Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undskyld... jeg har søgt offentlige midler... UNDSKYLD!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Først.... Undskyld, jeg ved godt det var forkert, men jeg troede at jeg måske kunne blive en af dem som man tænkte på da man satte penge af i EU og Erhvervsstyrelsen til at udvikle dansk erhvervsliv, men det var det selvfølgelig ikke, og burde det heller ikke være, men jeg var svag et øjeblik fordi ordrebogen er tom.

Shareplay, er navnet på en sikkert udmærket pulje hvor man kan søge penge i til forskellige tværmedielle projekter (ja det lyder cool ikke?), og der har man efter EU-princip den fine regel at man som firma og ansøger selv skal finansiere 50% af det samlede budget på ens projekt, lyder jo meget rimeligt, bortset fra at det offentlige herunder os allesammen skal finansiere de andre 50%, hvilket indikere at der generelt er tale om en fejlkonstruktion, men har som sagt allerede sagt undskyld for at have forsøgt at søge om penge som staten har stjålet fra jer andre.

Det man gør er at man finansiere sin halvdel med sine timer, fint, og man har så besluttet at min timepris ikke må være det jeg fakturere mine kunder... Okay, fint, jamen så må det jo være en anden sats, gad vide hvilken? Jamen det skal jeg fortælle dig, 106 kr.

"Når en medarbejder/partner er ejer af enkeltmandsvirksomhed, hvor overskuddet henstår i virksomheden, og vedkommende dermed ikke får lønsedler, der er der kun mulighed for at bruge standardsats. Standardsatsen svarer til højeste dagpengesats som i 2011 lød på 103,51 kr/t og i 2012 er den på 106,49 kr/t. "

Så hvis jeg søger om 100.000 til et projekt skal jeg selv lægge timer svarende til 100.000 kr, hvilket med denne sats vil sige at jeg skal lægge 943 timer for at få yderligere 100.000 kroner, som jeg iøvrigt ikke just kan bruge til hvad som helst. Min konklusion er klar, den pulje er åbenbart ikke tiltænkt folk med enkeltmandsvirksomheder, men nogen andre, kan der iøvrigt oplyse at såfremt du er en almindelig virksomhed med en 30-2000 ansatte og vil søge denne pulje, så er den afregning du kan få pr. time 371 kroner, hvis den medarbejder der lægger timerne, vel og mærke har en md-løn på 50.000 kroner. Så skynd dig, der er stadig 11 mio.kroner i puljen som de vist har svært ved at få delt ud... go figure.

Og ja... igen igen, undskyld, ved det godt, burde ikke ha' søgt, men i ved når man ingen ordre har bliver man desperat, undskyld!

P.S: Satire, sarkasme og bitterhed kan være anvendt i ovenstående.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha..ja dansk erhvervspolitik favoriserer helt klart etablerede store virksomheder og ikke nye, små virksomheder. Jeg sad lige og så debatten i USA mellem Ryan og Biden og her var det lige modsat. I hvert fald mange lovninger om at man skulle hjælpe de små virksomheder som quote "are creating jobs". Ville være fint hvis danske politikere kunne få øjnene op for at vi ikke længere lever i den industrielle tidsalder og at en virksomhed som starter med en mand altså godt kan blive værdifuld for samfundet.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så derfor mange tager kommunen med ind over -og et par fleksjobbere.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Uh den er vanskelig. Jeg kan godt se at 106 kr i timen som det beløb man selv skyder ind som arbejdsindsats lyder lavt (er som du skriver dagpenge) MEN, selv om jeg synes man skal hjælpe unge og nye virksomheder, så mener jeg man bør gøre det så det gælder alle - ex 15% firmaskat de første 3 år - eller andet - som hjælper alle

Der er jo et stort gran af sandhed i som du skriver, at de 50.000 kr staten har at uddele, jo er nappet fra andre skatteydere, herunder måske dine konkurrenter - som nu ville opleve dig som en konkurrent, der kan slå dem ud - og så skal de lige søge om 50.000 og lægge nogle billige timer, så de kan konkurrere dig ud

Erhvervsstøtte ja tak men HELST i form af noget der gavner alle, gerne lettelser i bøvl - selskabsskat - momsregler osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

puha er dagpenge sats så høj 106 kr i time  , det er ikke lige frem motiveret starte op selv med firma, når man tjener mindre kroner selv

jeg synes det skal være lige for alle lav firma skat , ikke noget om kunne søge og få tilskud alt det med tilskuds kræver desuden en masse ekstra offentlige ansatte som vi skatteyder skal betale kroner til, så de kan styre at de kroner går hen til  dens ansøgning om disse kroner ,det er noget lettere at styre ens for alle

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jesperlh:
Og ja... igen igen, undskyld, ved det godt, burde ikke ha' søgt, men i ved når man ingen ordre har bliver man desperat, undskyld!

Jeg kener ikke den pågældende EU-pulje, men generelt skal man være meget professionel i sin ansøgningsprocedure, hvis man vil have udbytte af at lave EU-projekter.
Ofte vil projektet være skruet sådan sammen, at du har en stor udgift i første del af projektet - en udgift, som du så kan dele med EU - men at du efterfølgende vil kunne få et godt spinoff på projektets efterfølgende dele.

Og nej - det egner sig ofte ikke til enkeltmandsvirksomheder, hvilket i øvrigt er glimrende, da den viden, der genereres i EU-projekter i sagens natur bør komme hele samfundet og ikke blot en enkelt virksomhed til gode.

Men hvis du en anden gang vil forsøge dig med at søge offentlige midler, så prøv at spørge en professionel fundraiser først.
Vi har faktisk en fin værktøjskasse med metoder, som gør at du ikke blot for mest muligt for dine penge, men også får lavet de bedst mulige projekter.

Og for mig at se er der altså intet galt i at søge midler, når blot man lever op til puljens formål.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh den er vanskelig. Jeg kan godt se at 106 kr i timen som det beløb man selv skyder ind som arbejdsindsats lyder lavt (er som du skriver dagpenge) MEN, selv om jeg synes man skal hjælpe unge og nye virksomheder, så mener jeg man bør gøre det så det gælder alle - ex 15% firmaskat de første 3 år - eller andet - som hjælper alle

Der er jo et stort gran af sandhed i som du skriver, at de 50.000 kr staten har at uddele, jo er nappet fra andre skatteydere, herunder måske dine konkurrenter - som nu ville opleve dig som en konkurrent, der kan slå dem ud - og så skal de lige søge om 50.000 og lægge nogle billige timer, så de kan konkurrere dig ud

Erhvervsstøtte ja tak men HELST i form af noget der gavner alle, gerne lettelser i bøvl - selskabsskat - momsregler osv

vh

5 stjerner herfra, men hvorfor ikke bare sige nul selskabsskat de første 3 år og iøvrigt hæve niveaut for moms-registrering. Det mener jeg var den Irlandske model (var det 7 år?). Det må alt andet lige være i alles interesse at nye virksomheder kan bruge et eventuelt overskud i investeringer i virksomheden. Og hvad med en indkomst-skattefradrag på 100K til enkeltmandsvirksomheder det første år?
Fordelen ved dette er jo at det kræver værdiskabelse for at få noget ud af disse støtteordninger modsat satspuljer som jeg mistænker nogle virksomheder i at spekulere i. Jeg husker tydelig en historie om en dansk virksomhed som have produceret diverse tekniske løsninger med satspuljemidler uden et eneste salgbart produkt over 10 år.
Generelt set har jeg som halvstuderet økonom altså svært ved at staten tror den er klogere end markedet for det er der meget, meget få eksempler på i historien. Det bedste det enorme planøkonomiske Sovjet kunne præstere af en bil var Trabanten.
Når nu Vestas desværre snart går konkurs så bliver det også endnu et enormt spild af skattekroner, mens Samsung på markedsvilkår stormer derud af med resterne.

Nå, nu skal jeg spare Amino for flere ideologiske betragtninger.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)