Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summa Summarum contra E-conomic

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har endnu ikke skiftet men overvejer det stadig, imellem tider har jeg undersøgt lidt priser på E-conomic contra summa summarum efter at Visma har overtaget programmet.

For at sammenligne iforhold til det der anvendes idag, skal de begge have finans, kreditor, debitor med fakturering, rapporter, budget mv, samt lagerstyring, da vi p.t har lidt over 4000 varenumre, dog skal det bemærkes at en meget lille del ligger fysisk på lager da vi benytter dropshipping.

Vores kunder er private der betaler via kreditkort, samt erhvervskunder og det offentlige der betaler vi elektronisk faktura (E-faktura med Ean nummer)

Summasummarum har alle de nævnte ting, og E-faktura kan tilkøbes.

En opgradering fra Enterprice 3 til 4 koster kr. 1495 ex moms, og derefter en serviceaftale med fri support til kr. 1495,- pr år ex moms.

E-conomic skal lagerstyringen tilkøbes som modul.

Small* (Under 2000 posteringer pr. år) kr. 155,- pr mdr, eller kr. 1860,- ex moms pr år
Tillægsmodulet Lagerstyring kr. 99,- pr mdr eller kr. 1188,- ex moms pr år
Ialt koster E-conomic kr. 3048,- pr år ex moms.

Men har man mere end 2000 posteringer skal man have en standard pakke til kr. 310,- pr mdr. eller kr. 3720,- ex moms pr år, og koster med lagerstyring så kr. 4908,-

Så sammenligner man de to er E-conomic kr. 1553,- ex moms dyrere pr år end Summa, og har man stadard pakken er E-conomic kr. 3413 ex moms dyrere pr år end Summa.

Nu er det ikke altid at det er prisen der skal være det afgørende, og derfor kan det meget vel være at det godt kan betale sig i længden at tage den lidt dyrere løsning.
Det kunne sagtens tænkes at man får mange flere funktioner i E-conomic i forhold til Summa som gør det værd at skifte.

Jeg kunne meget godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfaring med at skifte fra summa til E-conomic og erfaringerne med dette, eller hvis der er nogen der mener at det i længden er et bedre køb at skifte. 

Michael

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 12:35

mmalling:
Nu er det ikke altid at det er prisen der skal være det afgørende, og derfor kan det meget vel være at det godt kan betale sig i længden at tage den lidt dyrere løsning.

Endelig en med fed holdning!

SummaSummarum er et 1 brugers program. Hvor der ikke er inkluderet Support. Såfremt du får brug for en ekstra hånd, så kan du ikke opgradere din Summa :)

Kan e-conomic klare din lagerhåndtering, når du nu kører dropshipping? Kører du alligevel ikke din lager i din webshop?

http://www.e-conomic.dk/apps/webshops/prestashop

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59

Jeg synes summa enterprice med bl.a.mulighed for at styre og regnskabsvise sager seperat er godt.
Du behøver jo ikke support første år, det følger med opgradering, og opgraderer du så igen inden de 12 mdr løber ud, er det ikke sikkert du behøver support foreløbigt

Er i flere som løbende bogfører på hver sin maskine, så vinder online som e-conomic vel, men summas sikkerhedskopi kan ligge i dropbox eller let emailes hvis bogholderskift kun sker sjældnere
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:40

Smith:
Endelig en med fed holdning!

Ja, men desværre er prisen mange gange afgørende for mange, men de tænker ikke på at det kan godt være de spare penge her og nu, men skal måske af med dobbelt så meget i den sidste ende, således at det billigste kan ende med at blive det dyreste på sigt.

Smith:
SummaSummarum er et 1 brugers program. Hvor der ikke er inkluderet Support. Såfremt du får brug for en ekstra hånd, så kan du ikke opgradere din Summa :)

Det er korrekt at der ikke er support med mindre man tilkøber dette som et årsabb. Og hvis man ikke købe denne support kan man ikke opgradere hvis der feks kommer rettelser.

Smith:
Kan e-conomic klare din lagerhåndtering, når du nu kører dropshipping? Kører du alligevel ikke din lager i din webshop?

Jeg er ikke 100% klar over om e-conomic kan håndtere dropshipping, men det vil jeg undersøge. Jo jeg kører lager i webshoppen, men det lager antal der står der, er det lagertal jeg modtager fra leverandørene, så det er ikke varer der ligger fysisk på lager. Dog er der en lille del der ligger fysisk på lager, derfor er disse produkter oprettet i summa med lagertal, de øvrige produkter er blot oprettet uden lagertal, og ligger i en vareguppe for fjernlager.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:44

Jeg synes summa enterprice med bl.a.mulighed for at styre og regnskabsvise sager seperat er godt.
Du behøver jo ikke support første år, det følger med opgradering, og opgraderer du så igen inden de 12 mdr løber ud, er det ikke sikkert du behøver support foreløbigt

Er i flere som løbende bogfører på hver sin maskine, så vinder online som e-conomic vel, men summas sikkerhedskopi kan ligge i dropbox eller let emailes hvis bogholderskift kun sker sjældnere

Jamen du har helt ret i det du skriver, jeg har også været meget glad for summa, dog syntes jeg det er et problem at der ikke er rigtig lagerstyring, altså med automatisk træk på lagerkonti og vareforbrug, men at man manuelt skal ind og foretage dette. Dette er en funktion jeg har efterlyst længe, og det undre mig at man ikke har lavet det i summa, for i de fleste andre programmer er der netop denne funkion.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 13:46

mmalling:
Jeg er ikke 100% klar over om e-conomic kan håndtere dropshipping,

Søg og du skal finde :-)

http://wiki.e-conomic.dk/lagerstyring/bestillinger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)