan du så gå igang med at markedsføre den. Du kan sagtens prøve at finde bureauer til at hjælpe dig med markedsføringen imens hjemmesiden bliver udviklet, men vendt med at starte markedsføringen til efter hjemmesiden er færdig(ja, så fik jeg vidst sagt det et par gange).

Du skal være velkommen til at give mig et kald på 31 71 47 30, hvis du har et par spørgsmål eller vil have lidt hurtig gratis rådgivning.

Mvh. Daniel

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Skrevet kl. 14:15

Tak for svar. Jeg havde skam heller ikke tænkt mig at markedsføre det før det er færdigt, men jeg synes dog det er rart at have på det rene fra start af hvem gør hvad til nogenlunde hvilke penge, så man kan planlægge ting og budget. Desuden tænkte jeg at det kunne være en fordel at have markedsførings-folkene med på siden under udviklingen, men budskabet er helt klart modtaget Wink

Jeg vil da gerne tage imod dit tilbud om et kald, så noterer mig det lige indtil videre.

Tak igen og god weekend Yes

Evt. nogle anbefalinger af grafikere/udviklere derude ?

Tilmeldt 23. Jul 12
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 14:26

Du ringer bare :) (Er dog ikke sikkert jeg er til at få fat på igennem weekenden, men i hverdagen er jeg helt sikkert).

KayaKoto:

Tjaa, man kan vel altid anbefale sig selv ;)

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Skrevet kl. 15:58

Eye4Web:

Du ringer bare :) (Er dog ikke sikkert jeg er til at få fat på igennem weekenden, men i hverdagen er jeg helt sikkert).

KayaKoto:

Tjaa, man kan vel altid anbefale sig selv ;)

Tak jeg ringer i næste uge. PS, ikke så megen info på din hjemmeside Wink

Tilmeldt 23. Jul 12
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 16:12

Nej, "we are anonymous"... Ej, vi fokuserer bare på kunders behov før vores eget, men vi er på vej med en super fed hjemmeside :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 16:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er ikke helt enig med Eye4Web. Det er ikke nødvendigt at gøre din portal 100% færdig og vente med markedsføringen til den er helt gennemtestet. Jo før du får dine potentielle brugeres input jo bedre. Det handler ikke om at få noget der er helt perfekt og finpudset - noget der kræver lang tid og koster mange penge - for det vil helt sikkert ændre sig så snart brugerne kommer ind i billedet. Tag lidt af gangen, udarbejd en vertikal "prototype" eller et tracer buller release, få brugere ind over og få noget feedback og så tilpas og byg videre. Du får et bedre resultat, får hurtigere kunder igang på din portal og du kommer i sidste ende til at spare penge på udvikling. 

Brug din tid på at få din idé ud til nogle mennesker i stedet for at bruge en masse energi på et stor perfekt portal som du efterfølgende kommer til at arbejde meget hårdere for at få kunder/besøgende til. Jo før du får nogle brugere ind over jo bedre - og jo nemmere bliver det også for dig at holde fokus og forblive motiveret. 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)