Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger 5 minutters (online) konsultation med revisor

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg søger en revisor, der kan hjælpe mig med 5 minutters rådgivning her på Amino (f.eks. over chatten).

Det drejer sig om skatterådgivning. :-))

Med venlig hilsen

Patrick

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 22:37

Jeg søger stadig en skatteekspert ;-)

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 07:45

Måske er det lettere, at skrive dit spørgsmål her - da folk så kan svare, når de har tid - og ikke er afhængig af, at mødes på chatten :)

Mvh. Martin

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 17:06

Hej Martin,

Ja, du har ret. Men jeg havde ikke held med det i et tidligere indlæg. :(

Det drejer sig om hjælp i forbindelse med skattefradrag på min selvangivelse fra 2011.

Jeg håber på, at der er nogen, der kontakter mig - enten over chatten eller en privat besked.

Med venlig hilsen

Patrick

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 08:54

Indtil videre har jeg fået forskellige svar, så jeg vil gerne lige have det på plads. Regnskabsåret er 2011. Her er mine spørgsmål:

- Kan jeg trække 50 pct. af mine reparationsomkostninger (for min computer) fra i skat - uden at blive beskattet af multimedieskatten? Computeren bliver brugt 50 pct. privat og 50 pct. erhverv. Kvittering haves.

- Kan jeg trække 25 pct. af min telefonregning fra i skat - uden at blive beskattet af multimedieskatten? Telefonen bliver brugt 75 pct. privat og 25 pct. erhverv. Kvittering haves.

- Omkostninger i forbindelse med printning af erhvervsmateriale på min private printer. Kan jeg fratrække et beløb pr. printet side - eller hvordan?

Jeg håber på at få rigtig mange gode svar ;-)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:03

Hej Patrick,

Patrick:
Jeg håber på at få rigtig mange gode svar ;-)

Dette har været drøftet her:

http://www.amino.dk/forums/t/168079.aspx#1134829

Heraf fremgår det at den multimedie skat er ændret og indebære at  man mod at "opgive" 2500,- kr. som lønmodtager kan anvende en firmabetalt mobil/tlf/internet privat.

Erhvervsdrivende:

Den selvstændigt erhvervsdrivende skal indtægtsføre de 2.500 kr. som personlig indkomst som overskud af virksomhed, og indtægten indgår i bidragsgrundlaget, jf. AMBL § 4, jf. PSL § 3, stk. 1. Se afsnit C.C.8.

Se dette link fra Skat:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2061416&chk=205780#2061417

Det betyder at man som selvstændig påligner sig selv 2500,- kr. ( der kan bogføres i dit regnskab som en indtægt) på en oprettet konto eks."Medie Skat".

Og kan derefter fratrække alle omkostninger på multimedierne!

På denne måde er vi nu ud over al regning af privat/erhvers anvendelse. 

Se også denne tråd:

http://www.amino.dk/forums/t/169757.aspx?PageIndex=2#1148070 

Bemærk at der er en moms der skal fordeles priv/arbejde!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 14:28

john sommer:

(...)

Gælder det også, når regnskabsåret er 2011. Hvis jeg ikke tager fejl, så er det, du omtaler, alt sammen gældende i år 2012.

Patrick:
Regnskabsåret er 2011

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:25
For indkomståret 2011 var Multimedieskatten kr. 3.000. For 2012 bliver fri telefon beskattet med kr 2.500. Fri computer er i 2012, som udgangspunkt skattefrit, hvis den er stillet til rådighed af erhvervsmæssige årsager (altså der bliver arbejdet på den), også selvom privat brug finder sted.

Som skrevet ovenfor skal du huske den erhvervsmæssige/ private fordeling ved moms fradagsretten, samt at faktura mv. Er stillet til din virksomhed.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 21:13

Cef:
For indkomståret 2011 var Multimedieskatten kr. 3.000. For 2012 bliver fri telefon beskattet med kr 2.500. Fri computer er i 2012, som udgangspunkt skattefrit, hvis den er stillet til rådighed af erhvervsmæssige årsager (altså der bliver arbejdet på den), også selvom privat brug finder sted.

Som skrevet ovenfor skal du huske den erhvervsmæssige/ private fordeling ved moms fradagsretten, samt at faktura mv. Er stillet til din virksomhed.

Hvis jeg nu dropper det med fri telefon - og udelukkende fokuserer på computeren.

Min private (og erhvervs) computer bliver totalskadet. Jeg har den forsikret (privat betalt), men skal betale 472 kr. (ekskl. moms) i selvrisiko samt 1829 kr. (ekskl. moms) for den nye computer. Det vil sige i alt 2301 kr. (ekskl. moms). Hvor meget kan jeg trække fra?

Jeg bruger computeren 50 pct. privat og 50 pct. erhverv. Kan jeg så trække 50 pct. af 2301 kr. = 1151 kr. fra mit overskud? Og uden at blive omfattet af multimedieskatten?

Hilsen Patrick

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
For 2011, vil jeg ikke mene du kan undgå Multimedieskatten på nogen måde, hvis du har udgifter til Tlf eller pc (oprettet i virksomhedens navn, skal fremgå af faktura. Dette er som udgangspunkt et krav for at kunne trække udgifter fra hertil). Fsva. Telefon kan man godt have en ordning hvor man undgår beskatningen, og får refunderet en saldo svarende til erhvervsmæssige andel. Dette skal dog opgøres løbende hver md. Og kunne kontrolleres hvis skat kommer på besøg. Dette kan dog ikke betale sig hvis du har en blandet benyttet pc'er stillet til rådighed.

2012: du vil sagtens kunne undgå beskatningen af pc'er, da dette ikke udløser beskatning ved blandet anvendelse. Dog skal du for telefonen, så gøre som ovenfor anført (som oftest er det en væsentlig besparelse, at lade sig fuldt beskatte heraf og trække den fulde udgift fra i virksomheden!).

Problemet i det, som du skriver er, at du blander pærer og bananer sammen. Som jeg forstår dig har du tidligere anskaffet en pc'er igennem virksomheden, hvorved du har fået en købs faktura i virksomhedensnavn (ellers giver den ikke fradrag for moms/skat ved anskaffelsen). Du har så nu haft et uheld hvorved den er blevet skadet og ladet din private forsikring stå for udbedringen heraf. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor de vil gøre dette, hvis du har fremsendt et købs bilag med virksomhedens navn på. Dette er dog mere forsikrings relevant...
Uden at være helt 100% sikker, da jeg ikke har set en forsikring dække på tværs som her før, vil jeg anse det som et udlæg på vegne af virksomheden - hvor du har lagt ud for virksomhedens ret. Af pc. I dette tilfælde vil du kunne trække hele beløbet fra i virksomheden (igen 2011=Multimedieskatten). Jeg er dog nød til at skæve lidt til hvorvidt pc'eren er anskaffet korrekt isforhold til adresserne på bilag, siden din forsikring har dækket den. Så fleksible er min forsikrings dame dæleme ikke ;)

- Venlig hilsen Christian

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)