Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med oversættelse af themes (wordpress).

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal i gang med at oversætte en større wordpress themes.

Dog synes jeg, når jeg læser om det flere steder på nettet, at det ikke virker så simpelt, og det kun et noget der virker en gang imellem?

Jeg har .pot filer - og da det er et ret stort theme der skal oversættes (der findes ikke dansk version på nettet), vil jeg gerne være rimelig sikker på det så også fungerer.

Er der nogen, der kan give den sikre løsning til program og fremgangsmåde?

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 09:37

Du går bare ind i Udseende - editor

wp-admin/theme-editor.php

Det tager i praksis ikke ret lang tid.

Jeg har senest oversat denne

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 09:38

Hvis themet er lavet rigtigt virer det hver gang uden problemer.

Spørgsmålet er så hvad der kan give problemer.

Bare fordi at themet indeholder en .pot fil er det ikke ensbetydende med at alle tekster indgår i filen. Det skyldes at internationalisering typisk er en funktionalitet der tilføjes når themet er færdig, og derfor kan udviklerne også komme til at glemme nogle tekststrenge. I min verden er klargørelse til internationalisering ikke en feature, men derimod best practice, og en udviklingsmetode jeg anvender uanset om der ligger aktuelle planer om oversættelse eller ej.

Hvis oversættelsesfilerne (.mo/.po) ligger i en undermappe til themet kan de blive overskrevet når man opgraderer. Best practice er derfor at lægge dem i wp-conten/languages/themes.

Hvis ikke du har behov for at opgradere themet du selvfølgelig bare løbe koden igennem, tjekke at alt er som det skal være og om nødvendigt lave din egen .pot fil.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 114
Fra  Hvaderlos Skrevet kl. 09:47

Hej Torben
Jeg læste, prøvede og læste igen... fik hentet poedit, oversat fil og smidt i mappe. Grov var jeg til sidst at slette alle andre language filer i mappen - uden resultat! Det var så engelsk og nu er jeg gået lidt død i det med oversættelsen, da jeg ikke kan gennemskue strenge og koder.

Jeg har plugin marketpress lite og jeg ved ikke lige helt hvordan sprog ændres - for i panel, selvom den skulle være klar til international brug og man vælger dans, sker der intet. Intet sker med PO og MO i plugin -> language mappe.... og har nogle nogen erfaringer der kan hjælpe min lille foderbasen biks - så kom bare med de glade bud :)

De bedste hilsner
Christina fra Hvaderlos.dk og foderbasen.dk 

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Skrevet kl. 10:40

Hej Christina

Jeg kan se at du anvender Twenty Eleven, men du har tilsyneladende ikke installeret den danske version af WordPress.

Har du husket at sætte følgende direktiv i din wp-config.php?

define ('WPLANG', 'da_DK');

Hvis du har installeret den danske version burde det virke når ovenstående direktiv er sat, men ellers kan du downloade oversættelsesfilerne her: http://i18n.svn.wordpress.org/da_DK/tags/3.4.1/messages/twentyeleven/

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  Hvaderlos Skrevet kl. 10:52

Tak for svaret

Jeg vil lige kigge på det :)

og se om jeg kan få det på plads med define i config... måske det missing link ;)

og tak for dine fremsendte kontakt data, jeg vil gøre brug af dem, ved lejlighed! Amino-folk er bare en kæmpe hjælp :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  Hvaderlos Skrevet kl. 12:03

Hej igen

Jeg takker rigtig meget for dine links og svar. øhmm... dernæst er mit problem, at jeg ikke kan finde hvor language peger på marketpress lite "webshop". Det er ligegyldigt hvad jeg laver i den language mappe med filer - om jeg sletter den eller hva... så sker der intet.

Twenty elewen + ten - tjek... næste skridt: plugin marketpress... any ideas?
og den ms-dk_DK fil, er den relevant for det - kan kke finde stedet for den.

Har du et guldkorn er jeg lutter ører på det ;)

Ha en go weekend :D

mvh
Christina

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Skrevet kl. 12:25

sprogfilner til Marketpress skal navngives mp-da_DK.mo og mp-da_DK.po

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  Hvaderlos Skrevet kl. 13:14

Det var virkelig rart at få blog mv til at være Dansk! Takker mange gange. Über nice!

Det med marketpress viker bare ikke... Hvad end jeg laver i plugin marketpress -> language mappen - sker der intet... filerne er oversat og navngivet... og at finde stedet der skal pege på dem er lidt en gåde.

Jeg kigger videre og takker for dine svar og links der har været yderst hjælpsomme ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)